Collegereeks De Psychologie van de Klant: over het begrijpen en beïnvloeden van consumentengedrag

Niveau
Tijdsduur

Collegereeks De Psychologie van de Klant: over het begrijpen en beïnvloeden van consumentengedrag

Institute for Service Leadership
Logo van Institute for Service Leadership
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,2 Institute for Service Leadership heeft een gemiddelde beoordeling van 9,2 (uit 11 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,5
Gemiddeld cijfer voor Collegereeks De Psychologie van de Klant: over het begrijpen en beïnvloeden van consumentengedrag
Gebaseerd op 2 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Aukje Gommans
marketeer
8
Collegereeks De Psychologie van de Klant: over het begrijpen en beïnvloeden van consumentengedrag

"De colleges over de psychologie van de klant hebben mijn kennis verder verrijkt en waren zeer inspirerend. De colleges waren met een hybride opzet ook helemaal van deze tijd, het was één groot cadeau!" - 13-03-2023 14:15

"De colleges over de psychologie van de klant hebben mijn kennis verder verrijkt en waren zeer inspirerend. De colleges waren met een hybride… alles lezen - 13-03-2023 14:15

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Korte omschrijving

Inspirerende reeks van 8 avondcolleges van elk drie uur waarin topwetenschappers van verschillende universiteiten laten zien hoe het consumentenbrein werkt. Een absolute aanrader voor iedereen die meer wil weten over hoe gedachten en gevoelens van klanten ontstaan en beïnvloed kunnen worden.

Inhoud

De afgelopen decennia is er veel onderzoek gedaan naar de werking van ons brein. Dit heeft veel nieuwe inzichten opgeleverd, ook over de manier waarop klanten reageren op organisaties, merken, producten en diensten. Organisaties roepen bewust, maar vaker nog onbewust, associaties op die bij klanten resulteren in positieve of negatieve gevoelens, gedachten en gedragingen. Bent…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Consumentengedrag, Psychologie, Beïnvloeden, Effectief beïnvloeden en Brand Management.

Korte omschrijving

Inspirerende reeks van 8 avondcolleges van elk drie uur waarin topwetenschappers van verschillende universiteiten laten zien hoe het consumentenbrein werkt. Een absolute aanrader voor iedereen die meer wil weten over hoe gedachten en gevoelens van klanten ontstaan en beïnvloed kunnen worden.

Inhoud

De afgelopen decennia is er veel onderzoek gedaan naar de werking van ons brein. Dit heeft veel nieuwe inzichten opgeleverd, ook over de manier waarop klanten reageren op organisaties, merken, producten en diensten. Organisaties roepen bewust, maar vaker nog onbewust, associaties op die bij klanten resulteren in positieve of negatieve gevoelens, gedachten en gedragingen. Bent u werkzaam als marketeer, customer experience manager, communicatie adviseur of service manager en wilt u weten wat er in het brein van uw klanten gebeurt? Dan is deze collegereeks een absolute aanrader! Maar schrijf snel in, want het aantal deelname plaatsen is beperkt.

Op 28 oktober 2021 start het Institute for Service Leadership met een nieuwe reeks avondcolleges over De Psychologie van de Klant. Een unieke kans om kennis te maken met de meest recente inzichten over hoe het consumentenbrein functioneert en hoe u hier als marketing-, sales- of customer service manager op kunt inspelen!

In de Collegereeks De Psychologie van de Klant wordt ingegaan op de vraag hoe deze processen werken, welke invloed ze hebben op elkaar en welke consequenties deze processen hebben voor het gedrag van de klant. Daarnaast wordt ingegaan op de mogelijkheden van organisaties om de beleving en het gedrag van klanten te beinvloeden, bewust of onbewust via subliminale beïnvloeding (foto). Tot slot wordt in de reeks stilgestaan bij de mogelijkheden van neuromarketing.

We hebben voor deze collegereeks acht vooraanstaande hoogleraren op het gebied van marketing en consumentenpsychologie bereid gevonden hun kennis en inzichten met ons te delen. Het programma bestond in 2020 uit de volgende onderdelen:

