Objectief rapporteren in de zorg

Niveau
Tijdsduur
Logo van Hendrikx Van der Spek
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8 Hendrikx Van der Spek heeft een gemiddelde beoordeling van 8 (uit 4 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Hendrikx Van der Spek biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: 's-Hertogenbosch, Alkmaar, Almere / Lelystad, Alphen aan den Rijn, Amersfoort, Amsterdam, Antwerpen, Apeldoorn, Arnhem, Assen, Breda, Brugge, Brussel, Delft, Den Haag, Deventer, Dordrecht, Ede, Eindhoven, Emmen, Enschede, Gent, Gouda, Groningen, Haarlem, Haarlemmermeer, Heerenveen, Hilversum, Leeuwarden, Leiden, Luik, Maastricht, Middelburg, Nijmegen, Roermond, Rotterdam, Terneuzen, Tilburg, Utrecht, Veenendaal, Venlo, Westland, Zaanstad, Zoetermeer, Zwolle

Beschrijving

Een gesprek of gebeurtenis navertellen lukt bijna nooit helemaal objectief, ieder mens interpreteert namelijk naar wat hij waarneemt. Ook in de zorg is objectief rapporteren niet altijd eenvoudig. De informatie over patiënten in patiëntendossiers moet namelijk zo objectief mogelijk geschreven zijn, zeker omdat patiënten en belanghebbenden tegenwoordig mee kunnen kijken in die dossiers. Hoe rapporteert u zo dat uw tekst niet gekleurd is door uw eigen mening of interpretatie? U leert het in de training Objectief rapporteren in patiëntendossiers.

Voor wie?

Deze training is bedoeld voor alle zorgprofessionals die over hun patiënten moeten rapporteren en dat op een professionele, objectieve man…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Een gesprek of gebeurtenis navertellen lukt bijna nooit helemaal objectief, ieder mens interpreteert namelijk naar wat hij waarneemt. Ook in de zorg is objectief rapporteren niet altijd eenvoudig. De informatie over patiënten in patiëntendossiers moet namelijk zo objectief mogelijk geschreven zijn, zeker omdat patiënten en belanghebbenden tegenwoordig mee kunnen kijken in die dossiers. Hoe rapporteert u zo dat uw tekst niet gekleurd is door uw eigen mening of interpretatie? U leert het in de training Objectief rapporteren in patiëntendossiers.

Voor wie?

Deze training is bedoeld voor alle zorgprofessionals die over hun patiënten moeten rapporteren en dat op een professionele, objectieve manier willen doen.

Inhoud en aanpak

In deze training leert u onder andere:

  • wat de eisen zijn aan een objectieve rapportage
  • hoe u makkelijk onderscheid maakt tussen objectief en subjectief schrijven
  • hoe u situaties objectief beschrijft
  • B1 schrijven/helder schrijven: hoe formuleer je een duidelijke en objectieve zin?

Verder leert u uw eigen teksten kritisch te beoordelen op objectiviteit, zodat u de regels voor objectief schrijven ook in uw eigen praktijk kunt toepassen.

Mocht u na de training nog vragen hebben of vastlopen met teksten die u schrijft, dan kunt u ook dan onze trainers nog gratis om advies vragen. Nazorg is volgens ons namelijk onlosmakelijk verbonden met de training zelf.

Data

Wij verzorgen deze training als een open training voor individuele inschrijvingen, maar ook als twee uur durende één op één sessie met de trainer. Dit kan zowel op locatie als online. De data plannen wij in overleg. 

Hendrikx Van der Spek geeft trainingen op elk communicatiegebied: tekstschrijven (voor alle media), snellezen, presenteren, framing, argumenteren, gesprekstechniek, notuleren, spelling en grammatica. U kunt kiezen voor in-company, open training, e-learning of ander soort maatwerk. In elke training staan onze kernwaarden voorop:

  • No nonsense: communicatie moet duidelijk, helder en effectief zijn zonder overbodige franje. Zo communiceren we zelf ook.
  • Gedreven en enthousiast: we houden van ons vak en we zijn er goed in. We zijn bevlogen en enthousiast en een tikkeltje eigenwijs. Humor is vaak een verbindende factor.
  • Persoonlijk en betrokken: u staat centraal. We zoeken samen naar de vraag achter uw vraag en naar het passende antwoord. Dat kan bij elke klant anders zijn: maatwerk is standaard. Wij vinden persoonlijke binding met onze klanten belangrijk.
  • Veelzijdigheid en kwaliteit: we leveren kwaliteit, of het nu om trainingen, advies of teksten gaat. We hebben een compleet en veelzijdig pakket en hebben een antwoord op elke communicatievraag.
  • Deskundigheid en kennis: we zijn een kenniscentrum met ruimte voor verdieping en onderzoek. We streven ernaar binnen onze kerngebieden kennis te bundelen en publicaties tot stand te brengen.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Hendrikx Van der Spek, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.