Training De professionele telefoniste en receptioniste

Type product
Tijdsduur
Logo van IMK Opleidingen BV
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 IMK Opleidingen BV heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 3.002 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #2 in Juridisch.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

8,0
Gemiddeld cijfer voor Training De professionele telefoniste en receptioniste
Gebaseerd op 37 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Petra Vanger-Meulenkamp
9
Training De professionele telefoniste en receptioniste

"Doordat we een fijne, goede cursusleidster hadden en een groep die goed bij elkaar aansloot, is het een hele fijne goede training geworden. Waarin een goede balans was tussen theorie en praktijk." - 13-12-2016 00:00

"Doordat we een fijne, goede cursusleidster hadden en een groep die goed bij elkaar aansloot, is het een hele fijne goede training geworden. … alles lezen - 13-12-2016 00:00

Beschrijving

  • Ongelimiteerd herhalen: u mag elke training of opleiding zo vaak herhalen als wenselijk, zonder extra lesgeld.

Inleiding De professionele telefoniste en receptioniste

Het eerste contact tussen uw bedrijf en een potentiële klant vindt vaak plaats via de telefoon, of via een ontvangst aan de balie. Het is daarbij belangrijk dat zo’n eerste indruk positief is. De telefoonaanname en ontvangstpresentatie vormen de eerste schakel in uw kwaliteitsketen. Telefonisten, receptionisten en secretaresses vormen het visitekaartje voor bellende relaties. Door klantgerichte telefoontechnieken wordt een glimlach zichtbaar.

Voor wie?

De training De Professionele telefoniste en receptioniste is bedoeld voor medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de efficiënte en klantgerichte opvang van inkomend telefoonverkeer en …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

  • Ongelimiteerd herhalen: u mag elke training of opleiding zo vaak herhalen als wenselijk, zonder extra lesgeld.

Inleiding De professionele telefoniste en receptioniste

Het eerste contact tussen uw bedrijf en een potentiële klant vindt vaak plaats via de telefoon, of via een ontvangst aan de balie. Het is daarbij belangrijk dat zo’n eerste indruk positief is. De telefoonaanname en ontvangstpresentatie vormen de eerste schakel in uw kwaliteitsketen. Telefonisten, receptionisten en secretaresses vormen het visitekaartje voor bellende relaties. Door klantgerichte telefoontechnieken wordt een glimlach zichtbaar.

Voor wie?

De training De Professionele telefoniste en receptioniste is bedoeld voor medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de efficiënte en klantgerichte opvang van inkomend telefoonverkeer en ontvangst. Specifiek voor frontofficemedewerkers (eerste opvang) zoals telefonisten en secretaresses die de telefooncommunicatie begeleiden naar de backoffice (inhoudelijke afhandeling).

Wat ontwikkel ik?

In deze training staan klantgerichtheid en klantvriendelijk werken centraal. De deelnemers leren inkomend telefoonverkeer op een professionele en klantvriendelijke wijze af te handelen. Tijdens de training gaan ze aan de slag met praktische oefeningen en worden enkele echte telefoongesprekken teruggeluisterd en geanalyseerd. Deelnemers verlaten de training met meer zelfvertrouwen in hun eigen sterke punten en met een zelfgemaakt lijst met verbetertips.

Onze aanpak

Bij IMK Opleidingen begint het leren al direct na inschrijving. Wij bieden u een breed leerconcept, waarvan de training de kern vormt. Vooraf ontvangt u digitaal een preview van het lesmateriaal inclusief voorbereidingsopdracht. De training zelf is bijzonder interactief, met de nadruk op het toepassen van de theorie. Zelfanalyses, oefeningen, discussies en ervaringsuitwisseling maken het leerproces persoonlijk en zeer praktijkgericht. Tussentijds onderhoudt u contact met uw leerpartner en/of medecursisten en werkt u aan een specifieke opdracht. Na afloop is het toepassen in de werksituatie van groot belang. U kunt blijven sparren met uw leerpartner en nog zes weken gebruik maken van e-coaching met uw trainer. Tijdens de training kunnen er enkele ‘echte’ telefoongesprekken worden opgenomen en teruggeluisterd. De deelnemers observeren en analyseren deze gesprekken, op zoek naar sterke kanten en naar verbeterpunten.

