De kunst van het vragen stellen

Tijdsduur
Logo van IFBD - Institute for Business Development
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8 IFBD - Institute for Business Development heeft een gemiddelde beoordeling van 8 (uit 1 ervaring)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

IFBD - Institute for Business Development biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Antwerpen, Brussel, Gent

Beschrijving

WAAROM MEDEWERKERS VRAGEN STELLEN EN MANAGERS ANTWOORDEN GEVEN

In onze traditionele – output en macht gedreven – organisaties zijn antwoorden vaak belangrijker dan vragen. Bovendien houden wij - als oplossings-enthousiaste leidinggevende – niet zo van vragen, want in geen geval willen wij onzeker of twijfelend overkomen bij onze medewerkers. Daarom geven wij graag de antwoorden en laten het taakgerichte vragenstellen over aan de ander. En stellen wij dan toch een vraag, dan zijn dit meestal verholen opdrachten met een vraagteken …

VRAGEN STELLEN ALS ESSENTIELE VAARDIGHEID VOOR ALLE LEIDINGGEVENDEN

En toch is de kunst van het vragenstellen één van de belangrijkste vaardigheden van elke lei…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

WAAROM MEDEWERKERS VRAGEN STELLEN EN MANAGERS ANTWOORDEN GEVEN

In onze traditionele – output en macht gedreven – organisaties zijn antwoorden vaak belangrijker dan vragen. Bovendien houden wij - als oplossings-enthousiaste leidinggevende – niet zo van vragen, want in geen geval willen wij onzeker of twijfelend overkomen bij onze medewerkers. Daarom geven wij graag de antwoorden en laten het taakgerichte vragenstellen over aan de ander. En stellen wij dan toch een vraag, dan zijn dit meestal verholen opdrachten met een vraagteken …

VRAGEN STELLEN ALS ESSENTIELE VAARDIGHEID VOOR ALLE LEIDINGGEVENDEN

En toch is de kunst van het vragenstellen één van de belangrijkste vaardigheden van elke leidinggevende. Vragen zetten mensen aan het denken. Zo ontwikkelen zij bewustzijn en nemen zij verantwoordelijkheid. Het resultaat? Medewerkers die bereid en in staat zijn om zichzelf te sturen binnen de afgesproken kaders en doelstellingen.
Maar vragen zijn niet alleen essentieel om processen van zelfsturing te bevorderen, maar evenzeer om echt te weten wat er leeft in uw team. Daarom is het veel effectiever de rollen om te draaien en zelf de vragen te stellen. Uw doel is immers dat de medewerker nadenkt, zich bewust is van zijn verantwoordelijkheid en deze ook neemt.

RISICO’S VAN ANTWOORDEN VERSUS VOORDELEN VAN VRAGEN

Antwoorden zetten een punt, sluiten processen af, beëindigen acties en zetten de zaak stil. Vragen, daarentegen, richten de aandacht, mobiliseren energie, zetten aan tot actie en brengen de zaak in beweging. Een antwoord stopt het creatieve denkproces bij de werknemer. Een vraag stimuleert dit proces. Daarom moet u – als coach, leidinggevende of professional -  de kunst van het vragen stellen beheersen. 

VRAGEN STELLEN: UW WERKINSTRUMENT

Deze workshop leert u – middels intensieve oefening - hoe u ‘vragen stellen’ als onontbeerlijk management instrument kunt gebruiken in uw dagelijkse opdracht. Hoe  uw eigen beeldvorming en oplossingsenthousiasme u soms in de weg kan zitten. Welke  soort vragen u in de verschillende fasen van het proces van coachend leidinggeven kunt gebruiken … 
Aan de hand van inzichten gekoppeld aan oefeningen, cases en vele praktijkvoorbeelden, wordt u meester in de kunst van het vragen stellen. Uw trainer-coach, Dirk Boersma, is expert in het vragen stellen.   

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.