Klant- en Servicegericht Werken

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Klant- en Servicegericht Werken

ICM opleidingen & trainingen
Logo van ICM opleidingen & trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,0 ICM opleidingen & trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 9,0 (uit 4.443 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #2 in HR en #2 in Management.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Opleiding & Onderwijs, #3 in HR en #3 in Management.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #3 beste grote opleider.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #3 beste grote opleider en #3 in Opleiding & Onderwijs.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9,0
Gemiddeld cijfer voor Klant- en Servicegericht Werken
Gebaseerd op 39 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Chilo Best
software engineer
9
Klant- en Servicegericht Werken

"Prima docent, lesstof en materiaal. ICM digitale leeromgeving heeft verbeterpuntjes. Nuttige praktijk-oefeningen. Huiswerk is goed te doen. Online werken ging ook goed. Helaas ging de lokatie meteen dicht bij lockdown.
Ik kan hier mee aan de slag." - 03-01-2022 07:31

"Prima docent, lesstof en materiaal. ICM digitale leeromgeving heeft verbeterpuntjes. Nuttige praktijk-oefeningen. Huiswerk is goed te doen. … alles lezen - 03-01-2022 07:31

Startdata en plaatsen

placeAmsterdam
9 apr. 2024 tot 23 apr. 2024
Toon rooster
event 9 april 2024, 09:30-17:00, Amsterdam, Bijeenkomst 01
event 23 april 2024, 09:30-17:00, Amsterdam, Bijeenkomst 02
placeArnhem
9 apr. 2024 tot 23 apr. 2024
Toon rooster
event 9 april 2024, 09:30-17:00, Arnhem, Bijeenkomst 01
event 23 april 2024, 09:30-17:00, Arnhem, Bijeenkomst 02
placeBreda
9 apr. 2024 tot 23 apr. 2024
Toon rooster
event 9 april 2024, 09:30-17:00, Breda, Bijeenkomst 01
event 23 april 2024, 09:30-17:00, Breda, Bijeenkomst 02
placeEindhoven
9 apr. 2024 tot 23 apr. 2024
Toon rooster
event 9 april 2024, 09:30-17:00, Eindhoven, Bijeenkomst 01
event 23 april 2024, 09:30-17:00, Eindhoven, Bijeenkomst 02
placeGroningen
9 apr. 2024 tot 23 apr. 2024
Toon rooster
event 9 april 2024, 09:30-17:00, Groningen, Bijeenkomst 01
event 23 april 2024, 09:30-17:00, Groningen, Bijeenkomst 02
placeRotterdam
9 apr. 2024 tot 23 apr. 2024
Toon rooster
event 9 april 2024, 09:30-17:00, Rotterdam, Bijeenkomst 01
event 23 april 2024, 09:30-17:00, Rotterdam, Bijeenkomst 02
placeUtrecht
9 apr. 2024 tot 23 apr. 2024
Toon rooster
event 9 april 2024, 09:30-17:00, Utrecht, Bijeenkomst 01
event 23 april 2024, 09:30-17:00, Utrecht, Bijeenkomst 02
placeZwolle
9 apr. 2024 tot 23 apr. 2024
Toon rooster
event 9 april 2024, 09:30-17:00, Zwolle, Bijeenkomst 01
event 23 april 2024, 09:30-17:00, Zwolle, Bijeenkomst 02
placeAmsterdam
14 jun. 2024 tot 28 jun. 2024
Toon rooster
event 14 juni 2024, 09:30-17:00, Amsterdam, Bijeenkomst 01
event 28 juni 2024, 09:30-17:00, Amsterdam, Bijeenkomst 02
placeArnhem
14 jun. 2024 tot 28 jun. 2024
Toon rooster
event 14 juni 2024, 09:30-17:00, Arnhem, Bijeenkomst 01
event 28 juni 2024, 09:30-17:00, Arnhem, Bijeenkomst 02
placeBreda
14 jun. 2024 tot 28 jun. 2024
Toon rooster
event 14 juni 2024, 09:30-17:00, Breda, Bijeenkomst 01
event 28 juni 2024, 09:30-17:00, Breda, Bijeenkomst 02
placeEindhoven
14 jun. 2024 tot 28 jun. 2024
Toon rooster
event 14 juni 2024, 09:30-17:00, Eindhoven, Bijeenkomst 01
event 28 juni 2024, 09:30-17:00, Eindhoven, Bijeenkomst 02
placeGroningen
14 jun. 2024 tot 28 jun. 2024
Toon rooster
event 14 juni 2024, 09:30-17:00, Groningen, Bijeenkomst 01
event 28 juni 2024, 09:30-17:00, Groningen, Bijeenkomst 02
placeRotterdam
14 jun. 2024 tot 28 jun. 2024
Toon rooster
event 14 juni 2024, 09:30-17:00, Rotterdam, Bijeenkomst 01
event 28 juni 2024, 09:30-17:00, Rotterdam, Bijeenkomst 02
placeUtrecht
14 jun. 2024 tot 28 jun. 2024
Toon rooster
event 14 juni 2024, 09:30-17:00, Utrecht, Bijeenkomst 01
event 28 juni 2024, 09:30-17:00, Utrecht, Bijeenkomst 02
placeZwolle
14 jun. 2024 tot 28 jun. 2024
Toon rooster
event 14 juni 2024, 09:30-17:00, Zwolle, Bijeenkomst 01
event 28 juni 2024, 09:30-17:00, Zwolle, Bijeenkomst 02
placeAmsterdam
6 aug. 2024 tot 20 aug. 2024
Toon rooster
event 6 augustus 2024, 09:30-17:00, Amsterdam, Bijeenkomst 01
event 20 augustus 2024, 09:30-17:00, Amsterdam, Bijeenkomst 02
placeArnhem
6 aug. 2024 tot 20 aug. 2024
Toon rooster
event 6 augustus 2024, 09:30-17:00, Arnhem, Bijeenkomst 01
event 20 augustus 2024, 09:30-17:00, Arnhem, Bijeenkomst 02
placeBreda
6 aug. 2024 tot 20 aug. 2024
Toon rooster
event 6 augustus 2024, 09:30-17:00, Breda, Bijeenkomst 01
event 20 augustus 2024, 09:30-17:00, Breda, Bijeenkomst 02
placeEindhoven
6 aug. 2024 tot 20 aug. 2024
Toon rooster
event 6 augustus 2024, 09:30-17:00, Eindhoven, Bijeenkomst 01
event 20 augustus 2024, 09:30-17:00, Eindhoven, Bijeenkomst 02

