Informatief schrijven: schrijven met meer impact
Startdata en plaatsen
placeDomstad, Hogeschool Utrecht 24 apr. 2024 tot 19 jun. 2024 |
Beschrijving
Leer je lezer te overtuigen en te beïnvloeden door strategisch te schrijven. Zo krijgen je teksten pas echt impact!
Overtuigen argumenten of is het iets anders waardoor lezers 'ja' zeggen? Je leert in deze cursus van Hogeschool Utrecht dat lezersgedrag voorspelbaar is en dat eenvoudige ingrepen volstaan om je lezer wegwijs te maken in je tekst. Je lezers laten zich daarna graag informeren en overtuigen.
Van beleidsteksten (waar een Raad van Bestuur of een gemeenteraad 'ja' of 'nee' tegen zegt) tot offertes (die wel of niet tot een opdracht leiden): effectieve teksten hebben impact. Of je nu bij de overheid werkt, bij een multinationale onder- neming of adviezen schrijft namens een onderzoek…

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Leer je lezer te overtuigen en te beïnvloeden door strategisch te schrijven. Zo krijgen je teksten pas echt impact!
Overtuigen argumenten of is het iets anders waardoor lezers 'ja'
zeggen? Je leert in deze cursus van Hogeschool Utrecht dat
lezersgedrag voorspelbaar is en dat eenvoudige ingrepen volstaan om
je lezer wegwijs te maken in je tekst. Je lezers laten zich daarna
graag informeren en overtuigen.
Van beleidsteksten (waar een Raad van Bestuur of een gemeenteraad
'ja' of 'nee' tegen zegt) tot offertes (die wel of niet tot een
opdracht leiden): effectieve teksten hebben impact. Of je nu bij de
overheid werkt, bij een multinationale onder- neming of adviezen
schrijft namens een onderzoeksinstelling: vergroot je
overtuigingskracht en verstevig je grip op het schrijfproces
doordat je bewust bekwaam schrijft.
Van argumenteren tot framing en van overtuigingsprincipes tot
personal storytelling: je leert de fijne kneepjes van het vak
kennen. Leer beter overtuigen. Leer de verschillen kennen
tussen adviseren, overtuigen en argumenteren.
Inhoud
Een tekst met impact is een tekst die lezers overtuigt. Hoe
overtuig je
lezers? In de cursus Informatief schrijven: schrijven met meer
impact leer je:
- Framing
- Storytelling
- Effectiever argumenteren
- Overtuigen versus adviseren
- Overtuigingsprincipes
- Tekststructuren die beter bij overtuigende teksten passen
- Convincere versus persuadere: de lezer meenemen in een betoog
- Beïnvloedingsprincipes bij verschillende tekstsoorten: van beleidsteksten tot populair wetenschappelijke artikelen en van e-mails tot journalistieke artikelen.
Programma
Je schrijft gedurende de bijeenkomsten voortdurend teksten en buiten de bijeenkomsten werk je aan een langere tekst van eigen hand.
N.B. Zodra overheidsmaatregelen rond Covid-19 fysieke bijeenkomsten onmogelijk maken, geven wij deze cursus (deels) in een online omgeving. De inhoud blijft dan hetzelfde, de planning passen wij aan de omstandigheden aan.
Deze cursus, of een combinatie met (delen uit) andere schrijfcursussen, bieden wij ook op maat gemaakt voor jouw organisatie. Vraag de brochure aan en vermeld 'in-company' bij "Heb je nog vragen?'. De contactpersoon Martine Leijding van Hogeschool Utrecht neemt dan zo snel mogelijk contact met je op.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.