Training Omgaan met klachten

Type product
Logo van IMK Opleidingen BV
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 IMK Opleidingen BV heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 3.003 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #2 in Juridisch.

Lees meer over Beste Opleider 2018.

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

  • Ongelimiteerd herhalen: u mag elke training of opleiding zo vaak herhalen als wenselijk, zonder extra lesgeld.

Inleiding Omgaan met klachten

Kent u de uitdrukking ‘Eén klacht krijgt duizend monden?’ En weet u dat 7 van de 10 klanten hun klachten niet bij u kenbaar maken, maar direct een andere leverancier zoeken? Een klacht is een kans om aan uw klant te tonen dat u ook klaarstaat als het misgaat. Lost u de klacht écht goed op, dan ontstaat een vertrouwensrelatie die nog hechter is dan vóór de klacht. Staat deze visie ook al uw medewerkers helder voor ogen? In de training ‘De kracht van de klacht’ leert men klachten om te buigen naar positieve actie. De relatie met uw klant zal verbeteren en bovendien zal die tevreden klant lovend spreken over uw bedrijf. Kunt u zich betere promotie voorstellen?

Voor…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

  • Ongelimiteerd herhalen: u mag elke training of opleiding zo vaak herhalen als wenselijk, zonder extra lesgeld.

Inleiding Omgaan met klachten

Kent u de uitdrukking ‘Eén klacht krijgt duizend monden?’ En weet u dat 7 van de 10 klanten hun klachten niet bij u kenbaar maken, maar direct een andere leverancier zoeken? Een klacht is een kans om aan uw klant te tonen dat u ook klaarstaat als het misgaat. Lost u de klacht écht goed op, dan ontstaat een vertrouwensrelatie die nog hechter is dan vóór de klacht. Staat deze visie ook al uw medewerkers helder voor ogen? In de training ‘De kracht van de klacht’ leert men klachten om te buigen naar positieve actie. De relatie met uw klant zal verbeteren en bovendien zal die tevreden klant lovend spreken over uw bedrijf. Kunt u zich betere promotie voorstellen?

Voor wie?

De training is speciaal ontwikkeld voor het eerste aanspreekpunt voor de klant in uw organisatie, de ‘frontliners’ op de afdeling verkoop, administratie, receptie, of medewerker op een helpdesk.  Het niveau van de training is MBO niveau.

Wat ontwikkel ik?

Na de training begrijpen de deelnemers de kans die iedere klacht in zich heeft.
Men is in staat om:

  • Emoties op te vangen
  • De klant c.q. de klacht te respecteren en op waarde te schatten
  • De klantrelatie te verbeteren en het vertrouwen naar een hoger niveau te tillen
  • De communicatieve vaardigheden te verbeteren, specifiek op klachten, ontevreden klanten of andere (telefoon)gesprekken waarin de emotie met de klant hoog oploopt.

Onze aanpak

De training start met het inventariseren van persoonlijke leerwensen. Tevens wordt u op de eerste dag gevraagd een praktijkcasus in te brengen, die dag 2 wordt geanalyseerd. De werkwijze kenmerkt zich door een praktijkgerichte aanpak. Oefeningen, discussie, rollenspel en ervaringsuitwisseling voeren de boventoon. Theorie dient ter ondersteuning. De interval van een week geeft u de kans om met het geleerde te experimenteren in de praktijk en deze ervaringen uit te wisselen op de tweede trainingsdag.

Programma

  • Inventariseren leerwensen en praktijkcasus
  • Het communicatieproces
  • Verbale en non-verbale communicatievaardigheden
  • Kenmerken van gedrag • Het ‘Over-de-Rooie-model’
  • Gesprekstructuur bij klachten
  • Conflicthantering
  • Omgaan met verwijten en onredelijkheid
  • Emotiereductie
  • De ja-cadans bij emotie
  • Effectiviteit in het oplossingsproces
  • Het brengen van slecht nieuws
  • Nazorg in klachtenbehandeling
  • Klachtenregistratie
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.