Klant- en Servicegericht Werken

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van ICM opleidingen & trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,9 ICM opleidingen & trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,9 (uit 3.468 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #3 beste grote opleider.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #3 beste grote opleider en #3 in Opleiding & Onderwijs.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,9
Gemiddeld cijfer voor Klant- en Servicegericht Werken
Gebaseerd op 37 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Amir Omer
Medewerker Vergunningen
10
Klant- en Servicegericht Werken

"Het is een leuke en leerzame training, waar je veel aan hebt die je kunt gebruiken in de praktijk.
We mochten van tevoren casussen inbrengen en de rollenspellen.
We kregen tijdens de training ook filmpjes over hoe het wel en niet moet. Ik heb daar veel van geleerd. Ik weet nu hoe ik beter kan handelen bij moeilijke situaties. De trainer is een topper. Hij wist veel tips te geven vanuit zijn eigen ervaring. De training was een succes en zeker een aanrader!
" - 29-10-2018 19:07

"Het is een leuke en leerzame training, waar je veel aan hebt die je kunt gebruiken in de praktijk. We mochten van tevoren casussen inbreng… alles lezen - 29-10-2018 19:07

Startdata en plaatsen

Amsterdam
17 sep. 2019 tot 1 okt. 2019
Toon rooster
event 17 september 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 1 oktober 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
Arnhem
17 sep. 2019 tot 1 okt. 2019
Toon rooster
event 17 september 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 1 oktober 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
Breda
17 sep. 2019 tot 1 okt. 2019
Toon rooster
event 17 september 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 1 oktober 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
Eindhoven
17 sep. 2019 tot 1 okt. 2019
Toon rooster
event 17 september 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 1 oktober 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
Groningen
17 sep. 2019 tot 1 okt. 2019
Toon rooster
event 17 september 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 1 oktober 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
Rotterdam
17 sep. 2019 tot 1 okt. 2019
Toon rooster
event 17 september 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 1 oktober 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
Utrecht
17 sep. 2019 tot 1 okt. 2019
Toon rooster
event 17 september 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 1 oktober 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
Zwolle
17 sep. 2019 tot 1 okt. 2019
Toon rooster
event 17 september 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 1 oktober 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
Amsterdam
6 dec. 2019 tot 20 dec. 2019
Toon rooster
event 6 december 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 20 december 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
Arnhem
6 dec. 2019 tot 20 dec. 2019
Toon rooster
event 6 december 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 20 december 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
Breda
6 dec. 2019 tot 20 dec. 2019
Toon rooster
event 6 december 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 20 december 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
Eindhoven
6 dec. 2019 tot 20 dec. 2019
Toon rooster
event 6 december 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 20 december 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
Groningen
6 dec. 2019 tot 20 dec. 2019
Toon rooster
event 6 december 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 20 december 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
Rotterdam
6 dec. 2019 tot 20 dec. 2019
Toon rooster
event 6 december 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 20 december 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
Utrecht
6 dec. 2019 tot 20 dec. 2019
Toon rooster
event 6 december 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 20 december 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
Zwolle
6 dec. 2019 tot 20 dec. 2019
Toon rooster
event 6 december 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 20 december 2019, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
Amsterdam
28 jan. 2020 tot 11 feb. 2020
Toon rooster
event 28 januari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 11 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
Arnhem
28 jan. 2020 tot 11 feb. 2020
Toon rooster
event 28 januari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 11 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
Breda
28 jan. 2020 tot 11 feb. 2020
Toon rooster
event 28 januari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 11 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02
Eindhoven
28 jan. 2020 tot 11 feb. 2020
Toon rooster
event 28 januari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 01
event 11 februari 2020, 09:30-17:00, Bijeenkomst 02

Beschrijving

Persoonlijk studieadvies? Laat uw telefoonnummer achter bij uw brochure aanvraag.

Je leert door de ogen van de klant naar jezelf en je organisatie kijken. Je klantgerichtheid wordt naar een hoger niveau gebracht.

