Organisatie strategie, beleid & IT alignement.633

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats

Organisatie strategie, beleid & IT alignement.633

CAI opleidingen
Logo van CAI opleidingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 CAI opleidingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 256 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeRoden
23 mrt. 2023
placeDiemen
24 mrt. 2023
computer Online: Skype
mrt. 2023
check_circle Startgarantie
placeArnhem
6 apr. 2023
placeDen Bosch
17 apr. 2023
placeZwolle
25 apr. 2023
computer Online: Skype
apr. 2023
check_circle Startgarantie
placeRoden
17 mei. 2023
computer Online: Skype
mei. 2023
check_circle Startgarantie
placeDen Haag
1 jun. 2023
placeAlkmaar
9 jun. 2023
placeArnhem
27 jun. 2023
computer Online: Skype
jun. 2023
check_circle Startgarantie
placeEindhoven
10 jul. 2023
placeMeppel
26 jul. 2023
computer Online: Skype
jul. 2023
check_circle Startgarantie
placeGroningen
8 aug. 2023
placeZoetermeer
25 aug. 2023
computer Online: Skype
aug. 2023
check_circle Startgarantie
placeAmsterdam
12 sep. 2023

Beschrijving

Flexibele cursus met aandacht voor uw situatie.

  1. Korting? Zoek op onze aanbiedingen!
  2. STAP budget met extra's mogelijk als je tijdig inschrijft; zoals extra lesmomenten of voordelige examen, etc.
  3. Cursusprijs is zonder materialen, literatuur, catering en examen.
  4. Met een kleine groep starten wij ook. Snel starten in overleg kan eveneens.
  5. Startgarantie of je eigen doorloopschema, behoort tot de mogelijkheden!

Onderdelen van een bedrijf op een structurele wijze kunnen gemeten en constructief kunnen aanpassen. De meeste bedrijven kijken naar makkelijk meetbare Key Performance Indicators (KPI’s) zoals omzet en marge en op het gebied van personeelsmanagement bijvoorbeeld naar ziekteverzuim. 

De BCS gaat verder en maakt ook de minder makkelijk meetbare zaken meetbaar. Bijvoorbeeld aan klanttevredenheid, klantloyaliteit en tevredenheid onder personeel. We bekijken per perspectief wat de belangrijkste KPI’s zijn om het bedrijf zijn visie en strategie te behalen (of in ieder geval te consolideren).

Uitvoering: 2 les dagen over 5 á 6 weken, er is een voorbereidende les "nul" ter voorbereiding + 0,5 dag …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: IT Management & Strategie, ITIL Overzicht, IT Architectuur, IT Beveiliging / Security en Business-IT Alignment.

Flexibele cursus met aandacht voor uw situatie.

  1. Korting? Zoek op onze aanbiedingen!
  2. STAP budget met extra's mogelijk als je tijdig inschrijft; zoals extra lesmomenten of voordelige examen, etc.
  3. Cursusprijs is zonder materialen, literatuur, catering en examen.
  4. Met een kleine groep starten wij ook. Snel starten in overleg kan eveneens.
  5. Startgarantie of je eigen doorloopschema, behoort tot de mogelijkheden!

Onderdelen van een bedrijf op een structurele wijze kunnen gemeten en constructief kunnen aanpassen. De meeste bedrijven kijken naar makkelijk meetbare Key Performance Indicators (KPI’s) zoals omzet en marge en op het gebied van personeelsmanagement bijvoorbeeld naar ziekteverzuim. 

De BCS gaat verder en maakt ook de minder makkelijk meetbare zaken meetbaar. Bijvoorbeeld aan klanttevredenheid, klantloyaliteit en tevredenheid onder personeel. We bekijken per perspectief wat de belangrijkste KPI’s zijn om het bedrijf zijn visie en strategie te behalen (of in ieder geval te consolideren).

Uitvoering: 2 les dagen over 5 á 6 weken, er is een voorbereidende les "nul" ter voorbereiding + 0,5 dag paper begeleiding. 

Examen:
opdracht en een verslag, assessment en validatie.

Contact:
U kunt het best direct met CAI contact opnemen, dan weet u waar en wanneer de cursus start. Niet alle cursussen staan op Springest vermeld.

Investering training: zie kostenspecificatie. Let op, bijkomende materiaalkosten. Met een startgarantie start uw cursus altijd.

Literatuur: Cockpit van de organisatie, artikelen e.d., BSC. 

Inhoud:

- Bepalen zoekvelden (KSF’s) per invalshoek,
- Ontwerpen Balanced Score Card en organisatiecockpit,
- Bepalen performance indicatoren,
- Vaststellen maatstaven en normen,
- Hanteren van indicatoren,
- Organisatorische condities,
- Veranderkundige aspecten,
- Prestatiemeting en ICT,
- Financiën,
- Afnemers,
- Interne processen,
- Leer en groei. 

Doelgroep & doelstelling:
voor iedereen die kennis wil opdoen veranderingen in organisaties en strategiebepaling. Zoals: management, business consultants, adviseurs, beleidsmedewerkers, projectleiders, programmamanagers en medewerkers die te maken hebben met ICT alignment en de informatievoorziening. Na deze opleiding beschikt de deelnemer over inzicht, toepassingsvaardigheid en analysevaardigheid op het gebied van informatiemanagement en afstemming van business en de informatievoorziening.

Voorkennis & niveau: geen, affiniteit met management en strategie is een pré. Hbo-denkniveau wordt verwacht. 

De deelnemer wordt voorbereid op het ontwerpen van een Balanced Score Card voor een organisatie, vanuit een visie op de gewenste strategie. U leert voor de strategie van de organisatie relevante zoekvelden (KSF’s) te bepalen en deze te gebruiken om een Balanced Score Card (met de invalshoeken financieel, klant, interne organisatie en innovatie) te ontwerpen die een stuurinstrument in de cockpit van de organisatie kan zijn. Hierbij leert u adequate (SMART) performance indicatoren te formuleren en in balans op basis van de strategische richting maatstaven en normen vast te stellen. 

Vanuit de invalshoek financieel ligt de focus op hoe de organisatie eruitziet voor aandeelhouders en andere financiers, vanuit de invalshoek klant op hoe klanten de organisatie zien, vanuit de invalshoek interne organisatie op de vraag op welk gebied de organisatie de eigen prestaties kan verbeteren en vanuit de invalshoek innovatie hoe de organisatie kan blijven verbeteren en groeien. De training besteedt ook aandacht aan relevante organisatorische condities, veranderkundige aspecten en de relatie tussen prestatiemeting en ICT.  

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op, en delen ze met CAI opleidingen, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.