Training de technicus als adviseur

Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van IPV Training & Advies
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,7 IPV Training & Advies heeft een gemiddelde beoordeling van 8,7 (uit 108 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8
Gemiddeld cijfer voor Training de technicus als adviseur
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Bjorn Dijk
8
Training de technicus als adviseur

"leuke training voor het verbeteren van je vaardigheden op het gebied van klant gerichtheid en positieve benadering van klanten een goed verkoop advies te geven die matcht aan de behoefte van de klant.

" - 06-12-2017 14:59

"leuke training voor het verbeteren van je vaardigheden op het gebied van klant gerichtheid en positieve benadering van klanten een goed verk… alles lezen - 06-12-2017 14:59

Startdata en plaatsen

Amsterdam
29 okt. 2019 tot 12 nov. 2019
Toon rooster
event 29 oktober 2019, 09:30-16:30, DTV19-3 dag 1
event 12 november 2019, 09:30-16:30, DTV19-3 dag 2
's Hertogenbosch
12 nov. 2019 tot 26 nov. 2019
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 12 november 2019, 09:30-16:30, DTV19-4 dag 1
event 26 november 2019, 09:30-16:30, DTV19-4 dag 2
Amsterdam
11 mrt. 2020 tot 25 mrt. 2020
Toon rooster
event 11 maart 2020, 09:30-16:30, DTV20-1 dag 1
event 25 maart 2020, 09:30-16:30, DTV20-1 dag 2
Rotterdam
11 mrt. 2020 tot 25 mrt. 2020
Toon rooster
event 11 maart 2020, 09:30-16:30, DTV20-2 dag 1
event 25 maart 2020, 09:30-16:30, DTV20-2 dag 2
's Hertogenbosch
18 mrt. 2020 tot 1 apr. 2020
Toon rooster
event 18 maart 2020, 09:30-16:30, DTV20-3 dag 1
event 1 april 2020, 09:30-16:30, DTV20-3 dag 2
Amsterdam
17 sep. 2020 tot 1 okt. 2020
Toon rooster
event 17 september 2020, 09:30-16:30, DTV20-4 dag 1
event 1 oktober 2020, 09:30-16:30, DTV20-4 dag 2
Rotterdam
17 sep. 2020 tot 1 okt. 2020
Toon rooster
event 17 september 2020, 09:30-16:30, DTV20-5 dag 1
event 1 oktober 2020, 09:30-16:30, DTV20-5 dag 2
's Hertogenbosch
24 sep. 2020 tot 8 okt. 2020
Toon rooster
event 24 september 2020, 09:30-16:30, DTV20-6 dag 1
event 8 oktober 2020, 09:30-16:30, DTV20-6 dag 2

Beschrijving

IPV geeft een startgarantie.

IPV Training & Advies is een gespecialiseerd bureau in het ontwikkelen van praktische persoonlijke vaardigheden voor mensen in technische branches. In onze aanpak combineren we bijeenkomsten met digitaal leren en coachen. We sturen op direct leerresultaat en op blijvende ontwikkeling op eigen kracht. Ook voor de langere termijn.

Omschrijving

De training De technicus als adviseur is bedoeld voor de (service) monteur en (field) service engineer die meer commercieel profijt uit zijn contact met klanten wil halen. Als technicus heb je immers direct contact met de klant en hoor je vaak veel meer dan de verkoper tijdens een verkoopgesprek. Wanneer een klant jou vertelt over zijn plan om machines te vervangen of over eventuele toekomstige investeringen wil hij ook graag van jou advies. En niet van een verkoper die ‘zijn taal niet spreekt’ en zijn zorgen niet echt deelt.

De unieke training De technicus als adviseur brengt de service technicus en field engineer van monteur naar ambassadeur én vertrouwd adviseur.

Voor wie

Dez…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Adviesvaardigheden, Beïnvloeden, Consultancy, Gesprekstechnieken en Praktisch leidinggeven.

IPV geeft een startgarantie.

IPV Training & Advies is een gespecialiseerd bureau in het ontwikkelen van praktische persoonlijke vaardigheden voor mensen in technische branches. In onze aanpak combineren we bijeenkomsten met digitaal leren en coachen. We sturen op direct leerresultaat en op blijvende ontwikkeling op eigen kracht. Ook voor de langere termijn.