Wil je aan de verwachtingen van de klant voldoen of deze zelfs overtreffen? Heb je veel klantcontact en vind je het belangrijk een goede indruk achter te laten? Wil je weten wat klantgericht werken precies is? In deze training staan de wensen van de klant centraal. Je leert het verschil tussen klantvriendelijkheid en klantgerichtheid en werkt aan een klantgerichte houding, uitstraling en communicatie. Je leert de verwachtingen van de klant overtreffen en je krijgt handvatten voor het omgaan met lastige klanten. In deze praktische training leer je daadwerkelijk kl…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Klantgerichtheid, Accountmanagement, Contractmanagement, Klantvriendelijkheid en Klantgerichte Sales.

Persoonlijk studieadvies? Laat uw telefoonnummer achter bij uw brochure aanvraag.

Je leert door de ogen van de klant naar jezelf en je organisatie kijken. Je klantgerichtheid wordt naar een hoger niveau gebracht.

Wil je aan de verwachtingen van de klant voldoen of deze zelfs overtreffen? Heb je veel klantcontact en vind je het belangrijk een goede indruk achter te laten? Wil je weten wat klantgericht werken precies is? In deze training staan de wensen van de klant centraal. Je leert het verschil tussen klantvriendelijkheid en klantgerichtheid en werkt aan een klantgerichte houding, uitstraling en communicatie. Je leert de verwachtingen van de klant overtreffen en je krijgt handvatten voor het omgaan met lastige klanten. In deze praktische training leer je daadwerkelijk klantgericht werken en zo een bijdrage te leveren aan de organisatiedoelstellingen.

Student profile

Iedereen die direct contact heeft met klanten en zijn of haar klantgerichtheid wil verbeteren en naar een hoger niveau wil brengen.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een persoonlijke intake.

Objectives

  • Je brengt je klantgerichtheid naar een hoger niveau
  • Je kent de aspecten van klantvriendelijkheid en klantgerichtheid
  • Je hebt inzicht in de wensen en behoeften van je klanten en op welke wijze je hier optimaal op kunt inspelen
  • Je leert klantgerichtheid vertalen naar je dagelijkse werkzaamheden
  • Je krijgt inzicht in je persoonlijke stijl van klantgericht werken
  • Je leert op positieve wijze met klachten omgaan, zodat een goede relatie gewaarborgd blijft

Curriculum

  • Kenmerken van klantgericht werken
  • Omgaan met verschillende klanttypen
  • Verschil klantvriendelijkheid en klantgerichtheid
  • Klantwensen en klantbehoeften
  • Houding en uitstraling naar je klanten
  • Communicatie met je klanten
  • Klantverwachtingen overtreffen
  • Je persoonlijke klantgerichtheid
  • Omgaan met weerstanden, emoties en conflicten
  • Klantgericht nee zeggen
  • Praktijksituaties en -voorbeelden
  • Persoonlijk actieplan

Instruction modes

Voorafgaand aan de training vindt een schriftelijke intake plaats. Hierin worden je persoonlijke leerdoelen in kaart gebracht. In deze interactieve training ligt de nadruk op klantgerichtheid en het toepassen hiervan. Je oefent in klantgerichtheid door cases en rollenspellen. Ook je eigen communicatie, houding en uitstraling richting klanten worden beoordeeld. Onder leiding van een ervaren trainer leer je met behulp van diverse boeiende oefeningen klantgericht werken. Aan het eind van de training schrijf je een persoonlijk actieplan, waarin staat hoe en wanneer je het geleerde gaat toepassen.

Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.

8,9
Gemiddeld cijfer voor Klant- en Servicegericht Werken
Gebaseerd op 37 ervaringen
starstarstarstarstar
Amir Omer
Medewerker Vergunningen
10
Klant- en Servicegericht Werken

"Het is een leuke en leerzame training, waar je veel aan hebt die je kunt gebruiken in de praktijk.
We mochten van tevoren casussen inbrengen en de rollenspellen.
We kregen tijdens de training ook filmpjes over hoe het wel en niet moet. Ik heb daar veel van geleerd. Ik weet nu hoe ik beter kan handelen bij moeilijke situaties. De trainer is een topper. Hij wist veel tips te geven vanuit zijn eigen ervaring. De training was een succes en zeker een aanrader!
" - 29-10-2018 19:07

"Het is een leuke en leerzame training, waar je veel aan hebt die je kunt gebruiken in de praktijk. We mochten van tevoren casussen inbreng… alles lezen - 29-10-2018 19:07

starstarstarstarstar
Marianne van Hoek
Service medewerkster
10
Klant- en Servicegericht Werken

