ITIL Foundation (3 dagen incl examen)

Niveau
Tijdsduur
Logo van Maestro Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9 Maestro Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 9 (uit 1 ervaring)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Maestro Academy biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Haarlemmermeer

Beschrijving

Foundations of IT Service Management op basis van ITIL. Omschrijving Deze cursus brengt de deelnemer de elementaire principes bij van de beheermethode ITIL. Deze versie van ITIL beschrijft de actuele inzichten binnen IT Service Management.


De deelnemer wordt voorbereid op het examen ' ITIL® Foundation (ITILFEX)'..

Duur en studie-uren 6 dagdelen (3 dagen)
Daarnaast is minimaal 18 uur studie vereist.

Inhoud en leerdoelen
ITIL® is gebaseerd op de levenscyclus van een service. In die fase van volwassenheid zitten nog maar enkele organisaties. In deze training komen ook de aspecten aan bod die bij ITIL V2 horen.

  • De achtergrond van ICT Service Management.
  • Opbouw van ITIL.
  • Begrippen binnen IT…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ITIL Foundation examen, ITIL Foundation, ITIL Overzicht, ITIL v3 en ITIL Intermediate.

Foundations of IT Service Management op basis van ITIL. Omschrijving Deze cursus brengt de deelnemer de elementaire principes bij van de beheermethode ITIL. Deze versie van ITIL beschrijft de actuele inzichten binnen IT Service Management.


De deelnemer wordt voorbereid op het examen ' ITIL® Foundation (ITILFEX)'..

Duur en studie-uren 6 dagdelen (3 dagen)
Daarnaast is minimaal 18 uur studie vereist.

Inhoud en leerdoelen
ITIL® is gebaseerd op de levenscyclus van een service. In die fase van volwassenheid zitten nog maar enkele organisaties. In deze training komen ook de aspecten aan bod die bij ITIL V2 horen.

  • De achtergrond van ICT Service Management.
  • Opbouw van ITIL.
  • Begrippen binnen ITIL.
  • Procesmatig werken.
  • Doelstellingen van de ITIL Service Management processen.
  • Activiteiten van een ITIL Service Management proces.
  • Relaties van de ITIL Service Management processen onderling.
  • De doelstellingen en activiteiten van de verschillende stadia binnen de IT Service Life Cycle,
  • zoals daar zijn:
  • Service Strategies,
  • Service Design,
  • Service Transition,
  • Service Operation en
  • Continual Service Improvement.
  • Voorbereiden op het ITIL Foundation examen.


De training is voorbereidend op zowel het APM Group Ltd als het EXIN examen. Deze bestaat uit 40 multiple choice vragen en kan door GoodSense worden afgenomen, zie ons open rooster.


Vooropleiding

  • Geen specifieke vooropleiding benodigd
  • HBO werk- en denkniveau.
  • Basiskennis automatisering.

Materiaal

  • Literatuur: Foundation of IT Service Management – based on ITIL 2011
  • Syllabus met daarin o.a. opgenomen: presentaties, opdrachten, ITIL Foundation 2011 - proefexamen.

Doelgroep

Professionals die bijdragen aan het beheer, de organisatie en de optimalisatie van de activiteiten van de processen in een IT serviceorganisatie. De doelgroep bestaat uit operationele medewerkers, teamleiders, supervisors en managers die hun IT Service Management vaardigheden naar de nieuwste inzichten willen ontwikkelen.

Werkwijze

  • De cursus wordt klassikaal gegeven.
  • De theorie wordt afgewisseld met opdrachten.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.