Accountmanagement / Relatiemanagement / Relatiebeheer / Bestaande klanten uitbouwen

Niveau
Tijdsduur
Trainers
Kees van Leeuwen+7
Startdatum en plaats
Logo van Intenza Consulting Group
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,0 Intenza Consulting Group heeft een gemiddelde beoordeling van 9,0 (uit 34 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

10
Gemiddeld cijfer voor Accountmanagement / Relatiemanagement / Relatiebeheer / Bestaande klanten uitbouwen
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Peter Hoekstra
Accountmanager
10
Accountmanagement / Relatiemanagement / Relatiebeheer / Bestaande klanten uitbouwen

"De training heeft me echt geholpen in het beter en planmatig bedienen van mijn klanten. Een zeer praktische training waarbij we veel geoefend hebben op eigen cases. Dat vond ik heel fijn en kon het daardoor meteen toepassen bij met eigen relaties. " - 27-05-2019 12:52

"De training heeft me echt geholpen in het beter en planmatig bedienen van mijn klanten. Een zeer praktische training waarbij we veel geoefe… alles lezen - 27-05-2019 12:52

Startdata en plaatsen

Utrecht
3 sep. 2019 tot 24 sep. 2019
Toon rooster
event 3 september 2019
event 24 september 2019
Utrecht
10 okt. 2019 tot 31 okt. 2019
Toon rooster
event 10 oktober 2019
event 31 oktober 2019
Utrecht
5 nov. 2019 tot 28 nov. 2019
Toon rooster
event 5 november 2019
event 28 november 2019
Utrecht
6 jan. 2020 tot 27 jan. 2020
Toon rooster
event 6 januari 2020
event 22 januari 2020

Beschrijving

Bestaande klanten uitbouwen

Accountmanagement is een langdurige en succesvolle samenwerking met jouw klant tot stand brengen. Als accountmanager verkoop, adviseer, ontwikkel en onderneem je acties om de klant optimaal te bedienen. Door het grote aantal (interne) betrokkenen is een planmatige, gedisciplineerde en strategische teamaanpak vereist. Tijdens deze praktijktraining accountmanagement leer je op proactieve wijze de relatie met je klanten op te bouwen, te onderhouden en uit te bouwen.

Doelgroep

Accountmanagers, relatiemanagers, verkopers of professionals (die naast de inhoud ook een commerciële taak hebben).

Doelstelling

Tijdens de training accountmanagement leer je om jouw klante…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Bestaande klanten uitbouwen

Accountmanagement is een langdurige en succesvolle samenwerking met jouw klant tot stand brengen. Als accountmanager verkoop, adviseer, ontwikkel en onderneem je acties om de klant optimaal te bedienen. Door het grote aantal (interne) betrokkenen is een planmatige, gedisciplineerde en strategische teamaanpak vereist. Tijdens deze praktijktraining accountmanagement leer je op proactieve wijze de relatie met je klanten op te bouwen, te onderhouden en uit te bouwen.

Doelgroep

Accountmanagers, relatiemanagers, verkopers of professionals (die naast de inhoud ook een commerciële taak hebben).

Doelstelling

Tijdens de training accountmanagement leer je om jouw klanten planmatig te bedienen, de relatie te versterken en het omzetaandeel te vergroten.

Onderwerpen

  • Het accountmanagementproces
  • De regierol van de accountmanager
  • Bepalen van je tactiek
  • Afstemmen van de gedragsstijlen in je accountteam op de klant
  • Bewerken en uitbreiden van de DMU (Decision Making Unit)
  • Cross-selling en deepselling
  • Relatiemanagement en netwerken bij de klant
  • Benutten van ambassadeurs
  • Onderhandelen over contracten

Werkwijze

Je werkt in deze training voornamelijk met eigen klantsituaties. Na steeds een korte theoretische inleiding oefen je de vaardigheden in praktijkoefeningen en rollenspellen. Hierbij wordt soms gebruik gemaakt van videoanalyse om accenten te kunnen leggen op je (onbewuste) gedrag.

Duur

De training accountmanagement duurt 2 dagen met interval en praktijkopdrachten. De trainingstijden zijn van 9.00 - 17.00 uur. 

10
Gemiddeld cijfer voor Accountmanagement / Relatiemanagement / Relatiebeheer / Bestaande klanten uitbouwen
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar
Peter Hoekstra
Accountmanager
10
Accountmanagement / Relatiemanagement / Relatiebeheer / Bestaande klanten uitbouwen

"De training heeft me echt geholpen in het beter en planmatig bedienen van mijn klanten. Een zeer praktische training waarbij we veel geoefend hebben op eigen cases. Dat vond ik heel fijn en kon het daardoor meteen toepassen bij met eigen relaties. " - 27-05-2019 12:52

"De training heeft me echt geholpen in het beter en planmatig bedienen van mijn klanten. Een zeer praktische training waarbij we veel geoefe… alles lezen - 27-05-2019 12:52

Kees van Leeuwen - Adviseur, trainer, coach, spreker
Kees van Leeuwen
Adviseur, trainer, coach, spreker
9,4
Jacqueline Kooijman - Trainer, Coach en Consultant
Jacqueline Kooijman
Trainer, Coach en Consultant
7
Frank van Hal - Trainer en Coach. Leiderschap, Sales, Klantgerichtheid, Gedragsverandering
Frank van Hal
Trainer en Coach. Leiderschap, Sales, Klantgerichtheid, Gedragsverandering
Petra Kerrebijn - Businesscoach, Gedragscoach, Leiderschapscoach, Saleshelper
Petra Kerrebijn
Businesscoach, Gedragscoach, Leiderschapscoach, Saleshelper
9,4
Mario Bierkens - inspirerende spreker, realisatiecoach, executive coach, trainer en auteur
Mario Bierkens
inspirerende spreker, realisatiecoach, executive coach, trainer en auteur
8,8
Bianca Damas - Trainer en Coach
Bianca Damas
Trainer en Coach
8,3
Ruud Aben - Trainer en Coach
Ruud Aben
Trainer en Coach
Freek - Trainer, coach en presentator. Spiegelend, positief prikkelend om het elke dag beter te doen.
Freek
Trainer, coach en presentator. Spiegelend, positief prikkelend om het elke dag beter te doen.
8,8

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.