Beschrijving

Persoonlijk studieadvies? Laat uw telefoonnummer achter bij uw brochure aanvraag.

Je leert door de ogen van de klant naar jezelf en je organisatie kijken. Je klantgerichtheid wordt naar een hoger niveau gebracht.

Wil je aan de verwachtingen van de klant voldoen of deze zelfs overtreffen? Heb je veel klantcontact en vind je het belangrijk een goede indruk achter te laten? Wil je weten wat klantgericht werken precies is? In deze training staan de wensen van de klant centraal. Je leert het verschil tussen klantvriendelijkheid en klantgerichtheid en werkt aan een klantgerichte houding, uitstraling en communicatie. Je leert de verwachtingen van de klant overtreffen en je krijgt handvatten voor het omgaan met lastige klanten. In deze praktische training leer je daadwerkelijk kl…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Persoonlijk studieadvies? Laat uw telefoonnummer achter bij uw brochure aanvraag.

Je leert door de ogen van de klant naar jezelf en je organisatie kijken. Je klantgerichtheid wordt naar een hoger niveau gebracht.

Wil je aan de verwachtingen van de klant voldoen of deze zelfs overtreffen? Heb je veel klantcontact en vind je het belangrijk een goede indruk achter te laten? Wil je weten wat klantgericht werken precies is? In deze training staan de wensen van de klant centraal. Je leert het verschil tussen klantvriendelijkheid en klantgerichtheid en werkt aan een klantgerichte houding, uitstraling en communicatie. Je leert de verwachtingen van de klant overtreffen en je krijgt handvatten voor het omgaan met lastige klanten. In deze praktische training leer je daadwerkelijk klantgericht werken en zo een bijdrage te leveren aan de organisatiedoelstellingen.

