Communicatieve vaardigheden, horen wat niet gezegd wordt

Type product
Tijdsduur
Logo van Hugo Lumens Interactiemanagement

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Idealiter loopt interne communicatie via het formele circuit. Er ontwikkelen zich in iedere organisatie ook informele communicatielijnen. In deze training worden oorzaken onder de loep genomen, die optimale interne communicatie blokkeren. De deelnemers kijken ook naar zichzelf door middel van een persoonlijke analyse en beeldvorming. Ruime aandacht wordt besteed aan structuren en technieken die open communicatie bevorderen.

wat levert het op?

  • Effectiever werken aan relaties
  • Grotere betrokkenheid
  • Beter samenwerken om gezamenlijke doelen te realiseren
  • Optimalisatie van kennisdeling
  • Er wordt duidelijk en op tijd naar de juiste persoon gecommuniceerd

Wat komt er aan bod?

  • Motivatie …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Idealiter loopt interne communicatie via het formele circuit. Er ontwikkelen zich in iedere organisatie ook informele communicatielijnen. In deze training worden oorzaken onder de loep genomen, die optimale interne communicatie blokkeren. De deelnemers kijken ook naar zichzelf door middel van een persoonlijke analyse en beeldvorming. Ruime aandacht wordt besteed aan structuren en technieken die open communicatie bevorderen.

wat levert het op?

  • Effectiever werken aan relaties
  • Grotere betrokkenheid
  • Beter samenwerken om gezamenlijke doelen te realiseren
  • Optimalisatie van kennisdeling
  • Er wordt duidelijk en op tijd naar de juiste persoon gecommuniceerd

Wat komt er aan bod?

  • Motivatie van gesprekspartners, achtergronden van het menselijke doen en laten.  Factoren beheersen als vertrouwen opbouwen, hanteren van  gespreksevenwicht, continuïteit in de relatie  brengen.
  • Uw organisatie, uw afdeling en uzelf op de juiste manier presenteren bij nieuwe en bestaande relaties. Professioneel een gesprek openen en het initiatief behouden. Interesse wekken bij anderen zodat deze je zullen aanhoren.
  • Behoefte- en probleemanalyses doorvoeren met behulp van effectieve vraag- en interviewtechnieken, het verkrijgen van "diepte en aansluiting" in een gesprek. Helicopterview hanteren.
  • Het op de juiste manier reageren op tegenwerpingen, verwijten en beweringen. Voorkomen van "dominantie" in het gesprek. 
  • Acceptatie verkrijgen. Zodanig de zaken formuleren en presenteren dat de ander deze accepteert. Leren beheersen van verschillende overtuigingsmethodieken om zodanig effectief gesprekken te kunnen voeren.

Dit uiterst succesvolle en uitgebalanceerde programma geeft onmiddellijke toepassingsmogelijkheden in uw huidige markt en sluit aan op de laatste ontwikkelingen in de commerciële communicatie.

Vanwege de intensiteit en persoonlijke aanpak is er een maximum van acht deelnemers per training. De deelnemers ontvangen 14 dagen voorafgaand aan de training een persoonlijke uitnodiging.

Prijsspecificatie:

Investering per persoon per dag € 450,00 of € 1950,- per dag incompany

Dit bedrag is inclusief bureauvoorbereidingen, hand-out, deelnemersmaterialen, huur van audio- en videoapparatuur en trainingsfilms, alsmede gebruik van lunch, koffie, thee of frisdranken tijdens de training.

Exclusief BTW en reis- en overnachtingkosten van de deelnemers.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.