Neuromarketing in de praktijk

Niveau
Totale lesduur
Startdatum en -plaats

Startdata en plaatsen

  • Eindhoven, 26 januari 2017
  • Amsterdam, 26 januari 2017
  • Arnhem, 26 januari 2017
  • Heerenveen, 26 januari 2017
  • Leusden, 26 januari 2017
  • Rotterdam, 26 januari 2017
  • Utrecht, 26 januari 2017
  • Zwolle, 26 januari 2017
  • Amsterdam, 13 maart 2017
  • Arnhem, 13 maart 2017
  • Eindhoven, 13 maart 2017
  • Heerenveen, 13 maart 2017
  • Leusden, 13 maart 2017
  • Rotterdam, 13 maart 2017
  • Utrecht, 13 maart 2017
  • Zwolle, 13 maart 2017
  • Amsterdam, 16 mei 2017
  • Arnhem, 16 mei 2017
  • Eindhoven, 16 mei 2017
  • Heerenveen, 16 mei 2017
  • Leusden, 16 mei 2017
  • Rotterdam, 16 mei 2017
  • Utrecht, 16 mei 2017
  • Zwolle, 16 mei 2017
  • Amsterdam, 28 juni 2017
  • Arnhem, 28 juni 2017
  • Heerenveen, 28 juni 2017
  • Leusden, 28 juni 2017
  • Rotterdam, 28 juni 2017
  • Utrecht, 28 juni 2017
  • Zwolle, 28 juni 2017
  • Eindhoven, 28 juni 2017

Beschrijving

(Online) beïnvloeden en verleiden van klanten

Hoe kom je in het hoofd van klanten terecht? Hoe beïnvloed je beslissingen en meningen? Interactie voeren met klanten staat ook bij jou centraal in je marketing- en communicatiestrategie. Deze interactie gaat gepaard met verleiden van klanten tijdens deze interactie. Je wilt namelijk dat klanten uiteindelijk bij jou kopen, lid worden, je steunen of naar je winkel (offline dan wel online) komen. Kortom, je wilt dat jouw conversie zo hoog is.

Dat betekent dat je moet nadenken over de customer journey, mediaconsumptie maar ook de psychologie achter de communicatie. Een veelgebruikte term is ook wel persuasive design en persuasieve communicatie.

H…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

(Online) beïnvloeden en verleiden van klanten

Hoe kom je in het hoofd van klanten terecht? Hoe beïnvloed je beslissingen en meningen? Interactie voeren met klanten staat ook bij jou centraal in je marketing- en communicatiestrategie. Deze interactie gaat gepaard met verleiden van klanten tijdens deze interactie. Je wilt namelijk dat klanten uiteindelijk bij jou kopen, lid worden, je steunen of naar je winkel (offline dan wel online) komen. Kortom, je wilt dat jouw conversie zo hoog is.

Dat betekent dat je moet nadenken over de customer journey, mediaconsumptie maar ook de psychologie achter de communicatie. Een veelgebruikte term is ook wel persuasive design en persuasieve communicatie.

Hoe krijg je klanten zover dat ze:

  • verder lezen
  • clicken op tekst of button
  • gegevens invoeren
  • kopen
  • zich aanmelden

Het voeren van een goede interactie vraagt om veel kennis en vaardigheden. Wat maakt een campagne of strategie succesvol? Je kunt niet overal invloed op uitoefenen maar wel op veel factoren. Tijdens deze training ga je aan de slag met de basispincipes van neuromarketing en krijg je antwoord op de vragen die er zijn rondom het succesvol verleiden van klanten.

Onderwerpen die aan bod komen tijdens de training Neurmarketing in de praktijk:

  • succesfactoren voor communicatie
  • kracht van tekst
  • afbeeldingen en tekst combineren
  • neuromarketingmodellen
  • persuasive design
  • meten van verbeteringen
  • beïnvloeden en communicatie
  • psychologie van de communicatie
  • wat leren we van mensen als Cialdini
  • beïnvloedingstechnieken

Programma

Dag 1

  • introductie, trends en ontwikkelingen
  • inleiding in neuromarketing
  • de praktijk volgens Cialdini
  • model van Strack en Deutsch
  • praktijk van deze modellen
  • beinvloedingstrategie
  • toepassen van de kennis op jouw case
  • activeren van klanten
  • instructies en formulieren
  • voorbeelden, praktijk
  • handvatten en instrumenten
  • eigen voorbeelden en eigen communicatie beoordelen
  • stappenplan

Wat bereik je met de training Neuromarketing in de praktijk?

Je leert de communicatie in jouw campagnes te benaderen vanuit de gedragingen en beweegredenen van jouw klant om zo de conversie te vergroten. Verder leer je/kun je/weet je

  • de psychologie van de interactie met klanten kunnen doorgronden
  • je eigen media-uitingen offline en online optimaliseren
  • respons verhogend werken
  • een hogere ROI op je campagnes en strategie halen

Deze 1-daagse training geeft je de handvatten om te kijken naar de beweegreden van klanten om klant te zijn. Wat zijn de psychologische concepten die ten grondslag liggen aan de effecten die leiden tot koop?

Tijden en duur

De trainingstijden zijn van 9.30 - 12.30 uur en van 13.30 - 16.30 uur.

Voorbereiding

Het is niet nodig om je voor te bereiden op deze training. Voorafgaand aan de training ontvang je een intakeformulier van de docent. Op dit formulier kun je persoonlijke trainingsdoelen aangeven zodat de docent, indien mogelijk, daar rekening mee kan houden.

Er zijn nog geen ervaringen. Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneren wij € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze leeradviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)