Coördinator Rekenen en wiskunde

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Coördinator Rekenen en wiskunde

Inholland Academy
Logo van Inholland Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,5 Inholland Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,5 (uit 45 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

place'S-GRAVENHAGE
9 okt. 2025 tot 2 apr. 2026
Toon rooster
event 9 oktober 2025, 18:30-21:30, 'S-GRAVENHAGE

Beschrijving

Tijdens de opleiding Coördinator rekenen en wiskunde zijn de thema’s gericht op het reken- en wiskundeonderwijs aan 4-14 jarigen in het (speciaal) basisonderwijs en speciaal onderwijs.]]>

Je vindt interactief, rijk en uitdagend reken- en wiskundeonderwijs voor alle kinderen belangrijk. Daarom heb je behoefte aan vakinhoudelijke scholing. Daarnaast wil je het rekenonderwijs bewaken en de inhoudelijke kwaliteit ervan bevorderen binnen jouw school. Bovendien wil je collega’s enthousiasmeren en voorwaarden scheppen om kwalitatief goed rekenonderwijs te verzorgen. En je wilt mede inhoud geven aan het rekenbeleid. Tijdens de opleiding Coördinator rekenen en wiskunde zijn de thema’s gericht op het …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Rekenen, Wiskunde, Rekenonderwijs & Dyscalculie, Excel en Econometrie.

Tijdens de opleiding Coördinator rekenen en wiskunde zijn de thema’s gericht op het reken- en wiskundeonderwijs aan 4-14 jarigen in het (speciaal) basisonderwijs en speciaal onderwijs.]]>

Je vindt interactief, rijk en uitdagend reken- en wiskundeonderwijs voor alle kinderen belangrijk. Daarom heb je behoefte aan vakinhoudelijke scholing. Daarnaast wil je het rekenonderwijs bewaken en de inhoudelijke kwaliteit ervan bevorderen binnen jouw school. Bovendien wil je collega’s enthousiasmeren en voorwaarden scheppen om kwalitatief goed rekenonderwijs te verzorgen. En je wilt mede inhoud geven aan het rekenbeleid. Tijdens de opleiding Coördinator rekenen en wiskunde zijn de thema’s gericht op het reken- en wiskundeonderwijs aan 4-14 jarigen in het (speciaal) basisonderwijs en speciaal onderwijs. Je ontwikkelt kennis, kunde en vaardigheden die je in kunt zetten ter versterking van de kwaliteit van het reken- en wiskundeonderwijs!
 

Tijdens de opleiding bouw je een portfolio op met uitwerkingen van praktijkopdrachten en ontwikkeling van het rekenonderwijs op jouw school. Het portfolio en de feedback van docenten dienen als basis voor de assessments. Hierin toon je je eigen ontwikkeling op het terrein van specifieke competenties aan. Betrokkenheid van de schoolleiding is van belang, omdat je ook praktijkopdrachten in het kader van deze opleiding uitvoert op je eigen school.

In de eerste helft van de opleiding Coördinator rekenen en wiskunde ligt de nadruk op ontwikkeling van persoonlijke competenties. Interactieve presentaties, practica en praktijkopdrachten zijn gericht op:

  • versterking van de eigen gecijferdheid
  • verdieping van vakdidactische kennis en vaardigheden

In de tweede helft van de opleiding Coördinator rekenen en wiskunde verschuift de aandacht naar de ontwikkeling van de gehele school. En is de opleiding gericht op gecijferdheid in relatie tot collegiale consultatie en onderzoek en ontwikkeling van rekenbeleid.

Wat komt aan bod?

  • wat hebben mijn collega’s nodig om hun rekenonderwijs te verbeteren?
  • hoe kan ik hen ondersteunen?
  • hoe enthousiasmeer ik mijn team voor reken/wiskundeonderwijs?
  • hoe zet ik onderzoek in om vragen, naar bijvoorbeeld verhoging van resultaat, te kunnen beantwoorden?
  • hoe komen we als school tot een helder rekenbeleid?

Tijdens de opleiding bouw je een portfolio op met uitwerkingen van praktijkopdrachten en ontwikkeling van het rekenonderwijs op jouw school. Het portfolio en de feedback van docenten dienen als basis voor de assessments. Hierin toon je je eigen ontwikkeling op het terrein van specifieke competenties aan. Betrokkenheid van de schoolleiding is van belang, omdat je ook praktijkopdrachten in het kader van deze opleiding uitvoert op je eigen school.

Bijzonderheden

De opleiding Coördinator rekenen en wiskunde is een product van het Landelijk Platform Nascholing Primair Onderwijs (LPNPO). Deze gecertificeerde opleiding is door een landelijke werkgroep, in samenwerking met het Freudenthal Institute for Science and Mathematics Education (FISME) ontwikkeld.

Na afronding van de opleiding kun je:

  • je collega’s ondersteunen in hun dagelijkse onderwijs bij het realiseren van interactief, rijk en uitdagend reken en wiskundeonderwijs
  • de kwaliteitszorg en het schoolbeleid op het gebied van onderwijs in rekenen en wiskunde initiëren en mede vormgeven
  • je collega’s enthousiasmeren voor het vak rekenen/wiskunde
  • de resultaatgerichtheid van het rekenonderwijs onderzoeken en stimuleren 

Na afronding van de opleiding kun je:

  • je collega’s ondersteunen in hun dagelijkse onderwijs bij het realiseren van interactief, rijk en uitdagend reken en wiskundeonderwijs
  • de kwaliteitszorg en het schoolbeleid op het gebied van onderwijs in rekenen en wiskunde initiëren en mede vormgeven
  • je collega’s enthousiasmeren voor het vak rekenen/wiskunde
  • de resultaatgerichtheid van het rekenonderwijs onderzoeken en stimuleren 

De opleiding is bedoeld voor leerkrachten die:

  • al enige tijd in het basisonderwijs werkzaam zijn
  • plezier hebben in het vak rekenen en wiskunde
  • belangstelling hebben of werkzaam zijn in een coördinerende rol binnen de school


Voorafgaand aan de opleiding heb je een intakegesprek met de docent en een lid van jouw schooldirectie. Tijdens dit intakegesprek vindt afstemming en instemming plaats over het inzetten van een relevant reken-verbetertraject tijdens je studie en op jouw school.

De opleiding is bedoeld voor leerkrachten die:

  • al enige tijd in het basisonderwijs werkzaam zijn
  • plezier hebben in het vak rekenen en wiskunde
  • belangstelling hebben of werkzaam zijn in een coördinerende rol binnen de school


Voorafgaand aan de opleiding heb je een intakegesprek met de docent en een lid van jouw schooldirectie. Tijdens dit intakegesprek vindt afstemming en instemming plaats over het inzetten van een relevant reken-verbetertraject tijdens je studie en op jouw school.

U zoekt persoonlijke aandacht en een opleider die met u meedenkt, u bent bij ons van harte welkom.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.