Masterclass Kwaliteitsmanagement (CGQM).

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats
Logo van CAI opleidingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 CAI opleidingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 241 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeDen Bosch
20 jul. 2020
computer Online: Skype
jul. 2020
check_circle Startgarantie
placeZwolle
12 aug. 2020
placeRotterdam
28 aug. 2020
computer Online: Skype
aug. 2020
check_circle Startgarantie
placeTilburg
7 sep. 2020
placeUtrecht
15 sep. 2020
computer Online: Skype
sep. 2020
check_circle Startgarantie
placeDen Haag
14 okt. 2020
placeZwolle
19 okt. 2020
computer Online: Skype
okt. 2020
check_circle Startgarantie
placeCapelle a/d ijssel
17 nov. 2020
computer Online: Skype
nov. 2020
check_circle Startgarantie
placeAmsterdam
8 dec. 2020
computer Online: Skype
dec. 2020
check_circle Startgarantie

Beschrijving

Klassikale cursus in groepjes met genoeg onderlinge afstand. On-line & interactief kan altijd starten!

- Cursusprijs zonder materialen, literatuur en examen inbegrepen.
-
Soms zijn er extra lunch/diner kosten.
-
Incompany kent groepsprijzen, bel CAI voor offerte. 
-
Bij BTW vrijgegesteld inkopen is er korting.
- Kleine groep kan starten met een blended uitvoering.
- Geplande start+locatie start na overleg.
- Andere datum/locatie kan op uw verzoek worden ingepland.

Deze masterclass gaat in op kwaliteitsmanagement in de breedste zin, diverse modellen (onder ander het INK kwaliteitsmodel) worden bekeken, hoe een kwaliteitsaudit uit te voeren (gebied afbakening, root-cause analyse om audit punten te vinden, audit plan maken, audit technieken specificeren, audit verwachtingen- en audit bevindingenbeheer, etc.). Ook hoe een kwaliteitsplan op te stellen en nog meer zaken zoals het vinden van kwaliteitsattributen bij processen en werkuitvoering validatie of van applicaties of andere producten.

Brochure aanvragen; a.u.b. telefoonnummer invullen want we willen even afstemmen of deze cursus bij u past.

De deelnemer leert hoe op zijn domein/branche de kwaliteit…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: INK-model, Kwaliteitsmanagement, INK EFQM-model, Integrale kwaliteit en Kwaliteitszorg.

Klassikale cursus in groepjes met genoeg onderlinge afstand. On-line & interactief kan altijd starten!

- Cursusprijs zonder materialen, literatuur en examen inbegrepen.
-
Soms zijn er extra lunch/diner kosten.
-
Incompany kent groepsprijzen, bel CAI voor offerte. 
-
Bij BTW vrijgegesteld inkopen is er korting.
- Kleine groep kan starten met een blended uitvoering.
- Geplande start+locatie start na overleg.
- Andere datum/locatie kan op uw verzoek worden ingepland.

Deze masterclass gaat in op kwaliteitsmanagement in de breedste zin, diverse modellen (onder ander het INK kwaliteitsmodel) worden bekeken, hoe een kwaliteitsaudit uit te voeren (gebied afbakening, root-cause analyse om audit punten te vinden, audit plan maken, audit technieken specificeren, audit verwachtingen- en audit bevindingenbeheer, etc.). Ook hoe een kwaliteitsplan op te stellen en nog meer zaken zoals het vinden van kwaliteitsattributen bij processen en werkuitvoering validatie of van applicaties of andere producten.

Brochure aanvragen; a.u.b. telefoonnummer invullen want we willen even afstemmen of deze cursus bij u past.

De deelnemer leert hoe op zijn domein/branche de kwaliteit te definiëren, hoe deze vervolgens te meten en uiteindelijk maatregelen te nemen om deze kwaliteit te verbeteren. Verder wordt gekeken hoe een kwaliteitsplan op te stellen en kwaliteit te managen c.q. risico's te bewaken. Met betrekking tot data management is er aandacht voor data quality. 

Investering; zie prijsinformatie. Let op, bijkomend materiaalkosten en examenkosten. 

Randvoorwaarden; HBO denkniveau wordt verwacht. Het is een post-HBO niveau opleiding. 

Start; Deze masterclass kan met een startgarantie altijd starten als u zich aanmeldt voor de masterclass en het examen. Bij twee of meer deelnemers start de cursus sowieso op de met de deelnemers afgesproken startdatum.

Uitvoering; 3 dagen, streven eens in de 3 weken een lesdag (in overleg binnen de groep kan dat anders als dit beter aansluit bij de behoefte). Er is ook een nakijk/feedback sessie (0,5 dag) voor het eindopdrachtverslag.

Literatuur; Handleiding positiebepaling INK, kwaliteitsmanagement en organisatie, diverse artikelen, 

Examen;  de toetsing gebeurt door beoordeling van een werkstuk dat wordt gemaakt
door het uitvoeren van een mastereindexamenopdracht. Onderwerp van de opdracht is vrij te bepalen door de deelnemer, binnen de kaders van de cursusinhoud. De deelnemer maakt tevens een presentatie en er is een asessment van een uur waarbinnen de deelnemer zijn presentatie houdt en daarna vragen beantwoordt over het werkstuk/de opdracht. Doorloop van de begeleiding is ongeveer 3 tot 6 maanden (veelal omdat de deelnemer een drukke baan heeft en goed timemanagement deze timebox veroorzaakt). Na positieve beoordeling van de assessment ontvang met een masterclass certificaat.

