USM Foundation
Startdata en plaatsen
Beschrijving
TRAININGEN
In verband met COVID-19 verzorgen wij onze trainingen op locatie van 10.00 - 16.00 uur. Bijna alle trainingen zijn ook online te volgen. Indien u dit niet ziet staan bij de startdata, neem dan even contact met ons op.
Bij inschrijving kunt u uw voorkeurslocatie kenbaar maken.
Indien de training op uw voorkeurslocatie niet doorgaat, krijgt u
van ons een aanbod voor een alternatieve locatie. Wanneer u zich
hierin niet kunt vinden, kunt u uw inschrijving kosteloos
annuleren.
Organisaties en bedrijven die geen BTW kunnen terugvorderen, kunnen
deze training BTW-vrij gefactureerd krijgen. In dit geval wordt een
BTW-correctie van 10% toegepast.
De training USM Foundation kan online of klassikaal worden gevolgd.
Klassikale training vindt plaats in Utrecht, Den Haag, Amersfoort, Amsterdam of Eindhoven. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk. Hierboven staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.
Organisaties die hun beheerorganisatie op uniforme wijze willen laten werken, volgens de nieuwste inzichten, met een eenvoudig leerbare en logische werkwijze. De doelgroep bestaat uit alle organisaties die streven naar Service Excellence en klantgerichtheid.
Deelnemers zijn zowel de managers die verantwoord…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
TRAININGEN
In verband met COVID-19 verzorgen wij onze trainingen op locatie van 10.00 - 16.00 uur. Bijna alle trainingen zijn ook online te volgen. Indien u dit niet ziet staan bij de startdata, neem dan even contact met ons op.
Bij inschrijving kunt u uw voorkeurslocatie kenbaar maken.
Indien de training op uw voorkeurslocatie niet doorgaat, krijgt u
van ons een aanbod voor een alternatieve locatie. Wanneer u zich
hierin niet kunt vinden, kunt u uw inschrijving kosteloos
annuleren.
Organisaties en bedrijven die geen BTW kunnen terugvorderen, kunnen
deze training BTW-vrij gefactureerd krijgen. In dit geval wordt een
BTW-correctie van 10% toegepast.
De training USM Foundation kan online of klassikaal worden gevolgd.
Klassikale training vindt plaats in Utrecht, Den Haag, Amersfoort, Amsterdam of Eindhoven. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk. Hierboven staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.
Organisaties die hun beheerorganisatie op uniforme wijze willen
laten werken, volgens de nieuwste inzichten, met een eenvoudig
leerbare en logische werkwijze. De doelgroep bestaat uit alle
organisaties die streven naar Service Excellence en
klantgerichtheid.
Deelnemers zijn zowel de managers die verantwoordelijk zijn voor
het organisatie-verbeterproject, als medewerkers die moeten leren
werken in een organisatie die de USM-methode hanteert.
USM staat voor Universeel Service Management. USM is een
gestandaardiseerd managementsysteem waarmee een serviceorganisatie
haar mensen, middelen, werkwijzen en services managet met slechts 5
processen en 8 automatiseerbare workflows. De methode is toepasbaar
op elke vorm van dienstverlening.
Wat maakt USM bijzonder?
Werkwijzen van serviceorganisaties worden veelvuldig gebaseerd op
praktijkvoorbeelden van anderen (best practices). Deze practices
zijn dan opgenomen in populaire frameworks zoals ITIL en COBIT. Het
gebruik van frameworks c.q. practices is nuttig maar een meer
duurzame aanpak is gebaseerd op principes. Op basis van principes
is de USM methode ontwikkeld. Een organisatie kan USM gebruiken om
haar besturing en werkwijze op een eenvoudige manier in te
richten.
USM from Jan van Bon on Vimeo.
Compleet pakket
In tegenstelling tot een best practice zoals ITIL biedt USM een
compleet pakket op basis waarvan de dienstverlening van een
organisatie kan worden ingericht en beheerst. Het gaat om o.a. om
procesbeschrijvingen, procedures, workflows, gespecificeerd
organisatorische structuren, tooling, functieprofielen,
invoeringsdraaiboeken en self assessment voorzieningen.
Waar pas je USM toe?
USM is een methode voor universeel servicemanagement, ontwikkeld
voor alle dienstverlenende en facilitaire organisaties zoals
gebouwenbeheer, IT, personeelszaken etcetera, maar ook voor alle
vormen van primaire dienstverlening zoals telecomproviders en
gemeenten. Standaardisatie van het managementsysteem is de sleutel
tot succes!
Inhoud training
De USM-training benadrukt de procesmatige inrichting van de
serviceorganisatie en haar werkwijze, vanuit de overtuiging dat
processen de kortste en efficiëntste weg naar het voor de klant
relevante doel vormen.
Tijdens deze cursus leert de deelnemer de volgende
servicemanagement-aspecten hanteren:
– Methodes versus practices (frameworks)
– Primaire versus secundaire taakgebieden
– De indeling van het facilitaire domein
– De levenscyclus van services
– De definitie, structuur, en kenmerken van een service
– Volwassenheidsmodellen en waardeketens in servicemanagement
– Onderscheid tussen taakgebieden en organisatiestructuren
– De bedrijfsmiddelen van een dienstverlener
– Structuur van een proces
– Management van werkwijzen via procedures en werkinstructies
– Procesmodellering
– Onderscheid tussen functies en processen
– Procesmanagement en lijnmanagement
– Projectmanagement in een procesgerichte organisatie
– Workflow management
– Standaardisatie van werkwijzen Inrichting van een workflow
tool
– De 5 processen van het USM-procesmodel
– Invoering van USM Interne en externe eisenpakketten
– Monodisciplinaire toepassing (economy of scale)
– Interdisciplinaire toepassing (economy of scope)
Trainingsmateriaal
De training is gebaseerd op een digitale set trainingsmateriaal.
Daarnaast krijgt u het USM Foundation boek uitgereikt.
Toetsing en certificaat
Met de training wordt u voorbereid op het USM examen. Het examen
bestaat uit 40 multiple choice vragen en wordt online afgenomen.
Deelnemers zijn geslaagd indien zij minimaal 26 vragen correct
hebben beantwoord. Kandidaten dienen zich te legitimeren bij de
surveillant en hebben 1 uur de tijd voor het examen. Hulpmiddelen
zijn bij het examen niet toegestaan. Het examengeld bedraagt €
225,- excl. BTW. Het examen wordt op afspraak voor u ingepland.
Trainingsduur en kosten
De training Universeel Service Management wordt u aangeboden door
de IT Management Group als geaccrediteerde USM-opleidingspartner.
De training USM Foundation duurt 2 dagen. De kosten voor de
training USM bedragen €900,-. Deze prijs is inclusief lesmateriaal,
koffie, thee en lunch en exclusief examengeld en BTW.
Examen USM
De training kan worden afgesloten met het examen USM Foundation.
Het examengeld bedraagt €225,- excl. BTW.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.