Klant- en Servicegericht Werken (online virtual classroom)

Tijdsduur
Locatie
Online
Startdatum en plaats

Klant- en Servicegericht Werken (online virtual classroom)

ICM opleidingen & trainingen
Logo van ICM opleidingen & trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,0 ICM opleidingen & trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 9,0 (uit 4.696 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #2 in HR en #2 in Management.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Opleiding & Onderwijs, #3 in HR en #3 in Management.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #3 beste grote opleider.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #3 beste grote opleider en #3 in Opleiding & Onderwijs.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen
computer Online: Online
16 dec. 2025 tot 6 jan. 2026
Toon rooster
event 16 december 2025, 09:30-17:00, Online, Bijeenkomst 01
event 6 januari 2026, 09:30-17:00, Online, Bijeenkomst 02
computer Online: Online
6 feb. 2026 tot 13 feb. 2026
Toon rooster
event 6 februari 2026, 09:30-17:00, Online, Bijeenkomst 01
event 13 februari 2026, 09:30-17:00, Online, Bijeenkomst 02
computer Online: Online
7 apr. 2026 tot 21 apr. 2026
Toon rooster
event 7 april 2026, 09:30-17:00, Online, Bijeenkomst 01
event 21 april 2026, 09:30-17:00, Online, Bijeenkomst 02
computer Online: Online
4 sep. 2026 tot 18 sep. 2026
Toon rooster
event 4 september 2026, 09:30-17:00, Online, Bijeenkomst 01
event 18 september 2026, 09:30-17:00, Online, Bijeenkomst 02
computer Online: Online
1 dec. 2026 tot 15 dec. 2026
Toon rooster
event 1 december 2026, 09:30-17:00, Online, Bijeenkomst 01
event 15 december 2026, 09:30-17:00, Online, Bijeenkomst 02
computer Online: Online
12 feb. 2027 tot 5 mrt. 2027
Toon rooster
event 12 februari 2027, 09:30-17:00, Online, Bijeenkomst 01
event 5 maart 2027, 09:30-17:00, Online, Bijeenkomst 02
Beschrijving

Persoonlijk studieadvies? Laat uw telefoonnummer achter bij uw brochure aanvraag.

Je leert door de ogen van de klant naar jezelf en je organisatie kijken. Je klantgerichtheid wordt naar een hoger niveau gebracht.

Wil je aan de verwachtingen van de klant voldoen of deze zelfs overtreffen? Heb je veel klantcontact en vind je het belangrijk een goede indruk achter te laten? Wil je weten wat klantgericht werken precies is? In deze training staan de wensen van de klant centraal. Je leert het verschil tussen klantvriendelijkheid en klantgerichtheid en werkt aan een klantgerichte houding, uitstraling en communicatie. Je leert de verwachtingen van de klant overtreffen en je krijgt handvatten voor het omgaan met lastige klanten. In deze praktische training leer je daadwerkelijk kl…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Servicegerichtheid, Klantgerichtheid, Conflicthantering, Persoonlijke effectiviteit en Effectief beïnvloeden.

Persoonlijk studieadvies? Laat uw telefoonnummer achter bij uw brochure aanvraag.

Je leert door de ogen van de klant naar jezelf en je organisatie kijken. Je klantgerichtheid wordt naar een hoger niveau gebracht.

Wil je aan de verwachtingen van de klant voldoen of deze zelfs overtreffen? Heb je veel klantcontact en vind je het belangrijk een goede indruk achter te laten? Wil je weten wat klantgericht werken precies is? In deze training staan de wensen van de klant centraal. Je leert het verschil tussen klantvriendelijkheid en klantgerichtheid en werkt aan een klantgerichte houding, uitstraling en communicatie. Je leert de verwachtingen van de klant overtreffen en je krijgt handvatten voor het omgaan met lastige klanten. In deze praktische training leer je daadwerkelijk klantgericht werken en zo een bijdrage te leveren aan de organisatiedoelstellingen.

Iedereen die direct contact heeft met klanten en zijn of haar klantgerichtheid wil verbeteren en naar een hoger niveau wil brengen.

Zeker weten of dit bij je past? Doe een persoonlijke intake.

- Je brengt je klantgerichtheid naar een hoger niveau
- Je kent de aspecten van klantvriendelijkheid en klantgerichtheid
- Je hebt inzicht in de wensen en behoeften van je klanten en op welke wijze je hier optimaal op kunt inspelen
- Je leert klantgerichtheid vertalen naar je dagelijkse werkzaamheden
- Je krijgt inzicht in je persoonlijke stijl van klantgericht werken
- Je leert op positieve wijze met klachten omgaan, zodat een goede relatie gewaarborgd blijft

- Kenmerken van klantgericht werken
- Omgaan met verschillende klanttypen
- Verschil klantvriendelijkheid en klantgerichtheid
- Klantwensen en klantbehoeften
- Houding en uitstraling naar je klanten
- Communicatie met je klanten
- Klantverwachtingen overtreffen
- Je persoonlijke klantgerichtheid
- Omgaan met weerstanden, emoties en conflicten
- Klantgericht nee zeggen
- Praktijksituaties en -voorbeelden
- Persoonlijk actieplan

Voorafgaand aan de training vindt een schriftelijke intake plaats. Hierin worden je persoonlijke leerdoelen in kaart gebracht. In deze interactieve training ligt de nadruk op klantgerichtheid en het toepassen hiervan. Je oefent in klantgerichtheid door cases en rollenspellen. Ook je eigen communicatie, houding en uitstraling richting klanten worden beoordeeld. Onder leiding van een ervaren trainer leer je met behulp van diverse boeiende oefeningen klantgericht werken. Aan het eind van de training schrijf je een persoonlijk actieplan, waarin staat hoe en wanneer je het geleerde gaat toepassen.

Heb je de gehele training gevolgd, dan ontvang je het ICM-certificaat.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Er zijn nog geen ervaringen.
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op, en delen ze met ICM opleidingen & trainingen, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.