Programma

Naast het vaste programma is er ruimte om persoonlijke vragen en knelpunten te bespreken en te trainen met de trainer en de medecursisten.

  • Professionele rol binnen de organisatie
  • Initiatief nemen tot structuur en goede procedures binnen het bedrijf
  • Telefonische etiquette en uitstraling aan de balie
  • Doorverbinden en in de wacht zetten
  • Het bouwen van scripts
  • Filteren voor het management
  • Ontvangst van gasten en presentatie
  • Omgaan met lastige klanten
  • Omgaan met slecht nieuws
  • Klachtenopvang
  • Klantgerichte communicatie
  • Klantgedrag
  • Inzicht in gedrag door middel van de Q4 DISC gedragsanalyse
8,0
Gemiddeld cijfer voor Training De professionele telefoniste en receptioniste
Gebaseerd op 37 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Petra Vanger-Meulenkamp
9
Training De professionele telefoniste en receptioniste

"Doordat we een fijne, goede cursusleidster hadden en een groep die goed bij elkaar aansloot, is het een hele fijne goede training geworden. Waarin een goede balans was tussen theorie en praktijk." - 13-12-2016 00:00

"Doordat we een fijne, goede cursusleidster hadden en een groep die goed bij elkaar aansloot, is het een hele fijne goede training geworden. … alles lezen - 13-12-2016 00:00

starstarstarstarstar_border
Mevrouw Z.A.M.J. Georgalas
8
Training De professionele telefoniste en receptioniste

"Heb goede tips gekregen hoe te reageren in moeilijke situaties ondanks dat de meeste cursisten in een commercieel bedrijf werkten en waar ik werkzaam ben wordt totaal geen winst gemaakt" - 11-12-2016 00:00

"Heb goede tips gekregen hoe te reageren in moeilijke situaties ondanks dat de meeste cursisten in een commercieel bedrijf werkten en waar ik… alles lezen - 11-12-2016 00:00

starstarstarstarstar
Ria Slagtand
Directie Secretaresse
10
Training De professionele telefoniste en receptioniste

"In augustus 2015 heeft onze administratie een in-company training via het IMK gevolgd.
De trainer was een perfecte match en daaruit vloeide natuurlijk een zeer goede training voort. Wij zijn heel tevreden met de behaalde resultaten." - 10-11-2015 15:24

"In augustus 2015 heeft onze administratie een in-company training via het IMK gevolgd. De trainer was een perfecte match en daaruit vloeide… alles lezen - 10-11-2015 15:24

starstarstarstarstar_half
Mevrouw C. Hartman Bergen
9
Training De professionele telefoniste en receptioniste

"Prima begeleiding door Bart. Dit kwam mede doordat de groep niet zo groot was.(3) Genoeg ruimte voor zelf dingen aan te dragen. Top cursus. Groetjes Carolien" - 24-06-2014 14:08

"Prima begeleiding door Bart. Dit kwam mede doordat de groep niet zo groot was.(3) Genoeg ruimte voor zelf dingen aan te dragen. Top cursus. … alles lezen - 24-06-2014 14:08

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Training De professionele telefoniste en receptioniste

"de cursus is afwisselend gegeven. Met interactie en opdrachten voor de cursisten. Niet saai, dat je de hele dag alleen maar moet luisteren." - 24-06-2014 14:07

"de cursus is afwisselend gegeven. Met interactie en opdrachten voor de cursisten. Niet saai, dat je de hele dag alleen maar moet luisteren. " - 24-06-2014 14:07

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Training De professionele telefoniste en receptioniste

