Conversie optimalisatie - Digital Marketing (basis)

Type product
Tijdsduur
Trainer
Jody Twijsel
Logo van IPro Training NL
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,9 IPro Training NL heeft een gemiddelde beoordeling van 8,9 (uit 71 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Je besluit dat het tijd is voor een nieuwe (verbeterde) website. Vervolgens wil je traffic op je site. Maar veel belangrijker is het nog natuurlijk dat je daadwerkelijk conversies gaat behalen. Soft conversions als een naam van een mogelijk klant, een inschrijving voor een nieuwsbrief of je wil dat je bezoekers een white paper downloaden. Of hard conversions als een daadwerkelijke aankoop wat voor een webshop een utltiem doel is. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Hoe kan je dit verbeteren of optimaliseren zodat je website echt een conversiemachine wordt?  In deze basistraining conversie optimalisatie draait het hierom.

Doelgroep

Deze training is bedoeld voor websitebeheerders, websitebouw…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Conversie optimalisatie, Digital Marketing, SEO, Interaction design en Google Analytics.

Je besluit dat het tijd is voor een nieuwe (verbeterde) website. Vervolgens wil je traffic op je site. Maar veel belangrijker is het nog natuurlijk dat je daadwerkelijk conversies gaat behalen. Soft conversions als een naam van een mogelijk klant, een inschrijving voor een nieuwsbrief of je wil dat je bezoekers een white paper downloaden. Of hard conversions als een daadwerkelijke aankoop wat voor een webshop een utltiem doel is. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Hoe kan je dit verbeteren of optimaliseren zodat je website echt een conversiemachine wordt?  In deze basistraining conversie optimalisatie draait het hierom.

Doelgroep

Deze training is bedoeld voor websitebeheerders, websitebouwers, communicatiemedewerkers met online in hun portefeuille of marketingmanagers.

Programma

In deze training conversieoptimalisatie ga je aan de slag met je eigen website. Ben je in staat om van strangers op het internet bezoekers van jouw website te maken? Welke barrières bestaan er nu? Welke aanpassingen zijn mogelijk om ook deze bezoekers vast te houden? Gaan ze echt de capture fase in klikken ze daadwerkelijk door jouw website? Om hier stappen in te zetten worden de volgende onderwerpen behandeld.

- Wat is conversie optimalisatie
- Hotjar
- A/B testen
- Hypothese opstellen

Ochtendprogramma - Heuristieken

- Afleiding
- Teksten
- Verleidingsprincipes
- Hoe beslissen mensen? (beslissingsproces)
- Denkfouten
- Verliesaversie
- Voorspellen van gedrag
- Pricing
- Decoy effect
- Verliestaal
- Priming
- Endowment effect
- De vouw
- Webteksten
- Call-to-actions
- Sociale projectie false consensus

Middagprogramma - Data analyseren

- Conversieratio vs. waarde per bezoeker
- Segementeren (device/browser/os)
- Trechter/funnel maken
- Conversiepaden
- Contentgrouping
- Secundaire dimensie / thema's
- Data importeren / Measurement protocol
- Uitstappunten

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Jody Twijsel - Google Analytics | Google Tag Manager | Google Data Studio
Jody Twijsel
Google Analytics | Google Tag Manager | Google Data Studio
9,6

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.