"We hebben veel geleerd door veel te oefenen in deze lessen. Je komt achter de zaken die je zelf kunt verbeteren om de gesprekken die je met klanten/consumenten moet voeren veel soepeler te laten verlopen. Het heeft mij veel handvatten gegeven." - 31-08-2018 08:38

"We hebben veel geleerd door veel te oefenen in deze lessen. Je komt achter de zaken die je zelf kunt verbeteren om de gesprekken die je met … alles lezen - 31-08-2018 08:38

starstarstarstarstar
Joyce Regensburg
receptioniste
10
Klant- en Servicegericht Werken

"Het was een duidelijke en gerichte training voor alle niveaus. Er word ook naar jou als persoon gekeken en wat voor jou beter zou kunnen werken bij het bedrijf waar je werkt. Veel handige tips geleerd." - 20-04-2017 12:31

"Het was een duidelijke en gerichte training voor alle niveaus. Er word ook naar jou als persoon gekeken en wat voor jou beter zou kunnen wer… alles lezen - 20-04-2017 12:31

Danny Wolters
starstarstarstarstar_border
Danny Wolters
Telecom Beheer
8
Klant- en Servicegericht Werken

"Zeer interessante training om te volgen, je leert erg veel over je zelf en over anderen. Waren in een klein groepje waardoor je veel dingen kunt bespreken en behandelen. Ook erg interactief door rollenspellen en niet te veel theorie, je leert toch het meeste door te oefenen. " - 05-01-2017 15:54

"Zeer interessante training om te volgen, je leert erg veel over je zelf en over anderen. Waren in een klein groepje waardoor je veel dingen … alles lezen - 05-01-2017 15:54

Andy van Ijzendoorn
starstarstarstarstar
Andy van Ijzendoorn
Coördinator Operations en Customer Support bij Arctic Secrets
10
Klant- en Servicegericht Werken

"De training Klant- en Servicegericht was erg effectief. Veel handige tools geleerd om zelf en mijn personeel sneller en beter te laten werken met klachten en overige Customer support zaken. " - 14-12-2016 17:58

"De training Klant- en Servicegericht was erg effectief. Veel handige tools geleerd om zelf en mijn personeel sneller en beter te laten werke… alles lezen - 14-12-2016 17:58

starstarstarstarstar_half
Arine wassenaar
receptie/baliemedewerker
9
Klant- en Servicegericht Werken

"Toelichting: Samen met mijn collega, hebben wij deze dag als zeer positief ervaren. Programma was helder/ verfrissend,veel tips,enthousiaste trainer die de aandacht van iedere deelnemer goed wist vast te houden,goede locatie, niet te grote groepen.
Afgerond in: 6/2015
Naam: Arine Wassenaar
" - 14-12-2016 13:41

"Toelichting: Samen met mijn collega, hebben wij deze dag als zeer positief ervaren. Programma was helder/ verfrissend,veel tips,enthousiaste… alles lezen - 14-12-2016 13:41

starstarstarstarstar_half
Kerssens
9
Klant- en Servicegericht Werken

"Wat erg goed werkte bij de opleiding Klant- en Servicegericht werken waren de rollenspellen die gespeeld werden om te leren omgaan met de verschillende type persoonlijkheden waar je mee te maken kunt krijgen in je werk. Er werd door de trainer goed uitgelegd hoe je anders/beter om kunt gaan met bepaalde reacties en waar elk type persoonlijkheid gevoelig voor is. De groepsgrootte was prima en de locatie goed bereikbaar en goed verzorgd." - 07-12-2016 12:38

"Wat erg goed werkte bij de opleiding Klant- en Servicegericht werken waren de rollenspellen die gespeeld werden om te leren omgaan met de ve… alles lezen - 07-12-2016 12:38

Ellen van den Brink - den Heijer
starstarstarstarstar_half
Ellen van den Brink - den Heijer
Trainer/Adviseur at Educreatief Adviesbureau BijdeHand
9
Klant- en Servicegericht Werken

"De training Klant- en Servicegericht werken was heel leerzaam en interessant en werd gegeven in een goede sfeer. In de training werd rekening gehouden met de leerbehoefte van elke deelnemer afzonderlijk, waardoor er heel doelgericht gewerkt werd. De locatie en de faciliteiten waren geweldig!" - 07-12-2016 06:54

