Collegereeks De Digitale Klant: over data, digits en smart technology

Niveau
Tijdsduur
Logo van Institute for Service Leadership

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Korte omschrijving

Inspirererend collegereeks van 7 avondcolleges waarin topwetenschappers van verschillende universiteiten ingaan op de belangrijkste ontwikkelingen binnen marketing, service en klantbeleving en de consequenties hiervan voor de manier waarop organisaties met hun klanten omgaan.

Inhoud

Technologische ontwikkelingen hebben de manier waarop consumenten met elkaar en met aanbieders communiceren, radicaal veranderd. De technieken die worden gebruikt voor informatie-opslag en -overdracht, zijn geminiaturiseerd, gepersonaliseerd, gedigitaliseerd en gemobiliseerd. Denk aan internet, mobiele telefoons, laptops, PDA’s, i-Pods en draadloze Bluetooth-verbindingen. Door deze ontwikkel…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: SMART, Excel, Blockchain, Financieel Beleid & Management en Finance.

Korte omschrijving

Inspirererend collegereeks van 7 avondcolleges waarin topwetenschappers van verschillende universiteiten ingaan op de belangrijkste ontwikkelingen binnen marketing, service en klantbeleving en de consequenties hiervan voor de manier waarop organisaties met hun klanten omgaan.

Inhoud

Technologische ontwikkelingen hebben de manier waarop consumenten met elkaar en met aanbieders communiceren, radicaal veranderd. De technieken die worden gebruikt voor informatie-opslag en -overdracht, zijn geminiaturiseerd, gepersonaliseerd, gedigitaliseerd en gemobiliseerd. Denk aan internet, mobiele telefoons, laptops, PDA’s, i-Pods en draadloze Bluetooth-verbindingen. Door deze ontwikkelingen is aan het begrip klantbeleving en aan de verbinding die organisaties met klanten hebben, een hele nieuwe dimensie toegevoegd. Een dimensie waardoor sociale verbindingen zich ontwikkelen in de richting van persoonlijke netwerken. Deze nieuwe collegereeks van het Institute for Service Leadership gaat in op de vraag hoe de klant van de toekomst er uit ziet en hoe hij of zij zich zal gaan gedragen in de nieuwe wereld. En op de vraag wat dit voor gevolgen zal hebben voor marketing, service en klantbeleving.

Doel

Het belangrijkste doel van deze serie colleges is meer inzicht te krijgen de huidige technologische ontwikkelingen en de gevolgen hiervan voor houding en gedrag van de klant. Daarnaast geeft de collegereeks meer inzicht in de toekomstige rol van marketing, communicatie, klantenservice en klantbeleving.

Programma

  • De platformeconomie, Cor Molenaar, Hoogleraar Marketing, Erasmus Universiteit
  • Groeistrategieën in de digitale wereld, Kitty Koelemeijer, Hoogleraar Marketing & Retailing, Nyenrode Business Universiteit
  • De deeleconomie, Koen Frenken, Hoogleraar Deeleconomie, Universiteit Utrecht
  • Meerwaarde creëren met big data, Hans Borgman, Hoogleraar Digital Business, Universiteit van Amsterdam
  • De mondiale strijd om digitale klantdata, Jos van Hillegersberg, Hoogleraar Business Information Systems, Universiteit Twente
  • De rol van sociale media in merkbeleving, Peter Kerkhof, Hoogleraar hoogleraar Social Media. Vrije Universiteit Amsterdam
  • Kanaalstrategieën en kanaalkeuze, Wolfgang Ebbers, Hoogleraar Innovatie en Communicatie, Universiteit Twente

Organisatie

De colleges worden gegeven door de meest toonaangevende hoogleraren op het gebied van digitalisering, online marketing, contentmarketing, big data, omnichannel retailing, channel direction, sociale media en marketing technology. Alle docenten hebben hun strepen in onderwijs en onderzoek meer dan verdiend. De procesbegeleiding is in handen van één van de deskundige procesbegeleiders van het Institute for Service Leadership.

Tijd en locatie

De colleges worden verspreid over acht middagen vanaf 16.00 uur tot ongeveer 19.00 uur en zullen plaatsvinden op een nader te bepalen locatie in de omgeving van Utrecht. Investering De kosten van deelname aan deze collegereeks bedragen voor leden van The Customer Connection en Institute for Service Leadership € 2.650,- (excl. BTW) en voor niet-leden van het netwerk € 2.950,- (excl. BTW). Bij deze kosten zijn inbegrepen de kosten van koffie, thee en opleidingsmateriaal. Tot twee weken voor aanvang van de collegereeks kunt u zich kosteloos afmelden. Daarna worden de deelnamekosten in rekening gebracht.

Voor uw boekenkast

Er zijn de laatste jaren een aantal interessante boeken verschenen over de onderwerpen die tijdens de collegereeks worden behandeld. Wij selecteerden de volgende bestsellers voor u:

  • De kracht van platformstrategie, Cor Molenaar
  • Contentmarketing, Bart Lombaerts et al.
  • Big Data, Viktor Mayer-Schönberger & Kenneth Cukier (Engels)
  • The human brand, Chris Malone & Susan Fiske (Engels)
  • The Multichannel Challenge, Hugh Wilson, Rod Street & Lindsay Bruce (Engels) 36,99

Deelnemers aan de collegereeks ontvangen een gratis exemplaar van deze boeken. Indien u de boeken niet wilt hebben, bieden wij u een korting van € 100,- op de inschrijfkosten. De boeken worden aan het begin van de collegereeks uitgereikt.

Aanmelden

U kunt zich aanmelden voor deze collegereeks door in te schrijven via de site www.serviceleadership.nl. Door u aan te melden gaat u akkoord met de op de site vermelde voorwaarden voor aanmelding. U meldt zich aan voor de gehele collegereeks. Aanmelden voor een enkel college is niet mogelijk. U kunt wel een collega in uw plaats laten komen, mocht u zelf verhinderd zijn. U kunt ook met meerdere collega’s op één plaats inschrijven.

Deelnamecertificaat

Indien u minimaal 6 van de 7 colleges heeft bijgewoond, ontvangt u na afloop een deelnamecertificaat.

Meer informatie

Voor meer informatie over deze collegereeks kunt u contact opnemen met Harald Pol. U kunt hem bereiken via h.pol@serviceleadership.nl of telefonisch op 06-54686418.

Doelgroep

De collegereeks is bestemd voor een ieder die in korte tijd kennis wil nemen van de belangrijkste (wetenschappelijke) inzichten en ontwikkelingen op het gebied van de big data, digitalisering en de toepassing van nieuwe, slimme technologieën. Wij denken hierbij aan managers en professionals die actief zijn op het terrein van marketing, communicatie en customer service.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Vraag informatie aan over deze opleiding. Je ontvangt vanaf dan ook een seintje wanneer iemand een ervaring deelt. Handige manier om jezelf eraan te herinneren dat je wilt blijven leren!
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: SMART.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Institute for Service Leadership, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.