Online marketing en E-commerce

Niveau
Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Inholland Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,6 Inholland Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,6 (uit 42 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeHoofddorp (FLX Space)
15 mrt. 2021 tot 6 dec. 2021

Beschrijving

Ontwikkel jezelf tot online marketing en e-commerce professional.

Verkoop meer van je producten of diensten via het internet met succesvolle online marketing en e-commerce middelen. De praktijkgerichte opleiding Online marketing en E-commerce geeft jou de benodigde kennis, handvatten, inzichten en inspiratie om jezelf te ontwikkelen tot een online marketing en e-commerce professional. Daarnaast doe je belangrijke kennis en ervaring op om een goede gesprekspartner te zijn voor online marketing en e-commerce specialisten.

Na deze opleiding weet je hoe je door middel van het internet de omzet- en winst van je organisatie of van opdrachtgevers verhoogt, nieuwe klanten bereikt en werft, bestaande…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: E-commerce, Telemarketing & telesales, Internet management, SEO en Webwinkel.

Ontwikkel jezelf tot online marketing en e-commerce professional.

Verkoop meer van je producten of diensten via het internet met succesvolle online marketing en e-commerce middelen. De praktijkgerichte opleiding Online marketing en E-commerce geeft jou de benodigde kennis, handvatten, inzichten en inspiratie om jezelf te ontwikkelen tot een online marketing en e-commerce professional. Daarnaast doe je belangrijke kennis en ervaring op om een goede gesprekspartner te zijn voor online marketing en e-commerce specialisten.

Na deze opleiding weet je hoe je door middel van het internet de omzet- en winst van je organisatie of van opdrachtgevers verhoogt, nieuwe klanten bereikt en werft, bestaande klanten bindt, meer omzet genereert bij zakelijke relaties. Daarnaast leer je hoe je online marketing en e-commerce slim en resultaatgericht inzet, gebruikmakend van KPI’s, targets en een meetplan. Dit om het bestaansrecht van een organisatie of organisaties te verbeteren tijdens een financiële recessie en gedurende het coronavirus.

Online marketing en e-commerce heeft de afgelopen jaren en gedurende het coronavirus bewezen een belangrijk middel te zijn om organisaties efficiënt en effectief door te laten gaan met de verkoop van haar producten en diensten.

Programma opleiding Online marketing en E-commerce

De opleiding Online marketing en E-commerce bestaat uit 24 lessen waarin je praktisch aan de slag gaat met resultaatgerichte online marketing en e-commerce. Doel: jouw eigen organisatiedoelen realiseren. Denk bijvoorbeeld aan omzet en -winstverhoging, klantwerving en klantbehoud.

De opleiding is zo opgebouwd:

  • E-commerce (2 lessen)
  • Content marketing (1 les)
  • Social media (3 lessen)
  • Zoekmachine optimalisatie (Search Engine Optimalization) (2 lessen)
  • Zoekmachine adverteren – Google Ads (Search Engine Advertising) (2 lessen)
  • Praktijkverdieping (1 les)
  • Tussentijdse presentatie (1 les)
  • E-mailmarketing en marketing automation (2 lessen)
  • Webanalytics met Google Analytics (3 lessen)
  • Conversie optimalisatie (1 les)
  • Usability (1 les)
  • Online advertising, affiliate marketing, Tag Management, het verkopen van diensten en producten met webinars en online trainingen, juridische zaken (1 les)
  • Praktijkverdieping (1 les)
  • Internetstrategie (2 lessen)
  • Eindpresentatie van internetstrategie (1 les)

Tijdens de opleiding krijg je de benodigde theorie aangereikt, waarmee je eenvoudig de koppeling naar je eigen organisatie en case maakt. Samen met je mededeelnemers onderzoek en stuur je op het realiseren van jouw eigen organisatie en -marketingcommunicatiedoelen. Uiteraard onder begeleiding van een ervaren online marketing en e-commerce specialist. Je leert tijdens de opleiding veel over:

  • het werven van nieuwe klanten
  • klantbehoud
  • meer omzet generen bij bestaande klanten met cross- en upsell
  • klanttevredenheid
  • mond-tot-mond reclame verkrijgen en dit vermarkten
  • naamsbekendheid, imago en merkvoorkeur

De door jouw opgedane kennis en ervaring op online marketing en e-commerce gebied wordt gedurende deze opleiding op verschillende momenten gemonitord. Zo weet jij waar je staat en waar je eventueel nog aan moet werken. Je rondt de opleiding af met het schrijven van een resultaatgerichte internetstrategie voor jouw eigen organisatie of die van een opdrachtgever. Om optimaal rendement uit de opleiding te halen, is ons advies ervoor te zorgen dat je toegang hebt tot de website van jouw organisatie of van derden.

