Gesprekstechnieken in de zorg

Niveau
Tijdsduur
Logo van Hendrikx Van der Spek
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8 Hendrikx Van der Spek heeft een gemiddelde beoordeling van 8 (uit 4 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Hendrikx Van der Spek biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: 's-Hertogenbosch, Alkmaar, Almere / Lelystad, Alphen aan den Rijn, Amersfoort, Amsterdam, Antwerpen, Apeldoorn, Arnhem, Assen, Breda, Brugge, Brussel, Delft, Den Haag, Deventer, Dordrecht, Ede, Eindhoven, Emmen, Enschede, Gent, Gouda, Groningen, Haarlem, Haarlemmermeer, Heerenveen, Hilversum, Leeuwarden, Leiden, Luik, Maastricht, Middelburg, Nijmegen, Roermond, Rotterdam, Terneuzen, Tilburg, Utrecht, Veenendaal, Venlo, Westland, Zaanstad, Zoetermeer, Zwolle

Beschrijving

In uw dagelijkse werk zult u regelmatig gesprekken moeten voeren. Met patiënten, met zorgverleners, met collega’s, noem maar op. En ieder gesprek dat u voert is weer anders, nooit is het voorspelbaar. Moeilijke gesprekken met patiënten, luchtige gesprekken met collega’s, stroeve gesprekken met vertegenwoordigers, het kan zijn dat u op één dag met alle drie te maken hebt. Een ding blijft daarbij hetzelfde; u bent de constante factor in die gesprekken. Hoe zorgt u ervoor dat uw verbale én non-verbale communicatie goed afstemt op uw gesprek? U leert het in de training Gesprekstechnieken in de zorg.

Voor wie?

Deze training is bedoeld voor iedereen die in de zorg werkt en graag mondeling commun…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

In uw dagelijkse werk zult u regelmatig gesprekken moeten voeren. Met patiënten, met zorgverleners, met collega’s, noem maar op. En ieder gesprek dat u voert is weer anders, nooit is het voorspelbaar. Moeilijke gesprekken met patiënten, luchtige gesprekken met collega’s, stroeve gesprekken met vertegenwoordigers, het kan zijn dat u op één dag met alle drie te maken hebt. Een ding blijft daarbij hetzelfde; u bent de constante factor in die gesprekken. Hoe zorgt u ervoor dat uw verbale én non-verbale communicatie goed afstemt op uw gesprek? U leert het in de training Gesprekstechnieken in de zorg.

Voor wie?

Deze training is bedoeld voor iedereen die in de zorg werkt en graag mondeling communicatief vaardig(er) wil worden.

Inhoud en aanpak

In de training Gesprekstechnieken in de zorg, maakt u kennis met principes die als richtlijn kunnen dienen om uw houding in een willekeurig gesprek te bepalen. Ook ontdekt u hoe u zelf overkomt in een gesprek en wat dat voor effect heeft.

U leert onder andere meer over:

  • verantwoordelijkheid nemen voor het gesprek
  • doelen afspreken en afspraken maken
  • ruimte geven aan de ander
  • contact maken

We oefenen in deze training met een acteur, die situaties waar u veel mee te maken hebt, nabootst. Door in de praktijk te oefenen met diverse gesprekstechnieken en -strategieën, stoomt u zichzelf klaar voor gesprekken die u op de werkvloer moet voeren.

Data

Wij verzorgen deze training als een open training voor individuele inschrijvingen, maar ook als twee uur durende één op één sessie met de trainer. Dit kan zowel op locatie als online. De data plannen wij in overleg. 

Hendrikx Van der Spek geeft trainingen op elk communicatiegebied: tekstschrijven (voor alle media), snellezen, presenteren, framing, argumenteren, gesprekstechniek, notuleren, spelling en grammatica. U kunt kiezen voor in-company, open training, e-learning of ander soort maatwerk. In elke training staan onze kernwaarden voorop:

  • No nonsense: communicatie moet duidelijk, helder en effectief zijn zonder overbodige franje. Zo communiceren we zelf ook.
  • Gedreven en enthousiast: we houden van ons vak en we zijn er goed in. We zijn bevlogen en enthousiast en een tikkeltje eigenwijs. Humor is vaak een verbindende factor.
  • Persoonlijk en betrokken: u staat centraal. We zoeken samen naar de vraag achter uw vraag en naar het passende antwoord. Dat kan bij elke klant anders zijn: maatwerk is standaard. Wij vinden persoonlijke binding met onze klanten belangrijk.
  • Veelzijdigheid en kwaliteit: we leveren kwaliteit, of het nu om trainingen, advies of teksten gaat. We hebben een compleet en veelzijdig pakket en hebben een antwoord op elke communicatievraag.
  • Deskundigheid en kennis: we zijn een kenniscentrum met ruimte voor verdieping en onderzoek. We streven ernaar binnen onze kerngebieden kennis te bundelen en publicaties tot stand te brengen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Hendrikx Van der Spek, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.