Masterclass Kwaliteitsmanagement (CGQM).

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van CAI opleidingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 CAI opleidingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 237 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Utrecht
18 mrt. 2020
Almere
25 mrt. 2020
Den Haag
7 apr. 2020
Den Bosch
15 mei. 2020
Amersfoort
2 jul. 2020
Den Haag
22 jul. 2020
Den Haag
28 aug. 2020
Tilburg
16 sep. 2020
Zwolle
19 okt. 2020
Capelle a/d ijssel
17 nov. 2020
Amsterdam
8 dec. 2020

Beschrijving

* Cursusprijs is veelal inclusief kosten voor locaties, lunches en catering. Kosten voor materialen, literatuur en examen zijn niet inbegrepen in de cursusprijs. Soms zijn er extra lunch/diner kosten. Incompany kent afwijkende prijzen, details over deze mogelijkheid, bel direct met CAI. 
* Kies de startgarantieoptie en uw cursus kan doorgaan (bij voldoende deelnemers wordt deze kostenpost niet berekend).
* De gepubliceerde data/locaties zijn niet gefixeerd, neem contact op indien de datum\locatie niet uitkomt.

Deze masterclass gaat in op kwaliteit. We bekijken een aantal dimensies zoals proceskwaliteit, kwaliteit van procedures en governance, kwaliteit van data. Bij verbeteren van kwaliteit moet er evenwicht zijn tussen efficiency verbetering en het gewenste kwaliteitsniveau. Kwaliteit moet "manageable" worden.

Start en contact; wij hebben uw gegevens niet gekregen, dus bel ons (cai-opleidingen te Rijswijk) voor de mogelijkheden in uw regio.
Investering; zie prijsinfo. Let op bijkomend materiaalkosten en eventueel examenkosten. Altijd startgarantieoptie bedraagt +20% over cursusprijs maar die kosten krijgt u terug als er meer deelnemers zijn bij uw cursus.

Doelstelling; deze masterclass gaat in o…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: INK-model, Kwaliteitsmanagement, INK EFQM-model, Integrale kwaliteit en Kwaliteitszorg.

* Cursusprijs is veelal inclusief kosten voor locaties, lunches en catering. Kosten voor materialen, literatuur en examen zijn niet inbegrepen in de cursusprijs. Soms zijn er extra lunch/diner kosten. Incompany kent afwijkende prijzen, details over deze mogelijkheid, bel direct met CAI. 
* Kies de startgarantieoptie en uw cursus kan doorgaan (bij voldoende deelnemers wordt deze kostenpost niet berekend).
* De gepubliceerde data/locaties zijn niet gefixeerd, neem contact op indien de datum\locatie niet uitkomt.

Deze masterclass gaat in op kwaliteit. We bekijken een aantal dimensies zoals proceskwaliteit, kwaliteit van procedures en governance, kwaliteit van data. Bij verbeteren van kwaliteit moet er evenwicht zijn tussen efficiency verbetering en het gewenste kwaliteitsniveau. Kwaliteit moet "manageable" worden.

Start en contact; wij hebben uw gegevens niet gekregen, dus bel ons (cai-opleidingen te Rijswijk) voor de mogelijkheden in uw regio.
Investering; zie prijsinfo. Let op bijkomend materiaalkosten en eventueel examenkosten. Altijd startgarantieoptie bedraagt +20% over cursusprijs maar die kosten krijgt u terug als er meer deelnemers zijn bij uw cursus.

Doelstelling; deze masterclass gaat in op kwaliteitmanagement in de breedste zin, diverse modellen (onder ander het INK kwaliteitsmodel) worden bekeken, hoe een kwaliteitaudit uit te voeren, hoe een kwaliteitsplan op te stellen en zo voorts. 
De deelnemer leert hoe op zijn domein/branche de kwaliteit te definiëren, hoe deze vervolgens te meten en uiteindelijk maatregelen te nemen om deze kwaliteit te verbeteren. Verder wordt gekeken hoe een kwaliteitsplan op te stellen en kwaliteit te managen c.q. risico's te bewaken. Met betrekking tot data management is er aandacht voor data quality. 
(optie) De deelnemer kan een een praktijkeindopdracht uitvoeren zoals het opstellen van een kwaliteitsplan. Voor het kwaliteitsonderzoek kan de eigen organisatie of een afdeling van de eigen organisatie worden gebruikt zodat het mes aan twee kanten snijdt. 
Er is dan 4 a 6 weken begeleiding door de docent waarbij er feedback-sessies zijn en verbetervoorstellen worden aangereikt.

Randvoorwaarden; HBO denkniveau wordt verwacht.  Het is een post-HBO niveau opleiding.