"De training Klant- en Servicegericht werken was heel leerzaam en interessant en werd gegeven in een goede sfeer. In de training werd rekenin… alles lezen - 07-12-2016 06:54

Ellen van den Brink - den Heijer
starstarstarstarstar_half
Ellen van den Brink - den Heijer
Trainer/Adviseur at Educreatief Adviesbureau BijdeHand
9
Klant- en Servicegericht Werken

"De trainer toonde hoge betrokkenheid en stemde zijn trainingsaanbod heel nauwkeurig af, zodat de training voor elke individuele deelnemer leerzaam was. Ik heb veel concrete handvatten gekregen om in de dagelijkse praktijk toe te passen. De locatie was goed bereikbaar en de verzorging uitstekend!" - 29-11-2016 07:48

"De trainer toonde hoge betrokkenheid en stemde zijn trainingsaanbod heel nauwkeurig af, zodat de training voor elke individuele deelnemer le… alles lezen - 29-11-2016 07:48

starstarstarstarstar_half
Bonno Stuivenberg
Werkvoorbereider
9
Klant- en Servicegericht Werken

"De trainer zorgde voor een goede interactieve training waarbij we allemaal veel hebben opgestoken. Met de theorie en afstemming op de praktijk was de training zeer leerzaam. Door het volgen van deze training, merk ik dat ik in de praktijk ben verbeterd." - 06-04-2016 04:37

"De trainer zorgde voor een goede interactieve training waarbij we allemaal veel hebben opgestoken. Met de theorie en afstemming op de prakti… alles lezen - 06-04-2016 04:37

starstarstarstarstar
Julia van Eijk
Facilitair medewerkster en Receptioniste
10
Klant- en Servicegericht Werken

"Wij hadden een kleine groep: 5 personen. Wij kregen uitgebreid les in vier onderdelen, waaronder een paar rollenspellen. Detrainster was goed, rustig en ontzettend vriendelijk.
Heb een informatieve dag gehad, waarin ik veel bevestigingen kreeg en veel heb geleerd.
Een productieve en zeer leerzame cursus gehad. Kwam zeer zelfvertrouwend op mijn werk terug.
Kortom een goede cursus gehad op een prima bereikbare locatie." - 26-11-2015 13:51

"Wij hadden een kleine groep: 5 personen. Wij kregen uitgebreid les in vier onderdelen, waaronder een paar rollenspellen. Detrainster was goe… alles lezen - 26-11-2015 13:51

starstarstarstarstar
Marcia Roeleveld
10
Klant- en Servicegericht Werken

"Het is leerzaam als je in een groep komt te zitten waar je eigen allemaal dezelfde probleem hebt. Het was een erg fijne groep en iedereen hielp elkaar. Bovendien had ik ook een goede opleider op de cursus. Hij wist veel over dit onderwerp te vertellen en liet ons ook de situaties zelf uitvoeren." - 12-11-2015 15:02

"Het is leerzaam als je in een groep komt te zitten waar je eigen allemaal dezelfde probleem hebt. Het was een erg fijne groep en iedereen hi… alles lezen - 12-11-2015 15:02

starstarstarstarstar
Michelle Brierley
Verkoopmederwerkster binnendienst
10
Klant- en Servicegericht Werken

"Super lesdocent die ervoor kon zorgen dat iedereen in de ruimte enthousiast was vanaf het eerste moment. Veel handige tips, die beoefend werden in een rollenspel. Ik vond het niet alleen heel erg leuk om te doen, maar merk tijdens mijn werk ook dat ik er echt baat bij heb gehad. " - 12-11-2015 14:33

"Super lesdocent die ervoor kon zorgen dat iedereen in de ruimte enthousiast was vanaf het eerste moment. Veel handige tips, die beoefend wer… alles lezen - 12-11-2015 14:33

starstarstarstarstar_border
Mimouna Ait Rabhe
8
Klant- en Servicegericht Werken

"Een erg leerzame training. Werd op een leuke manier verteld. Zeker een aanrader voor iedereen. In 1 dag toch erg veel meegekregen. Een kleine groep waardoor iedereen rustig aan het woord kon komen. " - 10-11-2015 22:51

