Ontwerpen van digitale leermodules (didactische vaardigheden)

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van HRD Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar 10 HRD Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 10 (uit 1 ervaring)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

BE 1850 Grimbergen
17 sep. 2019
BE 9080 Beervelde
13 nov. 2019
Leuven
12 dec. 2019

Beschrijving

Training, coaching & advies voor trainers, coaches, consultants, HR managers en leidinggevenden.

Til je training tot een hoger niveau en leer e-learning modules te ontwerpen. Dankzij deze 1-daagse opleiding leer je aan de hand van enkele belangrijke didactische principes en een efficiënte methodologie digitale leermodules te ontwerpen die leiden tot hoge ROI, meer motivatie, verhoogde interactiviteit en tijdswinst bij de lerenden.

Situering

Deze training is iets voor jou omdat je bvb:

  • gevraagd bent om je eigen opleidingen/cursussen om te (laten) vormen naar digitale leermodules.
  • een efficiënte methodologie zoekt om je training om te vormen naar een digitale omgeving toe (ongeacht met welke digitale leeromgeving of e-tools je werkt).
  • de efficiëntie en impact van leer- en verandert…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Didactische vaardigheden, Train de trainer, Co-actief coachen, Opleidingsontwikkeling en NLP.

Training, coaching & advies voor trainers, coaches, consultants, HR managers en leidinggevenden.

Til je training tot een hoger niveau en leer e-learning modules te ontwerpen. Dankzij deze 1-daagse opleiding leer je aan de hand van enkele belangrijke didactische principes en een efficiënte methodologie digitale leermodules te ontwerpen die leiden tot hoge ROI, meer motivatie, verhoogde interactiviteit en tijdswinst bij de lerenden.

Situering

Deze training is iets voor jou omdat je bvb:

  • gevraagd bent om je eigen opleidingen/cursussen om te (laten) vormen naar digitale leermodules.
  • een efficiënte methodologie zoekt om je training om te vormen naar een digitale omgeving toe (ongeacht met welke digitale leeromgeving of e-tools je werkt).
  • de efficiëntie en impact van leer- en verandertrajecten wil verhogen via digitale opleidingsmodules.

Doelgroep

  • trainers, lesgevers, experten, begeleiders, leerkrachten
  • trainingsverantwoordelijken, L&D managers, HRD managers, learning consultants
  • ontwerpers van leertrajecten

Wat leer je in de opleiding?

  • Na het volgen van deze training ben je in staat zelf e-learning modules te ontwikkelen volgens een gestandaardiseerde aanpak (ADDIE & SAM).
  • Je leert effectieve e-learning modules ontwerpen die leiden tot meer ROI, motivatie, interactiviteit en tijdswinst bij de lerenden.
  • Je kan een e-learning module evalueren en verbetervoorstellen doen op basis van vaste kwaliteitscriteria.

Programma

  • de ADDIE & SAM methodologie als leidraad voor het ontwerpen van leermodules
  • analyse van de leerbehoeften
  • formuleren van leerdoelen
  • didactische principes bij het ontwerpen van digitale leermodules
  • ontwerpen van storyboard en script gebaseerd op leerobjecten
  • kwaliteitscriteria voor het evalueren van e-learning modules

Didactische aanpak

  • Vooraf is er een schriftelijke intake.
  • Deze vaardigheidstraining bestaat voor 75% uit hands-on oefeningen (toepassing).
  • We vertrekken vanuit een overzicht van de methodologie (ADDIE & SAM).
  • Daarna gaan we stap voor stap doorheen alle fasen van het proces.
  • Als deelnemer werk je op een eigen case.
  • Elke fase start met een korte toelichting. Daarna ga je aan de slag onder begeleiding van de trainer. Na elke fase worden de resultaten vergeleken en besproken.
  • De grootste nadruk tijdens de oefeningen ligt op het formuleren van leerdoelen en het ontwikkelen van een script, klaar voor verdere uitwerking. Hiervoor gebruiken we MS Word of MS Powerpoint als tool.
  • In functie van de vragen en verwachtingen die je als deelnemer formuleert bij de intake, zoomen we in op het gebruik van enkele ontwikkelingstools.
  • Tenslotte evalueren we enkele bestaande e-learning modules aan de hand van verschillende kwaliteitscriteria.

Je werkt tijdens deze interactieve workshop aan een eigen case.  Vandaar is het nodig dat je een notebook, laptop of tabletmeebrengt naar de opleiding.

De trainer Patrick Belpaire

Patrick Belpaire studeerde in 1984 af als geaggregeerd licentiaat in de Psychologische en Pedagogische wetenschappen. Na een periode van 2 jaar als docent Didactiek en coach ‘Leren Leren’ vervoegde hij Dolmen Computer Applications.  In 1994 combineerde hij zijn ICT, marketing en pedagogische ervaring via de oprichting van het bedrijf U&I Learning nv, gespecialiseerd in (e-)learning.  Dit bedrijf groeiende uit tot een beursgenoteerde onderneming met meer dan 200 klanten en 120 medewerkers in 3 landen. In juni 2010 verliet hij U&I Learning als voorzitter en bestuurder. Sindsdien stelt hij zijn ervaring ten dienste als adviseur en begeleider van KMO’s in groei, alsook van grotere ondernemingen in hun evolutie naar lerende organisatie. 

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.