Uitvoering; 3 dagen, streven eens in de 3 weken een lesdag (in overleg binnen de groep kan dat anders als dit beter aansluit bij de behoefte). Er is ook een nakijk/feedback sessie (0.5 dag) voor het eindopdrachtverslag.

literatuur: Handleiding positiebepaling INK, kwaliiteitstmanagement en organisatie, diverse artikelen, 

examen; (optie) eindopdracht, bijvoorbeeld een kwaliteitsplan opstellen.  

opleiding; Deze masterclass is een losstaand te volgen module uit de Certified General Quality Manager opleiding. Examinering via BITEXA.

doelgroep; voor degene die kwaliteit en kwaliteitzorg wlilen begrijpen en toepassingen om kwaliteit te verbeteren zoals medewerkers kwaliteitzorg, quallity controlers, auditors, etc. 

inhoud; 
Kwaliteitszorg:
Definities van kwaliteit
Belang kwaliteit voor organisaties
Integrale kwaliteitszorg
Viewpoints op quality  assurance
Kwaliteitssystemen:
Nut van certificering
ISO
kwaliteit in zorginstellingen
HACCP – analyselijst kritische controlepunten
ISO 22000
Retail Certificate
International Food Standard
General Food Law (EU)
Good Manufacturing Practices
Integrale ketenbeheersing
Data Quality Management
Het INK-managementmodel
Vijf verschillende fasen
Tien aandachtsvelden: vijf organisatiegebieden, vier resultaatgebieden
Verbeteren en vernieuwen
Veranderscan
Positiebepalen
Procesmanagement
Organisatie van processen
Opstellen van procedures
De essentie van een kwaliteitshandboek
Lean manufacturing en Six Sigma
Toyota Production System
Lean Manufacturing (doelstellingen, tegengaan verspilling, value stream mapping)
Six Sigma (wat is het, de ontwikkeling ervan, principes, opleiden medewerkers tot belts)
Combinatie Lean Six Sigma in de praktijk 
Toepassing analysemodellen bij kwaliteitsverbetering
Define-instrumenten
Measure-instrumenten
Analyse-instrumenten
Improve-instrumenten
Control-instrumenten
Kwaliteitszorg in de dienstverlening
Vormen van dienstverlening
Kwaliteit in de ICT
Perceived Service Quality
Te vermijden fouten in de dienstverlening
Gap-model
Service Profit Chain

Optioneel: KAM (combinatie kwaliteitszorg, arbeidsomstandigheden en milieuzorg)

Na deze cursus kan de deelnemer;

  • strategie en tactiek vertalen naar de werkvloer
  • managementrollen voor de kwaliteitsfunctionaris en kwaliteitsmanager benoemen
  • een Kwaliteitsmanagement cyclus uitvoeren (plannen, uitvoeren, corrigeren en bijstellen)
  • uitleggen hoe Contingentie theorie kan worden toegepast
  • begrijpen welke fasen organisaties doorlopen
  • organisatietypologie en organisatieontwerp onderscheiden
  • diverse management theorieën uitleggen
  • communicatieanalyse uitvoeren
  • analyse van routing en lay-out uitvoeren
  • een arbeidsstudie uitvoeren
  • technieken gebruiken voor het verzamelen van gegevens
  • aangeven hoe te rapporteren aan en adviseren van directie en management
  • aangeven welke principes er zijn bij Lean management
  • aangeven welke principes er zijn bij SCM management
  • stakeholders analyseren en classificeren
  • een Business Context Diagram opstellen
  • aangeven hoe Key Performance Indicators (KPIs) te Definieren en te monitoren
  • aangeven hoe Kritische Succes Factoren (CSFs) het succes van de organisatie bepalen
  • uitleggen hoe Business Process Redesign (BPR) bijdraagt aan Kwaliteitsmanagement
  • uitleggen hoe Business Process Management (BPM) kwaliteitsmanagement ondersteunt
  • procedures aangeven om procesverbetering te realiseren
  • uitleggen hoe SixSigma en lean technieken passen bij het ondersteunen van kwaliteitscontrole en verbetering
  • een Benchmark uitvoeren
  • de Balanced Score Card toepassen     
  • een Proces Maturity Model uitleggen en aangeven hoe key area’s toe te passen.      
  • een Business Scenario’s opstellen
  • aangeven hoe Prototypes & Simulation in te zetten ten bate van quality improvement,
  • aangeven wat het nut is van certificering en accreditatie
  • Interne en externe audits monitoren
  • aangeven hoe psychologie wordt gebruikt bij organisatieverandering binnen dienstverlenende en productie organisaties
  • de dynamiek bij groepsprocessen beschrijven
  • aangeven hoe om te gaan met macht en politiek
  • aangeven hoe psychologiemodellen toe te passen.
  • hoe zonder macht invloed uit te oefenen.
  • wat de relatie is tussen leiderschap en cultuur
  • wat de relatie is tussen leiderschap en kwaliteitsmanagement
  • de diverse vormen van leiderschap aangeven
  • welke leiderschapstijl te gebruiken bij verandering
  • de relatie tussen cultuur en kwaliteitsmanagement aangeven
  • verbeteringen invoeren in een organisatie
  • de diverse stijlen die een kwaliteitsmanager kan hanteren
  • aangeven welke criteria spelen bij professionalisme, houding en gedrag

Start; deze cursus start minstens 4 keer per jaar, bij meer animo vaker. Neem met CAI opleidingen contact (zie internet voor onze bedrijfsgegevens) op voor details en plan mogelijkheden.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met CAI opleidingen, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.