Korte online training Klantgericht omgaan met boosheid van cliënten

Tijdsduur
Locatie
Online
Startdatum en plaats

Korte online training Klantgericht omgaan met boosheid van cliënten

Hoffelijk
Logo van Hoffelijk
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,2 Hoffelijk heeft een gemiddelde beoordeling van 9,2 (uit 330 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Financieel.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Financieel.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

computer Online: Digital Classroom
12 okt. 2022
computer Online: Digital Classroom
1 dec. 2022

Beschrijving

Omgaan met boze cliënten? Dat is een flinke uitdaging. Sommige cliënten communiceren op rustige wijze en laten zich niet beïnvloeden door hun emoties. Anderen delen al hun woede en frustratie. Soms is dit terecht, maar soms ook niet. Het is aan jou om te zorgen dat je cliënt weer kalmeert, zodat je het gesprek op een goede manier kunt afronden. Hoe je het beste om kunt gaan met de boosheid van cliënten leer je in de PE-sessie ‘Klantgericht omgaan met boosheid van cliënten'.

Wat kun je verwachten?

Gedurende de PE-sessie ‘Klantgericht omgaan met boosheid van cliënten’ leer je hoe je een gesprek met een boze cliënt het beste aan kunt pakken en weer in de goede richting kunt sturen. Meestal komt…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Klantgerichtheid, Omgaan met, Accountmanagement, Contractmanagement en Klantvriendelijkheid.

Omgaan met boze cliënten? Dat is een flinke uitdaging. Sommige cliënten communiceren op rustige wijze en laten zich niet beïnvloeden door hun emoties. Anderen delen al hun woede en frustratie. Soms is dit terecht, maar soms ook niet. Het is aan jou om te zorgen dat je cliënt weer kalmeert, zodat je het gesprek op een goede manier kunt afronden. Hoe je het beste om kunt gaan met de boosheid van cliënten leer je in de PE-sessie ‘Klantgericht omgaan met boosheid van cliënten'.

Wat kun je verwachten?

Gedurende de PE-sessie ‘Klantgericht omgaan met boosheid van cliënten’ leer je hoe je een gesprek met een boze cliënt het beste aan kunt pakken en weer in de goede richting kunt sturen. Meestal komt de boosheid van je cliënt voort uit frustratie en/of onmacht en dit gaat vaak gepaard met de nodige stemverheffing. In de meeste gevallen is je cliënt niet boos op jou maar op de situatie. En ook al heb je hier begrip voor, is het natuurlijk wel je doel om je cliënt zo snel mogelijk weer rustig te krijgen.

Tijdens de PE-sessie gaat de trainer onder andere in op de volgende vragen:

  • Wat werkt wel en niet tijdens een gesprek met een cliënt die boos is?
  • Wat zijn de valkuilen en hoe houd je de regie over het gesprek?
  • Hoe krijg je je cliënt rustig zodat jij je verhaal kunt doen?

Ook je eigen casussen komen volop aan bod en aan het einde van de training weet je precies wat de beste aanpak is voor jou. Je krijgt daarnaast een handig stappenplan mee, wat je tijdens je gesprekken kunt gebruiken.

Hoe werkt het?

De PE-sessie ‘Klantgericht omgaan met boosheid van cliënten’ betreft een digital classroom. Nadat je de sessie via onze website geboekt hebt, ontvang je van ons een instructie om de externe applicatie te downloaden. Met deze applicatie kun je de PE-sessie volgen.

De digital classroom volg je via je smartphone, tablet of laptop. Om actief deel te nemen aan de sessie is het belangrijk dat je microfoon goed werkt en je camera aanstaat. Zo haal je het uiterste uit de training en ook uit jezelf.

PE-punten

De online training ‘Klantgericht omgaan met boosheid van cliënten’ is geaccrediteerd door Horus en je kunt hiermee drie PE-punten behalen.

Certificaat

Na afloop van de PE-sessie ontvang je van ons het deelnamecertificaat. Deze kun je downloaden in de leeromgeving.

"Hoffelijk"

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Hoffelijk, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.