Iedereen die direct contact heeft met klanten en zijn of haar klantgerichtheid wil verbeteren en naar een hoger niveau wil brengen.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een persoonlijke intake.

- Je brengt je klantgerichtheid naar een hoger niveau
- Je kent de aspecten van klantvriendelijkheid en klantgerichtheid
- Je hebt inzicht in de wensen en behoeften van je klanten en op welke wijze je hier optimaal op kunt inspelen
- Je leert klantgerichtheid vertalen naar je dagelijkse werkzaamheden
- Je krijgt inzicht in je persoonlijke stijl van klantgericht werken
- Je leert op positieve wijze met klachten omgaan, zodat een goede relatie gewaarborgd blijft

- Kenmerken van klantgericht werken
- Omgaan met verschillende klanttypen
- Verschil klantvriendelijkheid en klantgerichtheid
- Klantwensen en klantbehoeften
- Houding en uitstraling naar je klanten
- Communicatie met je klanten
- Klantverwachtingen overtreffen
- Je persoonlijke klantgerichtheid
- Omgaan met weerstanden, emoties en conflicten
- Klantgericht nee zeggen
- Praktijksituaties en -voorbeelden
- Persoonlijk actieplan

Voorafgaand aan de training vindt een schriftelijke intake plaats. Hierin worden je persoonlijke leerdoelen in kaart gebracht. In deze interactieve training ligt de nadruk op klantgerichtheid en het toepassen hiervan. Je oefent in klantgerichtheid door cases en rollenspellen. Ook je eigen communicatie, houding en uitstraling richting klanten worden beoordeeld. Onder leiding van een ervaren trainer leer je met behulp van diverse boeiende oefeningen klantgericht werken. Aan het eind van de training schrijf je een persoonlijk actieplan, waarin staat hoe en wanneer je het geleerde gaat toepassen.

Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.

9,0
Gemiddeld cijfer voor Klant- en Servicegericht Werken
Gebaseerd op 39 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Chilo Best
software engineer
9
Klant- en Servicegericht Werken

"Prima docent, lesstof en materiaal. ICM digitale leeromgeving heeft verbeterpuntjes. Nuttige praktijk-oefeningen. Huiswerk is goed te doen. Online werken ging ook goed. Helaas ging de lokatie meteen dicht bij lockdown.
Ik kan hier mee aan de slag." - 03-01-2022 07:31

"Prima docent, lesstof en materiaal. ICM digitale leeromgeving heeft verbeterpuntjes. Nuttige praktijk-oefeningen. Huiswerk is goed te doen. … alles lezen - 03-01-2022 07:31

starstarstarstarstar
Davidse
Medewerker ICT
10
Klant- en Servicegericht Werken

"Goede training gevolgd bij ICM, alles tot in de puntjes verzorgd! Bedankt voor de leuke ervaring. Een interessante en leerzame ervaring. Zeker leuk om hier is een cursus te volgen. " - 10-12-2019 14:39

"Goede training gevolgd bij ICM, alles tot in de puntjes verzorgd! Bedankt voor de leuke ervaring. Een interessante en leerzame ervaring. Zek… alles lezen - 10-12-2019 14:39

starstarstarstarstar
Amir Omer
Medewerker Vergunningen
10
Klant- en Servicegericht Werken

"Het is een leuke en leerzame training, waar je veel aan hebt die je kunt gebruiken in de praktijk.
We mochten van tevoren casussen inbrengen en de rollenspellen.
We kregen tijdens de training ook filmpjes over hoe het wel en niet moet. Ik heb daar veel van geleerd. Ik weet nu hoe ik beter kan handelen bij moeilijke situaties. De trainer is een topper. Hij wist veel tips te geven vanuit zijn eigen ervaring. De training was een succes en zeker een aanrader!
" - 29-10-2018 19:07

