Copywriting

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Hogeschool Utrecht - Centrum voor Communicatie & Journalistiek (CCJ)
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,0 Hogeschool Utrecht - Centrum voor Communicatie & Journalistiek (CCJ) heeft een gemiddelde beoordeling van 8,0 (uit 103 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,2
Gemiddeld cijfer voor Copywriting
Gebaseerd op 10 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Dennis Jongejan
8
Copywriting

"Deze cursus biedt je de mogelijkheid om jezelf in een korte tijd enorm te ontwikkelen als copywriter.

Je duikt o.a. in het concept dat achter teksten schuilt. Emoties, stijlfiguren en beloftes vliegen je om de oren. Maar ook taalgevoel, woordkeuze en tone of voice komen uitgebreid aan bod.

De sessies zijn interactief en de docenten zijn uitstekend. Onderwerpen worden vanuit de praktijk benaderd.

Je leert door te doen. Tijdens de lessen krijg je diverse schrijfopdrachten. Maar ook het huiswerk motiveert je om constant met copywriting bezig te zijn. Omarm de nuttige feedback van docenten en medecursisten en je haalt alles uit de cursus. Echt een aanrader." - 20-05-2019 08:50

"Deze cursus biedt je de mogelijkheid om jezelf in een korte tijd enorm te ontwikkelen als copywriter. Je duikt o.a. in het concept dat a… alles lezen - 20-05-2019 08:50

Startdata en plaatsen

Hogeschool Utrecht - Domstad
25 sep. 2019 tot 11 dec. 2019

Beschrijving

Snelle teksten schrijven is iets anders dan snel teksten schrijven. Een goede copywriter zweet soms een uur op één regel. Hij verdiept zich in het doel, kruipt in de huid van de doelgroep en raakt de lezer.
Schrijf advertenties, brochures, websites en direct mail vanuit een vooropgezet plan en bereik het beoogde effect. Het draait om emoties, (zakelijke) belangen en persoonlijke interesses van de doelgroep. Zowel inhoudelijk als op het gebied van schrijfstijl.

Na de cursus Copywriting van Hogeschool Utrecht, CCJ, kijk je nooit meer hetzelfde naar advertenties, mailings en reclame. Je ziet overal wel verbeteringen en analyseert ze meteen. Conceptmatig schrijven voor verschillende doelgroepen …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Snelle teksten schrijven is iets anders dan snel teksten schrijven. Een goede copywriter zweet soms een uur op één regel. Hij verdiept zich in het doel, kruipt in de huid van de doelgroep en raakt de lezer.
Schrijf advertenties, brochures, websites en direct mail vanuit een vooropgezet plan en bereik het beoogde effect. Het draait om emoties, (zakelijke) belangen en persoonlijke interesses van de doelgroep. Zowel inhoudelijk als op het gebied van schrijfstijl.

Na de cursus Copywriting van Hogeschool Utrecht, CCJ, kijk je nooit meer hetzelfde naar advertenties, mailings en reclame. Je ziet overal wel verbeteringen en analyseert ze meteen. Conceptmatig schrijven voor verschillende doelgroepen is je tweede natuur geworden.

Programma:

Alle facetten van copywriting komen tijdens de cursus aan bod. Zoals:

  • concepting
  • advertenties
  • direct mail-brieven en -mails
  • folders
  • brochures
  • advertorials
  • social media
  • ghostwriting (blogs)
  • interactief

Natuurlijk krijg je theorie, maar je leert copywriting vooral door het te doen. Door de conceptingtheorie op alle mogelijke tekstsoorten toe te passen in de oefeningen en opdrachten, krijg je copywriting vanuit concept echt in je vingers en wordt het je tweede natuur.

8,2
Gemiddeld cijfer voor Copywriting
Gebaseerd op 10 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Dennis Jongejan
8
Copywriting

"Deze cursus biedt je de mogelijkheid om jezelf in een korte tijd enorm te ontwikkelen als copywriter.

Je duikt o.a. in het concept dat achter teksten schuilt. Emoties, stijlfiguren en beloftes vliegen je om de oren. Maar ook taalgevoel, woordkeuze en tone of voice komen uitgebreid aan bod.

De sessies zijn interactief en de docenten zijn uitstekend. Onderwerpen worden vanuit de praktijk benaderd.

Je leert door te doen. Tijdens de lessen krijg je diverse schrijfopdrachten. Maar ook het huiswerk motiveert je om constant met copywriting bezig te zijn. Omarm de nuttige feedback van docenten en medecursisten en je haalt alles uit de cursus. Echt een aanrader." - 20-05-2019 08:50

"Deze cursus biedt je de mogelijkheid om jezelf in een korte tijd enorm te ontwikkelen als copywriter. Je duikt o.a. in het concept dat a… alles lezen - 20-05-2019 08:50

Irene van Druijten, communicatieadviseur en copywriter
Communicatiespecialist at VvAA
8
Copywriting

"Je bent gewaarschuwd. Na de cursus copywriting wordt je leven nooit meer hetzelfde. Appeal, approach en propositie kennen na les 10 dan wel geen geheimen meer voor je, maar de prijs die je betaalt is pittig. Maak je borst maar nat voor discussies met opdrachtgevers: jij weet nu tenslotte waarom het niet moet zoals zij het vaak wél willen. 