"Een erg leerzame training. Werd op een leuke manier verteld. Zeker een aanrader voor iedereen. In 1 dag toch erg veel meegekregen. Een klein… alles lezen - 10-11-2015 22:51

starstarstarstarstar_half
Marian Corsten
9
Klant- en Servicegericht Werken

"Het was een leerzame training waarin ieder zijn verbeterpunten aan bod kwamen. Het was leuk om te zien en te horen hoe de interactie met elkaar was.De trainster liet alles aan bod komen en daar waar nodig gingen we er dieper op in. Zelf kom ik uit de facilitaire tak, maar ik heb door deze training ervaren dat ik heel veel raakvlakken heb met het receptiewerk. Verder was de locatie goed bereikbaar, alles was prima geregeld." - 09-11-2015 08:27

"Het was een leerzame training waarin ieder zijn verbeterpunten aan bod kwamen. Het was leuk om te zien en te horen hoe de interactie met elk… alles lezen - 09-11-2015 08:27

starstarstarstarstar_half
Helma van den Boogaard
Medewerker Facility Services
9
Klant- en Servicegericht Werken

"Uitstekende lesdocent. Veel tips mogen ontvangen en worden op dit moment dagelijks in de praktijk gebruikt. Ook erg goed om ervaringen te delen met medecursisten. Bereikbaarheid locatie is prima en zal deze cursus zeker aanbevelen voor anderen." - 30-10-2014 18:12

"Uitstekende lesdocent. Veel tips mogen ontvangen en worden op dit moment dagelijks in de praktijk gebruikt. Ook erg goed om ervaringen te de… alles lezen - 30-10-2014 18:12

starstarstarstarstar_border
Mieke van Daal
Verkoopmedewerker Binnendienst
8
Klant- en Servicegericht Werken

"Voor mij een erg nuttige training geweest! Voordat de cursus begon had ik doormiddel van een formulier aan kunnen geven waarom ik de cursus Klant- en Servicegericht werken wilde gaan doen en wat mijn verwachtingen waren. Hier werd door de docent perfect op ingespeeld.
In de week na de eerste cursusdag kreeg ik een mailtje van de trainer wat ik misschien beter of anders wilde zien, of waar ik extra aandacht aan wilde besteden de volgende keer. In alle opzichten probeert ICM de cursus zo te laten verlopen zodat iedereen er wat aan heeft.
Ik heb in ieder geval ontzettend veel geleerd van deze cursus!

Ik heb de cursus in Utrecht gevolgd en was met de trein erg goed te bereiken. " - 10-04-2014 09:08

"Voor mij een erg nuttige training geweest! Voordat de cursus begon had ik doormiddel van een formulier aan kunnen geven waarom ik de cursus … alles lezen - 10-04-2014 09:08

starstarstarstarstar_half
Brenda Berg
Receptioniste
9
Klant- en Servicegericht Werken

"Het was een hele leerzame training waarin mij heel duidelijk werd gemaakt wat voor een soorten mensen je aan de telefoon/balie krijgt, wat hun doel is , welke type mens , en hoe je ze het beste kan benaderen.
De trainster had erg veel humor, dus we hebben veel gelachen en de locatie was ook top: op loopafstand van het station. Echt een aanrader." - 01-04-2014 17:52

"Het was een hele leerzame training waarin mij heel duidelijk werd gemaakt wat voor een soorten mensen je aan de telefoon/balie krijgt, wat h… alles lezen - 01-04-2014 17:52

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Klant- en Servicegericht Werken

"Een slimme mix van theoretische kennis, bruikbare tools en verrassende oefeningen hebben me bewust gemaakt van de mogelijkheden om mijn handelen nog beter af te stemmen op de behoeftes van de interne klant. Goede aansluiting op persoonlijke interesses dankzij kleine groep en ervaren trainster, die goed kon inhaken op mijn ervaringen. " - 14-11-2013 18:50

"Een slimme mix van theoretische kennis, bruikbare tools en verrassende oefeningen hebben me bewust gemaakt van de mogelijkheden om mijn hand… alles lezen - 14-11-2013 18:50

starstarstarstar_borderstar_border
Anja
Telefoniste-receptioniste
6
Klant- en Servicegericht Werken

"Het was een leuke dag maar helaas waren we maar met 3 personen en hebben we geen rollenspellen gedaan." - 30-10-2013 15:32

"Het was een leuke dag maar helaas waren we maar met 3 personen en hebben we geen rollenspellen gedaan. " - 30-10-2013 15:32

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.