"Het is een leuke en leerzame training, waar je veel aan hebt die je kunt gebruiken in de praktijk. We mochten van tevoren casussen inbreng… alles lezen - 29-10-2018 19:07

starstarstarstarstar
Marianne van Hoek
Service medewerkster
10
Klant- en Servicegericht Werken

"We hebben veel geleerd door veel te oefenen in deze lessen. Je komt achter de zaken die je zelf kunt verbeteren om de gesprekken die je met klanten/consumenten moet voeren veel soepeler te laten verlopen. Het heeft mij veel handvatten gegeven." - 31-08-2018 08:38

"We hebben veel geleerd door veel te oefenen in deze lessen. Je komt achter de zaken die je zelf kunt verbeteren om de gesprekken die je met … alles lezen - 31-08-2018 08:38

starstarstarstarstar
Joyce Regensburg
receptioniste
10
Klant- en Servicegericht Werken

"Het was een duidelijke en gerichte training voor alle niveaus. Er word ook naar jou als persoon gekeken en wat voor jou beter zou kunnen werken bij het bedrijf waar je werkt. Veel handige tips geleerd." - 20-04-2017 12:31

"Het was een duidelijke en gerichte training voor alle niveaus. Er word ook naar jou als persoon gekeken en wat voor jou beter zou kunnen wer… alles lezen - 20-04-2017 12:31

starstarstarstarstar_border
Danny Wolters
Telecom Beheer
8
Klant- en Servicegericht Werken

"Zeer interessante training om te volgen, je leert erg veel over je zelf en over anderen. Waren in een klein groepje waardoor je veel dingen kunt bespreken en behandelen. Ook erg interactief door rollenspellen en niet te veel theorie, je leert toch het meeste door te oefenen. " - 05-01-2017 15:54

"Zeer interessante training om te volgen, je leert erg veel over je zelf en over anderen. Waren in een klein groepje waardoor je veel dingen … alles lezen - 05-01-2017 15:54

starstarstarstarstar
Andy van Ijzendoorn
Coördinator Operations en Customer Support bij Arctic Secrets
10
Klant- en Servicegericht Werken

"De training Klant- en Servicegericht was erg effectief. Veel handige tools geleerd om zelf en mijn personeel sneller en beter te laten werken met klachten en overige Customer support zaken. " - 14-12-2016 17:58

"De training Klant- en Servicegericht was erg effectief. Veel handige tools geleerd om zelf en mijn personeel sneller en beter te laten werke… alles lezen - 14-12-2016 17:58

starstarstarstarstar_half
Arine wassenaar
receptie/baliemedewerker
9
Klant- en Servicegericht Werken

"Toelichting: Samen met mijn collega, hebben wij deze dag als zeer positief ervaren. Programma was helder/ verfrissend,veel tips,enthousiaste trainer die de aandacht van iedere deelnemer goed wist vast te houden,goede locatie, niet te grote groepen.
Afgerond in: 6/2015
Naam: Arine Wassenaar
" - 14-12-2016 13:41

"Toelichting: Samen met mijn collega, hebben wij deze dag als zeer positief ervaren. Programma was helder/ verfrissend,veel tips,enthousiaste… alles lezen - 14-12-2016 13:41

starstarstarstarstar_half
Kerssens
9
Klant- en Servicegericht Werken

"Wat erg goed werkte bij de opleiding Klant- en Servicegericht werken waren de rollenspellen die gespeeld werden om te leren omgaan met de verschillende type persoonlijkheden waar je mee te maken kunt krijgen in je werk. Er werd door de trainer goed uitgelegd hoe je anders/beter om kunt gaan met bepaalde reacties en waar elk type persoonlijkheid gevoelig voor is. De groepsgrootte was prima en de locatie goed bereikbaar en goed verzorgd." - 07-12-2016 12:38

"Wat erg goed werkte bij de opleiding Klant- en Servicegericht werken waren de rollenspellen die gespeeld werden om te leren omgaan met de ve… alles lezen - 07-12-2016 12:38

starstarstarstarstar_half
Ellen van den Brink - den Heijer
Trainer/Adviseur at Educreatief Adviesbureau BijdeHand
9
Klant- en Servicegericht Werken

