De power van een contentplatform

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van IFBD - Institute for Business Development
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8 IFBD - Institute for Business Development heeft een gemiddelde beoordeling van 8 (uit 1 ervaring)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Antwerpen
2 apr. 2020
Toon rooster
event 2 april 2020, 09:00-17:00, Crowne Plaza Hotel

Beschrijving

COMMUNICEER MET JE KLANT: VAN SOCIAL MEDIA NAAR CONTENTPLATFORM

De kreet van enkele jaren terug ‘wij moeten met ons allen op social media’ wordt stilaan vervangen door ‘wij moeten een eigen contentplatform hebben’. Want marketeers beseffen dat niet het aantal volgers telt, maar wel de kwaliteit van én de interactie met die volgers. En intussen blijft je gigantische budgetten aan Facebook, LinkedIn en andere giganten spenderen om te ‘mogen’ communiceren met je eigen fans, klanten en prospecten. Dus waarom zou je verder blijven bouwen op de grond van een ander als je met een eigen contentplatform duurzaam kan connecteren met je échte doelgroep? Want het kan anders: efficiënter, gerichter en g…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Social media strategie, Social Media, Google Analytics, LinkedIn en Social Media Marketing.

COMMUNICEER MET JE KLANT: VAN SOCIAL MEDIA NAAR CONTENTPLATFORM

De kreet van enkele jaren terug ‘wij moeten met ons allen op social media’ wordt stilaan vervangen door ‘wij moeten een eigen contentplatform hebben’. Want marketeers beseffen dat niet het aantal volgers telt, maar wel de kwaliteit van én de interactie met die volgers. En intussen blijft je gigantische budgetten aan Facebook, LinkedIn en andere giganten spenderen om te ‘mogen’ communiceren met je eigen fans, klanten en prospecten. Dus waarom zou je verder blijven bouwen op de grond van een ander als je met een eigen contentplatform duurzaam kan connecteren met je échte doelgroep? Want het kan anders: efficiënter, gerichter en goedkoper.

NEEM DE ONLINE REGIE TERUG IN EIGEN HANDEN

Steeds meer bedrijven kiezen om zonder de social omweg direct met hun fans te communiceren. Ze weigeren nog langer afhankelijk te zijn van de traditionele social kanalen. Ze willen terug naar het rechtstreekse contact met hun klant. Dan pas kunnen ze een echte connectie met hen maken. Een contentplatform is hierbij hét middel om uit te groeien tot een autoriteit binnen je niche, branche of industrie.  Want op dit contentplatform komen al jouw verhalen samen.  Het is de plek waar jij je publiek aan je bindt én ook verzilvert.  Een betrouwbare bron met een redactionele opbouw, heldere formats en relevante rubrieken, rond een domein of rond die thema’s die jouw bedrijf of organisatie een herkenbaar gezicht geven. 

Maar hoe bouw je zo’n onderscheidend platform? Hoe vertaal jij je merk-DNA naar goede verhalen? Hoe zorg je voor abonnees en hoe kun je die te gelde maken? Je leert het in de cursus ‘De power van een contentplatform’.

BOUW UW EIGEN CONTENT-HUIS

Het bouwen aan eigen content-huis garandeert dat je zelf online controle houdt en de regie terugkrijgt. Je bouwt aan volgers van je eigen merk en website. Start daarom je eigen platform in plaats van je afhankelijk te maken én te blijven van tech-reuzen. Mensen die jou rechtstreeks volgen, zijn mensen die echt om je merk geven. Dat zijn fans, en die zijn meer waard dan likes.  Want tien nieuwe e-mailadressen met bewuste opt-in, zijn meer waard dan 10.000 volgers op sociale media. Fans kletsen graag over uw bedrijf, product of dienst, en keren graag bij je terug, ook om bij je te kopen. Bouw dus een eigen thuisbasis voor al je verhalen. In plaats van een of meerdere clubhuizen te bouwen op de grond van iemand anders. 

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.