Het managen van Overhead

Tijdsduur
Logo van IFBD - Institute for Business Development
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8 IFBD - Institute for Business Development heeft een gemiddelde beoordeling van 8 (uit 1 ervaring)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

IFBD - Institute for Business Development biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Antwerpen, Brussel, Gent

Beschrijving

Vele managers blijven griezelen bij het woord ‘overhead’.  En toch werkt een kwart van onze actieve beroepsbevolking in een of andere overheadfunctie.  Hoe is het mogelijk dat dit deel van een organisatie zo onbemind en onbekend blijft?  Hoe kan het dat weinig managers een duidelijk beeld hebben van de kost én de waarde van hun overhead? 

OVERHEAD : DAAR IS ER STEEDS TEVEEL VAN

Maar wat is overhead nu precies?  Voor velen is overhead het ‘vet’ van de organisatie: overhead kost alleen maar en creëert geen (financiële) waarde.  Dit in tegenstelling tot productie, sales of logistiek.  Maar dit is in geen geval juist : overhead heeft net als doel het primaire proces te sturen en te ondersteune…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ArcGIS, GIS en Geodesie, QGIS, Feature Manipulation Engine (FME) en Leiderschap.

Vele managers blijven griezelen bij het woord ‘overhead’.  En toch werkt een kwart van onze actieve beroepsbevolking in een of andere overheadfunctie.  Hoe is het mogelijk dat dit deel van een organisatie zo onbemind en onbekend blijft?  Hoe kan het dat weinig managers een duidelijk beeld hebben van de kost én de waarde van hun overhead? 

OVERHEAD : DAAR IS ER STEEDS TEVEEL VAN

Maar wat is overhead nu precies?  Voor velen is overhead het ‘vet’ van de organisatie: overhead kost alleen maar en creëert geen (financiële) waarde.  Dit in tegenstelling tot productie, sales of logistiek.  Maar dit is in geen geval juist : overhead heeft net als doel het primaire proces te sturen en te ondersteunen.  Vaak staan ze niet ten dienste van de externe klant, wel ten dienste van de interne klant of de eigen organisatie. 

INRICHTEN EN AANSTUREN VAN OVERHEADFUNCTIES

Maar de overhead is binnen vele organisaties te complex ingericht. Dit heeft negatieve gevolgen voor omvang, effectiviteit en kwaliteit van de bedrijfsvoering. Tijdens deze dag leert van onze trainer hoe u uw overheadfuncties vorm geeft.  U krijgt handvatten aangereikt voor het beter inrichten en aansturen van deze overheadfuncties.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.