"De training Klant- en Servicegericht werken was heel leerzaam en interessant en werd gegeven in een goede sfeer. In de training werd rekening gehouden met de leerbehoefte van elke deelnemer afzonderlijk, waardoor er heel doelgericht gewerkt werd. De locatie en de faciliteiten waren geweldig!" - 07-12-2016 06:54

"De training Klant- en Servicegericht werken was heel leerzaam en interessant en werd gegeven in een goede sfeer. In de training werd rekenin… alles lezen - 07-12-2016 06:54

starstarstarstarstar_half
Ellen van den Brink - den Heijer
Trainer/Adviseur at Educreatief Adviesbureau BijdeHand
9
Klant- en Servicegericht Werken

"De trainer toonde hoge betrokkenheid en stemde zijn trainingsaanbod heel nauwkeurig af, zodat de training voor elke individuele deelnemer leerzaam was. Ik heb veel concrete handvatten gekregen om in de dagelijkse praktijk toe te passen. De locatie was goed bereikbaar en de verzorging uitstekend!" - 29-11-2016 07:48

"De trainer toonde hoge betrokkenheid en stemde zijn trainingsaanbod heel nauwkeurig af, zodat de training voor elke individuele deelnemer le… alles lezen - 29-11-2016 07:48

starstarstarstarstar_half
Bonno Stuivenberg
Werkvoorbereider
9
Klant- en Servicegericht Werken

"De trainer zorgde voor een goede interactieve training waarbij we allemaal veel hebben opgestoken. Met de theorie en afstemming op de praktijk was de training zeer leerzaam. Door het volgen van deze training, merk ik dat ik in de praktijk ben verbeterd." - 06-04-2016 04:37

"De trainer zorgde voor een goede interactieve training waarbij we allemaal veel hebben opgestoken. Met de theorie en afstemming op de prakti… alles lezen - 06-04-2016 04:37

starstarstarstarstar
Julia van Eijk
Facilitair medewerkster en Receptioniste
10
Klant- en Servicegericht Werken

"Wij hadden een kleine groep: 5 personen. Wij kregen uitgebreid les in vier onderdelen, waaronder een paar rollenspellen. Detrainster was goed, rustig en ontzettend vriendelijk.
Heb een informatieve dag gehad, waarin ik veel bevestigingen kreeg en veel heb geleerd.
Een productieve en zeer leerzame cursus gehad. Kwam zeer zelfvertrouwend op mijn werk terug.
Kortom een goede cursus gehad op een prima bereikbare locatie." - 26-11-2015 13:51

"Wij hadden een kleine groep: 5 personen. Wij kregen uitgebreid les in vier onderdelen, waaronder een paar rollenspellen. Detrainster was goe… alles lezen - 26-11-2015 13:51

starstarstarstarstar
marcia Roeleveld
10
Klant- en Servicegericht Werken

"Het is leerzaam als je in een groep komt te zitten waar je eigen allemaal dezelfde probleem hebt. Het was een erg fijne groep en iedereen hielp elkaar. Bovendien had ik ook een goede opleider op de cursus. Hij wist veel over dit onderwerp te vertellen en liet ons ook de situaties zelf uitvoeren." - 12-11-2015 15:02

"Het is leerzaam als je in een groep komt te zitten waar je eigen allemaal dezelfde probleem hebt. Het was een erg fijne groep en iedereen hi… alles lezen - 12-11-2015 15:02

starstarstarstarstar
Michelle Brierley
Verkoopmederwerkster binnendienst
10
Klant- en Servicegericht Werken

"Super lesdocent die ervoor kon zorgen dat iedereen in de ruimte enthousiast was vanaf het eerste moment. Veel handige tips, die beoefend werden in een rollenspel. Ik vond het niet alleen heel erg leuk om te doen, maar merk tijdens mijn werk ook dat ik er echt baat bij heb gehad. " - 12-11-2015 14:33