Wil je bepaalde onderdelen van deze opleiding modulair (als training) volgen? Dat kan. Deze 4 onderdelen zijn modulair te volgen:

  • Social Media
  • Zoekmachine optimalisatie (SEO)
  • Zoekmachine adverteren (Google Ads)
  • Webanalytics met Google Analytics

Resultaat opleiding Online marketing en E-commerce

Je leert tijdens de opleiding Online marketing en E-commerce de belangrijkste middelen, methoden en strategieën die ingezet worden om online marketing en e-commerce middelen efficiënt en effectief in te zetten voor je werkgever, opdrachtgever of eigen bedrijf. Na afloop van de gehele opleiding weet je hoe je:

  • jouw organisatie- en marketingcommunicatie doelen realiseert met succesvolle online marketing en e-commerce middelen en strategieën
  • jouw site beter vindbaar maakt in de natuurlijke zoekresultaten van bijvoorbeeld Google met zoekmachine optimalisatie (SEO)
  • zoekmachine adverteren met Google Ads (SEA) slim opstart, beheert en optimaliseert voor het promoten en verkopen van producten of diensten
  • social mediamiddelen zoals bijvoorbeeld Facebook, Instagram, LinkedIn, Whatsapp en YouTube efficiënt en effectief inzet om producten, diensten en organisatie onder de aandacht te brengen en te verkopen
  • met Google Analytics jouw site en andere marketing- en verkoopmiddelen meet, analyseert en verbetert. Dit om effectief om te gaan met tijd en budget
  • aantrekkelijke, wervende en verleidende content vorm geeft en inzet op jouw site en via andere succesvolle online kanalen
  • een succesvolle webshop optuigt, een bestaande webshop verbetert en stuurt op meer productverkoop, klantbehoud en cross- en upsell
  • e-mailmarketing en marketing automation resultaatgericht inzet voor klantwerving, klantbehoud, omzet- en winstverhoging en andere belangrijke zaken
  • gewenste resultaten uit jouw website kunt halen door middel van conversie optimalisatie en usability. Je leert hoe je inspeelt op de wensen van webbezoekers en hoe je mensen online helpt, verleidt en bindt
  • wat online advertising, social advertising en affiliate marketing is en inzet
  • inspeelt op juridische zaken op online gebied
  • hoe je producten en diensten verkoopt met webinars, online trainingen en andere slimme online tools zoals bijvoorbeeld Zoom, Google Meet en MS Teams
  • een realistische, slimme en resultaatgerichte internetstrategie formuleert,  presenteert en gaat implementeren voor je organisatie of die van een opdrachtgever

Nadat je deze opleiding succesvol hebt afgerond, ontvang je het diploma Online marketing en E-commerce op hbo-niveau.

Toelating opleiding Online marketing en E-commerce

Wanneer is deze opleiding geschikt voor jou? De opleiding Online marketing en E-commerce is bedoeld voor mensen die:

  • meer willen weten over online marketing en E-commerce middelen, dit als zelfstandige of in loondienst
  • aan de slag willen als online marketeer
  • samenwerken met online marketing en -ecommerce specialisten en een betere gesprekspartner willen zijn voor specialisten
  • zijn gestart met zijn of haar carrière en voor mensen die zichzelf verder wil ontwikkelen en willen investeren in persoonlijke ontwikkeling

Aangezien de opleiding praktijkgericht is, is het handig als je werkt als marketeer of verkoopprofessional. Je interesse hebt in online marketing en e-commerce voor een organisatie voor wie je werkt of voor je eigen bedrijf. Om toegelaten te worden, heb je minimaal een MBO4, HAVO of VWO diploma nodig.

Je kunt de gehele opleiding Online marketing en E-commerce bijwonen. Naast deze opleiding biedt Inholland Academy trainingen aan over populaire middelen zoals:

  • Social Media
  • Zoekmachine optimalisatie (SEO)
  • Zoekmachine adverteren (Google Ads)
  • Webanalytics met Google Analytics

U zoekt persoonlijke aandacht en een opleider die met u meedenkt, u bent bij ons van harte welkom.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.