"Ik heb er veel aan gehad, zowel voor de telefoon als een stuk coaching hoe je met moeilijke klanten en collega's omgaat. Want die krijg je veel aan de telefoon of aan de receptie( receptie is niet bij mij van toepassing)." - 24-06-2014 14:04

"Ik heb er veel aan gehad, zowel voor de telefoon als een stuk coaching hoe je met moeilijke klanten en collega's omgaat. Want die krijg je … alles lezen - 24-06-2014 14:04

starstarstarstarstar_half
Mevrouw M.J.A. van Asten
9
Training De professionele telefoniste en receptioniste

"Het programma werd aangepast aan onze behoefte. Daardoor werd het interessant en leerzaam. Voor mij was het de punten op de I zetten." - 26-05-2014 07:56

"Het programma werd aangepast aan onze behoefte. Daardoor werd het interessant en leerzaam. Voor mij was het de punten op de I zetten. " - 26-05-2014 07:56

starstarstarstarstar_border
Anoniem (bekend bij Springest)
8
Training De professionele telefoniste en receptioniste

"Het was een hele open training in een niet al te grote groep (7 man). Ik vond het vooral interresant dat we o.a. van elkaar leerden met veel interactie. Onze aandacht- knelpunten kwamen aan de orde en daar werd voornamelijk op ingegaan. Aan het eind werd gekeken of ons doel behaald was of wat we nog konden verbeteren." - 26-05-2014 07:56

"Het was een hele open training in een niet al te grote groep (7 man). Ik vond het vooral interresant dat we o.a. van elkaar leerden met veel… alles lezen - 26-05-2014 07:56

starstarstarstarstar_border
Anoniem (bekend bij Springest)
8
Training De professionele telefoniste en receptioniste

"Interessante Training. goede trainer. goede locatie. veel ruimte voor interactie. Jammer dat het groepsaantal zo klein was. Dankzij het feit dat wij een 'klik' hadden met de overige deelnemers en de trainer dit niet als zeer storend ervaren. maar had de voorkeur gegeven aan 6 - 10 deelnemers." - 26-05-2014 07:48

"Interessante Training. goede trainer. goede locatie. veel ruimte voor interactie. Jammer dat het groepsaantal zo klein was. Dankzij het feit… alles lezen - 26-05-2014 07:48

starstarstarstarstar_half
Mevrouw A.E.M. van Kastel
9
Training De professionele telefoniste en receptioniste

"Prima cursus. zeer ervaren en professionele trainster. Ik heb heel veel geleerd. (Nu nog ermee aan de slag en oefenen...)" - 26-05-2014 07:48

"Prima cursus. zeer ervaren en professionele trainster. Ik heb heel veel geleerd. (Nu nog ermee aan de slag en oefenen...) " - 26-05-2014 07:48

starstarstarstarstar_border
Anoniem (bekend bij Springest)
8
Training De professionele telefoniste en receptioniste

"Het is een fijne ervaring geweest. om met elkaar goed te communiceren. en van elkaar te leren. wat van ieder een struikelblok is." - 26-05-2014 07:48

"Het is een fijne ervaring geweest. om met elkaar goed te communiceren. en van elkaar te leren. wat van ieder een struikelblok is. " - 26-05-2014 07:48

starstarstarstarstar_half
Anoniem
9
Training De professionele telefoniste en receptioniste

"Het was fijn om met een kleine groep collega's te trainen met persoonlijke aandacht van Tess voor iedereen. Goede interactie tussen trainster en trainee's." - 18-03-2014 08:57

"Het was fijn om met een kleine groep collega's te trainen met persoonlijke aandacht van Tess voor iedereen. Goede interactie tussen trainste… alles lezen - 18-03-2014 08:57

starstarstarstarstar_half
Anoniem (bekend bij Springest)
9
Training De professionele telefoniste en receptioniste