De cursus copywriting is een cadeautje voor iedere tekstschrijver die weet dat het nog beter kan.

" - 13-11-2017 19:44

"Je bent gewaarschuwd. Na de cursus copywriting wordt je leven nooit meer hetzelfde. Appeal, approach en propositie kennen na les 10 dan wel … alles lezen - 13-11-2017 19:44

starstarstarstarstar_border
van Ee
PR en Communicatie adviseur
8
Copywriting

"Ik miste af en toe meer goede en slechte voorbeelden. Door veel zelf te doen, leer je wel een hoop maar je wilt ook leren van voorbeelden. Je daarin verbeelden.
Ik voel me nog niet een waardig tekstschrijver of copywriter. Daarvoor is deze cursus te kort.

Wel veel handvatten gekregen. Maar of ik straks heel vaak alle theorieën toepas??" - 01-06-2016 11:00

"Ik miste af en toe meer goede en slechte voorbeelden. Door veel zelf te doen, leer je wel een hoop maar je wilt ook leren van voorbeelden. J… alles lezen - 01-06-2016 11:00

starstarstarstarstar_border
Monique van de Griendt
Bedrijfsjournalist
8
Copywriting

"Leuke trainer, prima groep en je moet zelf aan het werk waardoor je ervaart wat het is om een copywriter te zijn. Niets iets voor mij als fulltime baan maar tips die ik heb gekregen pas ik nog dagelijks toe." - 31-05-2016 14:46

"Leuke trainer, prima groep en je moet zelf aan het werk waardoor je ervaart wat het is om een copywriter te zijn. Niets iets voor mij als fu… alles lezen - 31-05-2016 14:46

starstarstarstarstar_border
Serena Williams
eigenaar
8
Copywriting

"Topcursus voor iedereen die tot op detail-niveau commercieel beter wil leren schrijven. Je leert in 10 lessen zeer kritisch lezen en schrijven van twee trainers. Toine is bevlogen in concepting en taalgebruik. Manon kijkt meer naar het langere verhaal. Zeer waardevol." - 31-05-2016 14:09

"Topcursus voor iedereen die tot op detail-niveau commercieel beter wil leren schrijven. Je leert in 10 lessen zeer kritisch lezen en schrijv… alles lezen - 31-05-2016 14:09

starstarstarstarstar_border
Riejanne van Dijk
Medewerker Sales
8
Copywriting

"De cursus was erg gericht op het zelf actief doen. Ik leer beter van theorie en voorbeelden. Daarmee heb ik het gevoel dat ik er niet uit heb kunnen halen wat er in zat. Overigens vond ik de cursus wel goed geregeld. De sfeer in de groep was ook goed." - 18-05-2016 19:58

"De cursus was erg gericht op het zelf actief doen. Ik leer beter van theorie en voorbeelden. Daarmee heb ik het gevoel dat ik er niet uit he… alles lezen - 18-05-2016 19:58

starstarstarstarstar
Julia Groenewold
10
Copywriting

"Direct toepaspare tips en kennis, ook als je tekstschrijver of communicatieadviseur bent. Cursusvorm met veel oefenen, veel feedback en veel interactie." - 29-06-2012 15:26

"Direct toepaspare tips en kennis, ook als je tekstschrijver of communicatieadviseur bent. Cursusvorm met veel oefenen, veel feedback en veel… alles lezen - 29-06-2012 15:26

starstarstarstarstar_border
Shayed Sardha
7,8
Copywriting

"Leerzame training, maar wat mij betreft te breed voor acht bijeenkomsten. Alleen aan het onderdeel short copy/schrijven vanuit concept kun je al acht bijeenkomsten besteden. Ik weet nu van alles een beetje en van niets voldoende om zeker van mijn zaak te zijn. Alleen het onderdeel Direct Mail heeft (bijna) genoeg aandacht gekregen." - 06-01-2011 11:40

"Leerzame training, maar wat mij betreft te breed voor acht bijeenkomsten. Alleen aan het onderdeel short copy/schrijven vanuit concept kun … alles lezen - 06-01-2011 11:40

starstarstarstarstar_border
Liesbeth de Goede
7,8
Copywriting

"Inspirerende cursus! Belang van concepting aan den lijve ondervonden. Kennis gemaakt met diverse tekstsoorten (advertenties, direct mail, long copy en webteksten). Vooral veel geleerd van de stofkam waarmee de twee docenten, Toine Kamphuis en Francine van den Bergh, door onze teksten gingen. Zij hielden elk woord en elke formulering kritisch tegen het daglicht. Ik zal hun commentaar in gedachten nog lang horen bij het schrijven. " - 03-12-2010 13:12

"Inspirerende cursus! Belang van concepting aan den lijve ondervonden. Kennis gemaakt met diverse tekstsoorten (advertenties, direct mail, lo… alles lezen - 03-12-2010 13:12

starstarstarstarstar_border
Anoniem (bekend bij Springest)
8
Copywriting

"Zeer nuttige cursus. Laat je ziel spreken en een beetje 'over the top' mag. Alle facetten van 'creatief schrijven' zijn aan bod gekomen." - 31-12-2009 22:27

"Zeer nuttige cursus. Laat je ziel spreken en een beetje 'over the top' mag. Alle facetten van 'creatief schrijven' zijn aan bod gekomen. " - 31-12-2009 22:27

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.