  • Keuzegedrag van consumenten - Prof.dr. Fred van Raaij, emeritus hoogleraar economische psychologie, Tilburg University
  • De vrije wil bestaat niet: hoe druk ik op de juiste knoppen in het brein van de consument - Prof. dr. Victor Lamme, Hoogleraar Cognitieve Neurowetenschap, Universiteit van Amsterdam
  • De rol van het brein in koop- en beslissingsgedrag: de (on)mogelijkheden van neuromarketing - Prof.dr.ir. Ale Smidts, Hoogleraar Marketing Research, Erasmus Universiteit
  • Beïnvloeding door design van producten en omgevingen - Prof. dr. Ad Pruyn, emeritus hoogleraar Consumentenpsychologie, Universiteit van Twente
  • Marketing en consumentenwelzijn - Prof.dr. Koert van Ittersum, hoogleraar Marketing, Rijksuniversiteit Groningen
  • De psychologie van het merk – Prof. dr. Peeter Verlegh, Hoogleraar Marketing, Vrije Universiteit Amsterdam
  • Klantinteractie online en offline - Prof.dr. Ko de Ruyter, Hoogleraar Marketing, King's College Londen
  • De psychologie van reclame en marketingcommunicatie - Prof.dr. Bob Fennis, hoogleraar Consumentenpsychologie, RijksUniversiteit Groningen

Tijd en locatie

De colleges worden gegeven in een locatie in de omgeving van Amersfoort.  Onze locaties hebben adequate maatregelen getroffen die volledig aansluiten op de geldende RIVM richtlijnen en die zorgdragen voor een veilige en hygiënische meeting omgeving. De colleges beginnen om 16.00 uur en duren tot ongeveer 19.00 uur. De colleges zijn ook digitaal te volgen via een livestream vanaf onze locatie.

Het is ook mogelijk de collegereeks met een aantal collega's samen te volgen.

Investering

Uw investering om deel te nemen aan deze inspirerende collegereeks bedraagt voor leden van The Customer Connection en Institute for Service Leadership € 2.950,- (excl. BTW) en voor niet-leden van het netwerk € 3.250,- (excl. BTW). Bij deze kosten zijn inbegrepen de kosten van koffie, thee, snack, een boekenpakket en opleidingsmateriaal. Bent u niet in de gelegenheid om een college bij te wonen dan ontvangt u een voucher voor het gemiste colleges. Het voucher kunt u inwisselen tegen een college uit een volgende collegereeks.

Voor uw boekenkast

Er zijn de laatste jaren een aantal interessante boeken verschenen over het consumentenbrein. Wij selecteerden de volgende bestsellers voor u:

  • Robert Cialdini, Influence: the Psychology of Persuasion
  • Daniel Kahnemann, Ons feilbare denken
  • Victor Lamme, De vrije wil bestaat niet
  • Dan Ariely, Predictably Irrational
  • Gerald Zaltman, Hoe consumenten denken

Deelnemers aan de collegereeks ontvangen een gratis exemplaar van deze boeken. Indien u de boeken niet wilt hebben, bieden wij u een korting van € 100,- op de inschrijfkosten. De boeken worden aan het begin van de collegereeks uitgereikt.

Deelnamecertificaat

Heeft u minimaal zes van de acht colleges gevolgd, dan ontvangt u van ons een deelnamecertificaat.

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u ook contact opnemen met Harald Pol. Hij is bereikbaar via email h.pol@serviceleadership.nl. Aanmelden kan via de aanmeldbutton op deze pagina.

8,5
Gemiddeld cijfer voor Collegereeks De Psychologie van de Klant: over het begrijpen en beïnvloeden van consumentengedrag
Gebaseerd op 2 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Aukje Gommans
marketeer
8
Collegereeks De Psychologie van de Klant: over het begrijpen en beïnvloeden van consumentengedrag

"De colleges over de psychologie van de klant hebben mijn kennis verder verrijkt en waren zeer inspirerend. De colleges waren met een hybride opzet ook helemaal van deze tijd, het was één groot cadeau!" - 13-03-2023 14:15

"De colleges over de psychologie van de klant hebben mijn kennis verder verrijkt en waren zeer inspirerend. De colleges waren met een hybride… alles lezen - 13-03-2023 14:15

starstarstarstarstar_half
Harald Pol
9
Collegereeks De Psychologie van de Klant: over het begrijpen en beïnvloeden van consumentengedrag

"Ik zocht inspiratie, en die heb ik gekregen! In een hybride setting, waar de experts goed op inspeelden, zijn de vele aspecten van de customer psychologie aan bod gekomen. Een combinatie van theorie, praktijkervaring en toekomstige vergezichten zorgen voor een divers en uitdagend programma. Als je mij vraagt een aanrader voor iedereen die al wat jaren uit de schoolbanken is en weer behoefte heeft aan het ijken van de inhoudelijke kennis en samen met peers vanuit de theorie de stap naar de inhoud wil maken." - 21-02-2023 10:30

"Ik zocht inspiratie, en die heb ik gekregen! In een hybride setting, waar de experts goed op inspeelden, zijn de vele aspecten van de custom… alles lezen - 21-02-2023 10:30

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op, en delen ze met Institute for Service Leadership, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.