Omschrijving

De training De technicus als adviseur is bedoeld voor de (service) monteur en (field) service engineer die meer commercieel profijt uit zijn contact met klanten wil halen. Als technicus heb je immers direct contact met de klant en hoor je vaak veel meer dan de verkoper tijdens een verkoopgesprek. Wanneer een klant jou vertelt over zijn plan om machines te vervangen of over eventuele toekomstige investeringen wil hij ook graag van jou advies. En niet van een verkoper die ‘zijn taal niet spreekt’ en zijn zorgen niet echt deelt.

De unieke training De technicus als adviseur brengt de service technicus en field engineer van monteur naar ambassadeur én vertrouwd adviseur.

Voor wie

Deze unieke training De technicus als adviseur is voor monteurs, ICT-ers, engineers en technici field service die werken of willen gaan werken in de technische service verlening. Je verstaat het vak en bent specialist in onderhoud en reparatie. Je wilt je persoonlijke aanpak en het contact met de klanten verbeteren en jouw rol als adviseur verder ontwikkelen.

Kortom, je wilt jouw loopbaan een professionele boost geven en je inzetbaarheid verhogen. Het niveau van deze training is MBO/MBO+; er is geen specifieke voorkennis of ervaring nodig.

Resultaat

Na het volgen van deze training De technicus als adviseur:

  • Ben je in staat om het bedrijf waar je werkt goed te vertegenwoordigen
  • Kun je klanten naast een persoonlijke en klantgerichte benadering professioneel adviseren over onderhoud, verbetering en innovatie op korte en lange termijn
  • Heb je inzicht in het besluitvormingsproces van de klant
  • Kun je verbale en non-verbale koopsignalen van een klant herkennen
  • Ben je in staat de juiste informatie bij een klant te achterhale
  • Kun je met een juiste presentatie, adviserend inspelen op koopsignalen
  • Kun je een gesprek afsluiten met een duidelijke afspraak
  • Denk je mee met collega’s en management over innovatie en verbetering van het serviceconcept

Programma

De training bestaat uit twee dagen waarin je praktisch aan de slag gaat. De verschillende modellen en theorieën krijg je uitgelegd tijdens het realistisch oefenen met de onderwerpen.

Dag 1: Service en communicatie

  • Inzicht in service en klantbeleving
  • Bewustwording van eigen rol en situationeel handelen
  • Effectief omgaan met verschillende type klanten
  • De eerste indruk en (samen)werken vanuit contact met de klant
  • Persoonlijke uitstraling monteur.

Dag 2: Service en adviseren<="" strong="">

  • Hoe krijg je klanten mee: de vraag achter de vraag
  • Het gezamenlijke resultaat op de eerste plaats stellen
  • Beïnvloedings- en adviesstijlen
  • Adviserend verkopen
  • Advies presenteren aan de klant
  • Stijlflexibiliteit en ontwikkelen van je eigen stijl
  • Rapporteren en samenwerken met collega’s en leiding in je bedrijf
  • Persoonlijke uitstraling als adviseur.

Werkwijze

De training start met het formuleren van je leerdoelen in de digitale Ieeromgeving. Daarna heb je telefonisch contact met de trainer over je persoonlijke leervragen en wat je vooral wil bereiken.

In de training werk je gericht aan het verbeteren van je persoonlijke presentatie en je adviesvaardigheden. Dat doen we met afwisselende praktijkgerichte oefeningen, rollenspellen en persoonlijke feedback op je werkwijze en gedrag. Tijdens de training besteden we veel aandacht aan jouw persoonlijke ontwikkeling en ontvang je tips om ook na afloop van de training met leren aan de gang te blijven.

Studiebelasting

De beide trainingsdagen duren ieder één dag. Daarnaast moet je rekening houden met ongeveer twee uur zelfstudie per week gedurende de doorlooptijd van de training.

Certificaat

Je ontvangt het IPV-certificaat De technicus als adviseur als je beide trainingsdagen aanwezig bent geweest en actief hebt meegedaan.

Competenties

Je versterkt de volgende competenties:

  • Klantgerichtheid
  • Gespreksvaardigheid
  • Samenwerken
8
Gemiddeld cijfer voor Training de technicus als adviseur
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar_border
Bjorn Dijk
8
Training de technicus als adviseur

"leuke training voor het verbeteren van je vaardigheden op het gebied van klant gerichtheid en positieve benadering van klanten een goed verkoop advies te geven die matcht aan de behoefte van de klant.

" - 06-12-2017 14:59

"leuke training voor het verbeteren van je vaardigheden op het gebied van klant gerichtheid en positieve benadering van klanten een goed verk… alles lezen - 06-12-2017 14:59

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.