Klantgericht handelen
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Inhoud van de training is belangrijk. Maar de manier waarop de training wordt gegeven is zeker zo belangrijk. Max. 3,5 uur klassikaal volgens een strak format en daarna via jouw mobiel leren waar en wanneer jij wilt. Chatten met jouw docent of mede cursisten, gamen als je wilt en d.m.v. diverse vragen zorgen wij ervoor dat de stof die je tot je neemt op de lange termijn in je geheugen blijft en je niet alles weer binnen een paar dagen bent vergeten. En dit alles aan de hand van de IoM methodiek die wetenschappelijk onderbouwd en bewezen succesvol is.
Intro
Iedereen weet wel hoe belangrijk het is om goed in te spelen op de wensen van de klant. Er is immers veel concurrentie: veel bedrijven bieden min of meer hetzelfde aan en op internet kan de klant simpel en snel vergelijken. Klantgericht handelen onderscheidt u van je concurrent. Echter, hoe doe je dat? Hoe kun je je klant centraal stellen en tegelijkertijd je eigen doel niet uit het oog verliezen?
De training Klantgericht Handelen leert u beter en effectief om te gaan met uw klant. Op basis van nieuwe commerciële en communicatieve vaardigheden leert u emotionele verbinding te maken met uw klant met als resultaat het WOW-effect (Wij Overtreffen Wensen). U bent in staat om ook in lastige…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Inhoud van de training is belangrijk. Maar de manier waarop de training wordt gegeven is zeker zo belangrijk. Max. 3,5 uur klassikaal volgens een strak format en daarna via jouw mobiel leren waar en wanneer jij wilt. Chatten met jouw docent of mede cursisten, gamen als je wilt en d.m.v. diverse vragen zorgen wij ervoor dat de stof die je tot je neemt op de lange termijn in je geheugen blijft en je niet alles weer binnen een paar dagen bent vergeten. En dit alles aan de hand van de IoM methodiek die wetenschappelijk onderbouwd en bewezen succesvol is.
Intro
Iedereen weet wel hoe belangrijk het is om goed in te spelen op
de wensen van de klant. Er is immers veel
concurrentie: veel bedrijven bieden min of meer
hetzelfde aan en op internet kan de klant simpel en snel
vergelijken. Klantgericht handelen onderscheidt u van je
concurrent. Echter, hoe doe je dat? Hoe kun je je klant centraal
stellen en tegelijkertijd je eigen doel niet uit het oog
verliezen?
De training Klantgericht Handelen leert u beter en effectief om te
gaan met uw klant. Op basis van nieuwe commerciële en
communicatieve vaardigheden leert u emotionele verbinding te maken
met uw klant met als resultaat het WOW-effect (Wij Overtreffen
Wensen). U bent in staat om ook in lastige situaties klant en
oplossingsgericht te handelen.
Voor wie is deze training?
Deze training is uitermate geschikt voor iedereen die in de praktijk contact heeft met klanten. Denk hierbij overigens niet alleen aan externe klanten maar ook aan interne klanten (collegae). Voorbeelden van doelgroepen zijn o.a. medewerkers binnendienst, buitendienst medewerkers, managementleden, helpdeskmedewerkers en medewerkers klantenservice.
Wat gaat u leren in deze training?
Tijdens deze training leert u een effectieve aanpak van interne en externe klanten om uw dienstverlening te verbeteren. Dit houdt in:
• Dat u in staat bent om in onverwachte situaties uw gedrag
positief te beïnvloeden.
• Dat u ook leert om aan de hand van communicatietechnieken de
behoefte (verlangen en/of pijn) van de klant op tafel te krijgen en
daar effectief op te anticiperen waarbij jij je eigen doel niet uit
het oog verliest.
• Dat u effectieve persoonsgerichte gesprekken kunt voeren met de
klant en
• Dat u mogelijke bezwaren en/of tegenwerpingen van klanten
vakkundig weet te weerleggen.
Wat kunt u nadat deze training is afgerond?
Na de training bent u in staat om voor u zelf te bepalen wat u
bedoelt met klantgerichtheid en dat ook op een juiste wijze te
tonen aan de hand van de verwachte en met name ervaren
klantgerichtheid door de klant. Met andere woorden
• U bent in staat om verschillende typen klanten te herkennen en
daar effectief op in te spelen door uw gedrag positief te
beïnvloeden,
• U bent in staat relatiegericht te communiceren waarbij het
WOW-effect voorop staat,
• U bent in staat om professioneel bezwaren en /of tegenwerpingen
van de klant te weerleggen en om te buigen in door de klant
geaccepteerde kansen,
• U bent volledig op de hoogte van de verschillende fasen van het
klantgesprek en weet daar vakkundig op te anticiperen en te
manoeuvreren.,
• U heeft uw competenties gespreksvaardigheid, inlevingsvermogen en
luisteren samenvatten doorvragen verbeterd.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.