Doelgroep; voor degene die kwaliteit en kwaliteitszorg willen begrijpen en toepassingen om kwaliteit te verbeteren zoals medewerkers kwaliteitszorg, quallity controlers, auditors, etc.. 

Inhoud; 

Kwaliteitszorg:

Definities van kwaliteit
Belang kwaliteit voor organisaties
Integrale kwaliteitszorg
Viewpoints op quality  assurance
Kwaliteitssystemen:
Nut van certificering
ISO
kwaliteit in zorginstellingen
HACCP – analyselijst kritische controlepunten
ISO 22000
Retail Certificate
International Food Standard
General Food Law (EU)
Good Manufacturing Practices
Integrale ketenbeheersing
Data Quality Management
Het INK-managementmodel
Vijf verschillende fasen
Tien aandachtsvelden: vijf organisatiegebieden, vier resultaatgebieden
Verbeteren en vernieuwen
Veranderscan
Positiebepalen
Procesmanagement
Organisatie van processen
Opstellen van procedures
De essentie van een kwaliteitshandboek
Lean manufacturing en Six Sigma
Toyota Production System
Lean Manufacturing (doelstellingen, tegengaan verspilling, value stream mapping)
Six Sigma (wat is het, de ontwikkeling ervan, principes, opleiden medewerkers tot belts)
Combinatie Lean Six Sigma in de praktijk 
Toepassing analysemodellen bij kwaliteitsverbetering
Define-instrumenten
Measure-instrumenten
Analyse-instrumenten
Improve-instrumenten
Control-instrumenten
Kwaliteitszorg in de dienstverlening
Vormen van dienstverlening
Kwaliteit in de ICT
Perceived Service Quality
Te vermijden fouten in de dienstverlening
Gap-model
Service Profit Chain

Optioneel: KAM (combinatie kwaliteitszorg, arbeidsomstandigheden en milieuzorg)

Na deze cursus kan de deelnemer;

  • strategie en tactiek vertalen naar de werkvloer
  • managementrollen voor de kwaliteitsfunctionaris en kwaliteitsmanager benoemen
  • een Kwaliteitsmanagement cyclus uitvoeren (plannen, uitvoeren, corrigeren en bijstellen)
  • uitleggen hoe Contingentie theorie kan worden toegepast
  • begrijpen welke fasen organisaties doorlopen
  • organisatietypologie en organisatieontwerp onderscheiden
  • diverse management theorieën uitleggen
  • communicatieanalyse uitvoeren
  • analyse van routing en lay-out uitvoeren
  • een arbeidsstudie uitvoeren
  • technieken gebruiken voor het verzamelen van gegevens
  • aangeven hoe te rapporteren aan en adviseren van directie en management
  • aangeven welke principes er zijn bij Lean management
  • aangeven welke principes er zijn bij SCM management
  • stakeholders analyseren en classificeren
  • een Business Context Diagram opstellen
  • aangeven hoe Key Performance Indicators (KPIs) te Definieren en te monitoren
  • aangeven hoe Kritische Succes Factoren (CSFs) het succes van de organisatie bepalen
  • uitleggen hoe Business Process Redesign (BPR) bijdraagt aan Kwaliteitsmanagement
  • uitleggen hoe Business Process Management (BPM) kwaliteitsmanagement ondersteunt
  • procedures aangeven om procesverbetering te realiseren
  • uitleggen hoe SixSigma en lean technieken passen bij het ondersteunen van kwaliteitscontrole en verbetering
  • een Benchmark uitvoeren
  • de Balanced Score Card toepassen     
  • een Proces Maturity Model uitleggen en aangeven hoe key area’s toe te passen.      
  • een Business Scenario’s opstellen
  • aangeven hoe Prototypes & Simulation in te zetten ten bate van quality improvement,
  • aangeven wat het nut is van certificering en accreditatie
  • Interne en externe audits monitoren
  • aangeven hoe psychologie wordt gebruikt bij organisatieverandering binnen dienstverlenende en productie organisaties
  • de dynamiek bij groepsprocessen beschrijven
  • aangeven hoe om te gaan met macht en politiek
  • aangeven hoe psychologiemodellen toe te passen.
  • hoe zonder macht invloed uit te oefenen.
  • wat de relatie is tussen leiderschap en cultuur
  • wat de relatie is tussen leiderschap en kwaliteitsmanagement
  • de diverse vormen van leiderschap aangeven
  • welke leiderschapstijl te gebruiken bij verandering
  • de relatie tussen cultuur en kwaliteitsmanagement aangeven
  • verbeteringen invoeren in een organisatie
  • de diverse stijlen die een kwaliteitsmanager kan hanteren
  • aangeven welke criteria spelen bij professionalisme, houding en gedrag

Frequentie; deze cursus start minstens 4 keer per jaar, bij meer animo vaker. Neem met CAI opleidingen contact (zie internet voor onze bedrijfsgegevens) op voor details en plan mogelijkheden.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met CAI opleidingen, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.