Professional Skills 9: Organisatie en bedrijfsvoering

Niveau
Tijdsduur

Professional Skills 9: Organisatie en bedrijfsvoering

ICT Academie Apeldoorn
Logo van ICT Academie Apeldoorn
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 ICT Academie Apeldoorn heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 5 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Organisatie en bedrijfsvoering behandeld de belangrijkste (basis)aspecten uit de bedrijfskunde, economie en organisatiepsychologie en waar een ICTer mee te maken kan krijgen. Je leert met een organisatiekundige bril naar de verschillende (werk)situaties te kijken en op basis van theorie en praktijkvoorbeelden je kennis en vaardigheden op dit vakgebied te vergroten.
In deze cursus ligt de focus op de structurele indelingen, bevoegdheden en onderlinge betrekkingen van medewerkers in een organisatie (les 1) én op de cultuur en de effectiviteit hiervan (les 2).

Je richt je in deze cursus op de verschillende taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden van medewerkers binnen organisatie en de mo…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Organisatie en bedrijfsvoering behandeld de belangrijkste (basis)aspecten uit de bedrijfskunde, economie en organisatiepsychologie en waar een ICTer mee te maken kan krijgen. Je leert met een organisatiekundige bril naar de verschillende (werk)situaties te kijken en op basis van theorie en praktijkvoorbeelden je kennis en vaardigheden op dit vakgebied te vergroten.
In deze cursus ligt de focus op de structurele indelingen, bevoegdheden en onderlinge betrekkingen van medewerkers in een organisatie (les 1) én op de cultuur en de effectiviteit hiervan (les 2).

Je richt je in deze cursus op de verschillende taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden van medewerkers binnen organisatie en de mogelijke specialisaties. Verder komen aan de orde: verdelen en afstemmen van werkzaamheden, indelingen in functies, standaardisatie van werkprocessen en andere keuzes op het gebied van de structuur van een organisatie. In de tweede les van deze cursus komt de eigenheid oftewel de cultuur van organisaties aan bod. Je leert organisatieculturen in te delen volgens verschillende typologieën en wat het betekent om een organisatiecultuur over te dragen en in stand te houden. Specifieke aandacht wordt gegeven aan de mogelijkheden en onmogelijkheden om een organisatiecultuur te veranderen.

Doelgroep

Deze cursus is geschikt voor iedereen die kennis wil opdoen over de structurele indelingen van organisaties, de onderlinge betrekkingen van medewerkers en de verschillende culturen die binnen organisaties heersen.

Leerdoelen

  • Je kunt een organisatie onderzoeken op het niveau van organisatiestructuur en -cultuur
  • Je kunt patronen ontdekken in de manier waarom teamvorming en besluitvorming binnen een organisatie tot stand worden gebracht

Lesprogramma

De cursus bestaat uit twee lessen verdeeld over twee dagen. Iedere les duurt drie uur.

  • Dag 1: Bevoegdheden en onderlinge betrekkingen
  • Dag 2: Organisatiecultuur en effectiviteit

Benodigdheden

Bij de cursus hoort een boek die je ongeveer 1 week voor de start van de cursus per post ontvangt.

Diversen

n.v.t.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.