"Super lesdocent die ervoor kon zorgen dat iedereen in de ruimte enthousiast was vanaf het eerste moment. Veel handige tips, die beoefend wer… alles lezen - 12-11-2015 14:33

starstarstarstarstar_border
Mimouna Ait Rabhe
8
Klant- en Servicegericht Werken

"Een erg leerzame training. Werd op een leuke manier verteld. Zeker een aanrader voor iedereen. In 1 dag toch erg veel meegekregen. Een kleine groep waardoor iedereen rustig aan het woord kon komen. " - 10-11-2015 22:51

"Een erg leerzame training. Werd op een leuke manier verteld. Zeker een aanrader voor iedereen. In 1 dag toch erg veel meegekregen. Een klein… alles lezen - 10-11-2015 22:51

starstarstarstarstar_half
Marian Corsten
9
Klant- en Servicegericht Werken

"Het was een leerzame training waarin ieder zijn verbeterpunten aan bod kwamen. Het was leuk om te zien en te horen hoe de interactie met elkaar was.De trainster liet alles aan bod komen en daar waar nodig gingen we er dieper op in. Zelf kom ik uit de facilitaire tak, maar ik heb door deze training ervaren dat ik heel veel raakvlakken heb met het receptiewerk. Verder was de locatie goed bereikbaar, alles was prima geregeld." - 09-11-2015 08:27

"Het was een leerzame training waarin ieder zijn verbeterpunten aan bod kwamen. Het was leuk om te zien en te horen hoe de interactie met elk… alles lezen - 09-11-2015 08:27

starstarstarstarstar_half
Helma van den Boogaard
Medewerker Facility Services
9
Klant- en Servicegericht Werken

"Uitstekende lesdocent. Veel tips mogen ontvangen en worden op dit moment dagelijks in de praktijk gebruikt. Ook erg goed om ervaringen te delen met medecursisten. Bereikbaarheid locatie is prima en zal deze cursus zeker aanbevelen voor anderen." - 30-10-2014 18:12

"Uitstekende lesdocent. Veel tips mogen ontvangen en worden op dit moment dagelijks in de praktijk gebruikt. Ook erg goed om ervaringen te de… alles lezen - 30-10-2014 18:12

starstarstarstarstar_border
Mieke van Daal
Verkoopmedewerker Binnendienst
8
Klant- en Servicegericht Werken

"Voor mij een erg nuttige training geweest! Voordat de cursus begon had ik doormiddel van een formulier aan kunnen geven waarom ik de cursus Klant- en Servicegericht werken wilde gaan doen en wat mijn verwachtingen waren. Hier werd door de docent perfect op ingespeeld.
In de week na de eerste cursusdag kreeg ik een mailtje van de trainer wat ik misschien beter of anders wilde zien, of waar ik extra aandacht aan wilde besteden de volgende keer. In alle opzichten probeert ICM de cursus zo te laten verlopen zodat iedereen er wat aan heeft.
Ik heb in ieder geval ontzettend veel geleerd van deze cursus!

Ik heb de cursus in Utrecht gevolgd en was met de trein erg goed te bereiken. " - 10-04-2014 09:08

"Voor mij een erg nuttige training geweest! Voordat de cursus begon had ik doormiddel van een formulier aan kunnen geven waarom ik de cursus … alles lezen - 10-04-2014 09:08

starstarstarstarstar_half
Brenda Berg
Receptioniste
9
Klant- en Servicegericht Werken

"Het was een hele leerzame training waarin mij heel duidelijk werd gemaakt wat voor een soorten mensen je aan de telefoon/balie krijgt, wat hun doel is , welke type mens , en hoe je ze het beste kan benaderen.
De trainster had erg veel humor, dus we hebben veel gelachen en de locatie was ook top: op loopafstand van het station. Echt een aanrader." - 01-04-2014 17:52

"Het was een hele leerzame training waarin mij heel duidelijk werd gemaakt wat voor een soorten mensen je aan de telefoon/balie krijgt, wat h… alles lezen - 01-04-2014 17:52

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op, en delen ze met ICM opleidingen & trainingen, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.