In-company Masterclass Servicemanagement

Type product
Logo van IT Management Group BV
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,2 IT Management Group BV heeft een gemiddelde beoordeling van 8,2 (uit 530 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Masterclass Servicemanagement

Deze masterclass is bedoeld voor diegenen die al enige kennis hebben van IT beheer en functioneel beheer en de bijbehorende best practices zoals ITIL en BiSL. U heeft al enige jaren ervaring in de praktijk en moet complexe vraagstukken oplossen, waar de best practice boeken u geen direct antwoord op geven. In een vlot tempo worden de meest voorkomende vraagstukken met u doorgenomen door een door de wol geverfde servicemanager!

Op dag 1 van de training worden de basisconcepten van servicemanagement uitgediept. De vraag is echter hoe u deze basisconcepten nu het best in de praktijk toepast. Tijdens het tweede deel van dag 1 bespreekt de trainer de stappen die do…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ITIL Practitioner, ITIL Overzicht, ITIL Service Manager, ITIL Foundation en ITIL Service Transition.

Masterclass Servicemanagement

Deze masterclass is bedoeld voor diegenen die al enige kennis hebben van IT beheer en functioneel beheer en de bijbehorende best practices zoals ITIL en BiSL. U heeft al enige jaren ervaring in de praktijk en moet complexe vraagstukken oplossen, waar de best practice boeken u geen direct antwoord op geven. In een vlot tempo worden de meest voorkomende vraagstukken met u doorgenomen door een door de wol geverfde servicemanager!

Op dag 1 van de training worden de basisconcepten van servicemanagement uitgediept. De vraag is echter hoe u deze basisconcepten nu het best in de praktijk toepast. Tijdens het tweede deel van dag 1 bespreekt de trainer de stappen die doorlopen dienen te worden vanaf het ontwerp naar de inrichting en de bewaking van procesinrichting. Tevens worden basisconcepten besproken als COPAFIJTS en strategieën zoals top-down/bottom up versus evolutionair/revolutionair . In dit deel van de training kunt u bepalen welke strategie voor u het beste werkt. Een belangrijk aspect van dag I is de mogelijkheid om uw eigen knelpunten voor te leggen aan de trainer.

Op dag 2 worden de verschillen tussen taak-, proces- en serviceoriëntatie behandeld. Veel organisaties worstelen nog met de vraag of en hoe serviceoriëntatie toe te passen. Een belangrijk aspect is het definiëren van services en het meetbaar maken van deze services. In dit blok kunt u uw eigen servicedefinitie en vraagstukken bespreken.

Het tweede deel van dag 2 betreft het bespreken van de mogelijkheden om servicemanagement te integreren met andere kwaliteitsdisciplines zoals business informatie management (BiSL), projectmanagement (PRINCE2), testmanagement (TMAP Next) en andere best practices. In dit blok worden diverse voorbeelden aangedragen om de integratie van deze vakgebieden vorm te geven.

Dag 3 gaat in op speciale topics zoals beheerarchitectuur, Agile / Scrum en DevOPS. Deze ontwikkelingen hebben een sterke invloed op de inrichting en verrichting – ofwel uitvoering – van uw beheerprocessen.

Gezien de vele onderwerpen en interacties ligt het tempo van deze masterclass hoog. Veel onderwerpen zijn echter door uw trainer ook vastgelegd in praktijkboeken die u tijdens de training uitgereikt krijgt, en tijdens en na de training kunt bestuderen:

- Ketenbeheer in de praktijk - Beheren onder architectuur

Met groot plezier biedt de IT Management Group u deze training aan op maat voor uw bedrijf. De training wordt u aangeboden voor een scherp maatwerktarief. We verzorgen de training op de door u gewenste locatie. De trainingsdagen worden in overleg bepaald.

De IT Management Group verzorgt diverse IT Service Management trainingen en projectmanagementtrainingen voor de overheid en het bedrijfsleven, waaronder ITIL® Foundation versie 3, ASL, BiSL, TOGAF®, TMAP Next, IPMA en PRINCE2®. Ook combinaties van trainingen zijn mogelijk.

Organisaties en bedrijven die geen BTW kunnen terugvorderen, kunnen deze training BTW-vrij gefactureerd krijgen. In dit geval wordt een btw-correctie van 10% toegepast. Neemt u voor meer informatie contact op met de IT Management Group.

Er zijn nog geen ervaringen.

    Deel je ervaring

    Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

    Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.