Effectief communiceren

Type product
Tijdsduur

Effectief communiceren

Kans Kwadraat
Logo van Kans Kwadraat

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Waarom ‘Effectief communiceren’?
Communiceren is essentieel als je goed wilt samenwerken. Sterker nog: je kunt niet niét communiceren. Merk je dat jouw manier van communiceren niet altijd het gewenste effect oplevert? Volg dan de training Effectief communiceren. Je verdiept je in onderwerpen als: je verplaatsen in de ander, luisteren en waarnemen, een boodschap met tact brengen en assertiviteit. Hiermee vergroot je jouw effectiviteit en ook die van je team en van je organisatie.

Resultaat

  • Je herkent jouw communicatiepatroon
  • Je ontdekt het effect van jouw communicatie op anderen
  • Je vergroot je persoonlijke uitstraling
  • Je kunt respectvol feedback te geven en te ontvangen
  • Je kunt beter o…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Effectief communiceren, Mondelinge communicatie, Communicatieve vaardigheden, Communicatietechnieken en NLP.

Waarom ‘Effectief communiceren’?
Communiceren is essentieel als je goed wilt samenwerken. Sterker nog: je kunt niet niét communiceren. Merk je dat jouw manier van communiceren niet altijd het gewenste effect oplevert? Volg dan de training Effectief communiceren. Je verdiept je in onderwerpen als: je verplaatsen in de ander, luisteren en waarnemen, een boodschap met tact brengen en assertiviteit. Hiermee vergroot je jouw effectiviteit en ook die van je team en van je organisatie.

Resultaat

  • Je herkent jouw communicatiepatroon
  • Je ontdekt het effect van jouw communicatie op anderen
  • Je vergroot je persoonlijke uitstraling
  • Je kunt respectvol feedback te geven en te ontvangen
  • Je kunt beter omgaan met lastige situaties
  • Je kunt verschillende communicatiestijlen toepassen

Voor wie?
Deze training van Kans Kwadraat is geschikt voor alle medewerkers, leidinggevenden en managers die werkzaam zijn in de sectoren kinderopvang, jeugdzorg, welzijn, zorg, overheid en onderwijs.

Basisprogramma
De onderwerpen die aan bod komen zijn:

  • Het communicatieproces
  • Zicht krijgen op jezelf (sterkte-zwakteanalyse)
  • In kaart brengen van je communicatiepatronen
  • Jouw eigen rol in communicatie met anderen
  • Verbale versus non-verbale communicatie
  • Effectief bijsturen van gedrag en processen bij jezelf en anderen
  • Techniek van vragen stellen
  • Actief en empathisch luisteren
  • Feedback geven en ontvangen
  • Omgaan met spanningen tijdens communicatie
  • Effectief gebruiken van verschillende communicatiestijlen en -patronen
  • Praktijksituaties en –voorbeelden
  • Persoonlijk actieplan

Methodiek
Kernwoorden van deze training zijn: interactief, persoonlijk, plezier en respectvolle confrontatie. Voor aanvang van de training vullen de deelnemers een intakeformulier in, zodat de trainer rekening kan houden met individuele wensen en leerbehoeften. Tijdens de training leren de deelnemers door te doen, te ervaren, te observeren en te reflecteren. Aan de vele oefeningen en rollenspelen gaan korte theoretische inleidingen vooraf. Tussen de trainingsdagen door gaan de deelnemers aan de slag met gerichte praktijkopdrachten. De laatste trainingsbijeenkomsten brengen deelnemers eigen gesprekssituaties in die door een trainingsacteur worden nagespeeld. Dit geeft de gelegenheid te onderzoeken wat er gebeurt, waarop iemand vastloopt en hoe daarmee kan worden omgegaan.

Kans² is het trainingsbureau voor training, coaching en management development in kinderopvang, (jeugd)zorg, welzijn, overheid en onderwijs. Kans² helpt organisaties door training en coaching zich succesvol aan te passen aan de veranderende omgeving. Elke training is een maatwerktraject en ontwikkelen we op basis van ontwikkeldoelstellingen en behoeften.

Kans² stimuleert deelnemers om in hun kracht te komen en te blijven. Onderwerpen waar we veel voor gevraagd worden zijn:

  • Communicatie
  • Talentontwikkeling
  • Oplossingsgericht werken
  • Ambassadeurschap
  • Klantgerichtheid
  • Teamcoaching
  • Planmatig werken
  • Management development
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.