HBO Marketing en Sales (1 jaar) - (Blended Learning)

Niveau
Tijdsduur

HBO Marketing en Sales (1 jaar) - (Blended Learning)

Holland Opleidingen Groep
Logo van Holland Opleidingen Groep
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,7 Holland Opleidingen Groep heeft een gemiddelde beoordeling van 8,7 (uit 23 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Wij zien dat mensen meer kunnen dan ze zelf denken.

We helpen deelnemers van trainingen of opleidingen bij het realiseren van maximale persoonlijke groei. Echt groeien kan alleen met de juiste aandacht en de juiste instrumenten. Daarom is de unieke Leermethodiekontwikkeld. Centraal staat hierbij een veelzijdigheid van leervormen en een unieke vorm van studiebegeleiding.

  • Geen inschrijfgeld
  • Persoonlijke begeleiding per module
  • Unieke leermethodiek
  • De praktijk staat centraal
  • 100% startgarantie van iedere opleiding

Algemene beschrijving:

Deze veelzijdige opleiding biedt inzicht in marketingmanagement en sales en accountmangement. Wil jij je als marketing of salesmedewerker verder verdiepen in deze onderwerpen? Dan is deze uitgebreide 1-jarige opleiding de juiste keus voor jou. Gedurende deze opleiding komen vaktermen als marktverkenning, beïnvloeden van koopgedrag, segmenteren van de markt en verkoopprocessen aan bod. De opleiding is onderverdeeld in de onderwerpen marketingmanagement en marktonderzoek, sales- en accountmanagement en marketingcommunicatie. Door de veelzijdigheid aan onderwerpen krijg je een goed beeld van wat deze vakgebieden inhouden en beschik je na deze opleiding over gedegen kennis…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Marketing en Sales, Sales Training, Marketingcommunicatie, Marketingmedewerker en Doelgroepanalyse.

Wij zien dat mensen meer kunnen dan ze zelf denken.

We helpen deelnemers van trainingen of opleidingen bij het realiseren van maximale persoonlijke groei. Echt groeien kan alleen met de juiste aandacht en de juiste instrumenten. Daarom is de unieke Leermethodiekontwikkeld. Centraal staat hierbij een veelzijdigheid van leervormen en een unieke vorm van studiebegeleiding.

  • Geen inschrijfgeld
  • Persoonlijke begeleiding per module
  • Unieke leermethodiek
  • De praktijk staat centraal
  • 100% startgarantie van iedere opleiding

Algemene beschrijving:

Deze veelzijdige opleiding biedt inzicht in marketingmanagement en sales en accountmangement. Wil jij je als marketing of salesmedewerker verder verdiepen in deze onderwerpen? Dan is deze uitgebreide 1-jarige opleiding de juiste keus voor jou. Gedurende deze opleiding komen vaktermen als marktverkenning, beïnvloeden van koopgedrag, segmenteren van de markt en verkoopprocessen aan bod. De opleiding is onderverdeeld in de onderwerpen marketingmanagement en marktonderzoek, sales- en accountmanagement en marketingcommunicatie. Door de veelzijdigheid aan onderwerpen krijg je een goed beeld van wat deze vakgebieden inhouden en beschik je na deze opleiding over gedegen kennis. Daarnaast wordt er veel aandacht besteed aan praktijkgerichte opdrachten zodat je de theorie toe kunt spitsen op jouw organisatie. 

Doelgroep:

Deze opleiding is ontwikkeld voor marketing- en salesmanagers en -medewerkers. Heb jij vanuit een andere rol te maken met marketing en sales en wil jij je hier verder in ontwikkelen? Dan is deze opleiding ook de juiste keus voor jou. 

Voorbereiding:

Deze opleiding bestaat uit meerdere modules. Iedere module bestaat uit 4 klassikale studielessen en 4 zelfstudielessen. Wanneer je kiest voor de dagopleiding, bereid je voor de klassikale lessen 2 studielessen per keer voor. Voor de avondopleiding bereid je 1 studieles per keer voor. Iedere studieles vergt ongeveer 3 tot 5 uren voorbereiding. Je dient je ook voor de eerste bijeenkomst voor te bereiden.

Onderwerpen:

De opleiding bestaat uit verschillende modules. De module waar je mee start kan afwijken van onderstaande volgorde.

Module - HBO Marketingmanagement

  • De basis van marketingmanagement
  • De omgeving van marketing
  • Marktverkenning
  • Beïnvloeden van het koopgedrag
  • Segmenteren van de markt
  • Toepassen van de marketingmix
  • Ontwikkelen marketingconcept
  • Opstellen van een marketingplan in de praktijk

Module - HBO Sales- en Accountmanagement

  • De basis van sales- en accountmanagement
  • Accountmanagement in de praktijk
  • Verkooporganisatie
  • Verkoopprocessen
  • Afnemersgroepen segmenteren
  • Relatiemanagement
  • Salesmanagement
  • Effectieve verkoop- en gesprekstechnieken

Module - HBO Marktonderzoek

  • De basis van marktonderzoek
  • Vormen van marktanalyses
  • Doelgericht marktanalyse uitvoeren
  • Analyseren van de onderzoeksresultaten
  • Onderzoekresultaten interpreteren
  • Opstellen van rapportage
  • Maken van een plan van aanpak
  • Succesvol presenteren

Module - HBO Marketingcommunicatie

  • De basis van marketingcommunicatie
  • Bepalen van de communicatiestrategie
  • Soorten marketingcommunicatie
  • Communicatie met reclame- en mediabureaus
  • Opstellen van een mediaplanning
  • Gesprekstechnieken
  • Feedback
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen

Leerdoelen:

  • heb je inzicht in marketingmanagement
  • ben je in staat om marketingbeleid op te stellen
  • weet je hoe je koopgedrag kunt beïnvloeden
  • ben je in staat om marketinginstrumenten toe te passen
  • heb je inzicht in sales- en accountmanagement
  • ben je in staat om de relatiemanagement toe te passen
  • weet je hoe je verkooptechnieken kunt toepassen
  • weet je hoe je een verkoopproces toepast
  • heb je inzicht in marktanalyses
  • kun je een marktonderzoek opzetten
  • weet je hoe je onderzoeksresultaten verwerkt
  • kun je onderzoeksresultaten interpreteren
  • heb je inzicht in marketingcommunicatie
  • weet je hoe je doeltreffend communiceert met reclame- en mediabureaus
  • heb je inzicht in gesprekstechnieken
  • kun je een marketingcommunicatiestrategie opzetten

Diploma:

Tijdens de opleiding schrijf je per module een Verbeterplan Praktijk-Case. Door het schrijven van deze Verbeterplan Praktijk-Case kun je aantonen de behandelde onderwerpen te beheersen. Door het onderwerp toe te spitsen op de eigen situatie, kan het geleerde direct in de praktijk worden gebracht. Wanneer je alle modules met een positief resultaat afsluit, ontvang je het officiële diploma van Holland Opleidingen Groep digitaal.

Studiekosten:

Kosten zoals bijvoorbeeld lesgeld, literatuur en examenkosten zijn inbegrepen in dit tarief. Er zijn verder geen bijkomende kosten van toepassing voor deze opleiding.

Over ons:

Studeren bij Holland Opleidingen - Blended Learning betekent afwisseling in de lesvorm. Dit is de leermethode waarbij je zelfstudielessen en klassikale studiebijeenkomsten combineert. Deze verschillende leermethodes en de afwisseling zorgen ervoor dat meerdere zintuigen geprikkeld worden. Daardoor verhoog je het leerrendement.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.