"Het waren leuke- leerzame dagen. Mijn medecursisten komen in hun werk dezelfde problemen tegen als ik dus veel herkenning. Tess is een geweldige coach- heeft ons bruikbare tips gegeven en goed geluisterd naar de cursisten." - 27-12-2013 11:17

"Het waren leuke- leerzame dagen. Mijn medecursisten komen in hun werk dezelfde problemen tegen als ik dus veel herkenning. Tess is een gewel… alles lezen - 27-12-2013 11:17

starstarstarstar_halfstar_border
Mevrouw S. Jibodh
7
Training De professionele telefoniste en receptioniste

"Mijn ervaring bij de training was leeszaam.Heb nu ook meer geduld voor klanten en patienten als ze bellen met ons. Ondanks dat het druk is- heb ik geleerd bij IMK om geduldig te zijn." - 27-12-2013 11:15

"Mijn ervaring bij de training was leeszaam.Heb nu ook meer geduld voor klanten en patienten als ze bellen met ons. Ondanks dat het druk is-… alles lezen - 27-12-2013 11:15

starstarstarstarstar_half
Anoniem (bekend bij Springest)
9
Training De professionele telefoniste en receptioniste

"Heel leerzaam! Veel informatie meegekregen. Ook veel handvaten- waar je gelijk wat mee kan. De praktijk en theorie stonden heel dicht bij elkaar. Het is fijn om praktijksituaties te oefenen. Ook leer je heel veel van de andere cursisten!" - 27-12-2013 11:15

"Heel leerzaam! Veel informatie meegekregen. Ook veel handvaten- waar je gelijk wat mee kan. De praktijk en theorie stonden heel dicht bij el… alles lezen - 27-12-2013 11:15

starstarstarstar_halfstar_border
Anoniem
7
Training De professionele telefoniste en receptioniste

"Ik vond het fijn om ervaringen uit te wisselen met de medecursisten. Door de training ben ik me ervan bewust geworden hoe ik overkom op klanten. De rollenspelen die de trainer gaf, vond ik confronterend en leerzaam. De sfeer die de trainer creÎerde en de kleine groep van 6 cursisten heb ik als zeer aangenaam ervaren." - 15-05-2013 15:08

"Ik vond het fijn om ervaringen uit te wisselen met de medecursisten. Door de training ben ik me ervan bewust geworden hoe ik overkom op klan… alles lezen - 15-05-2013 15:08

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Training De professionele telefoniste en receptioniste

"Fijne cursus. Veel inhoud, toegespitst en aangepast op wat men wil leren. " - 15-05-2013 15:08

"Fijne cursus. Veel inhoud, toegespitst en aangepast op wat men wil leren. " - 15-05-2013 15:08

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Training De professionele telefoniste en receptioniste

"ik heb een hele leuke en leerzame cursus gehad. We hadden een leuke groep en Stanneke Kusters doet het heel goed. Een zeer leuke en spontane vrouw." - 15-05-2013 15:08

"ik heb een hele leuke en leerzame cursus gehad. We hadden een leuke groep en Stanneke Kusters doet het heel goed. Een zeer leuke en spontane… alles lezen - 15-05-2013 15:08

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Training De professionele telefoniste en receptioniste

"Erg tevreden over de cursusleider. Haar inlevingsvermogen tijdens de rollenspellen was niet van echt te onderscheiden en daardoor erg leerzaam. Klasse." - 23-04-2013 13:35

"Erg tevreden over de cursusleider. Haar inlevingsvermogen tijdens de rollenspellen was niet van echt te onderscheiden en daardoor erg leerza… alles lezen - 23-04-2013 13:35

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8
Training De professionele telefoniste en receptioniste

"Ik heb er veel van geleerd en ook de onderwerpen die ik aan gaf zijn heel goed behandelt" - 31-01-2013 10:38

"Ik heb er veel van geleerd en ook de onderwerpen die ik aan gaf zijn heel goed behandelt " - 31-01-2013 10:38

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.