Geweldloze communicatie

Type product
Tijdsduur
Logo van Kans Kwadraat

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Waarom ‘Geweldloze Communicatie’?
Laat de onderlinge communicatie tussen medewerkers te wensen over? Is er vaak strijd of durven ze hun mond niet open te doen? Of ervaren cliënten te weinig begrip van de medewerkers? Maak dan eens kennis met de methode van Geweldloze ofwel Verbindende Communicatie, ontwikkeld door Marshall Rosenberg.
Deze methode richt de aandacht op wat een ieder waarneemt, voelt, nodig heeft en aan een ander wil vragen. Het moedigt bovendien aan zich in te leven in de gevoelens en behoeftes van de ander. Het effect is dat de sfeer verbetert dankzij de kracht van het woord. Er is meer openheid en daardoor meer wederzijds begrip en respect, ook al deel je elkaars standpunt nie…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Waarom ‘Geweldloze Communicatie’?
Laat de onderlinge communicatie tussen medewerkers te wensen over? Is er vaak strijd of durven ze hun mond niet open te doen? Of ervaren cliënten te weinig begrip van de medewerkers? Maak dan eens kennis met de methode van Geweldloze ofwel Verbindende Communicatie, ontwikkeld door Marshall Rosenberg.
Deze methode richt de aandacht op wat een ieder waarneemt, voelt, nodig heeft en aan een ander wil vragen. Het moedigt bovendien aan zich in te leven in de gevoelens en behoeftes van de ander. Het effect is dat de sfeer verbetert dankzij de kracht van het woord. Er is meer openheid en daardoor meer wederzijds begrip en respect, ook al deel je elkaars standpunt niet.

Resultaat
Geweldloze Communicatie draagt enorm bij aan rust en onderlinge verbinding binnen de organisatie. Kiezen voor Geweldloze Communicatie is een strategische keuze. Het heeft grote impact op de sfeer binnen de organisatie en het werken met cliënten. Het verandert onbewust toegepast aanvallend en defensief gedrag in inzicht en acceptatie van verschillen. De methode leidt tot harmonie tussen mensen, tot succesvolle teams en tot een hogere productiviteit omdat het de onderlinge relaties versterkt.

Voor wie?
Deze training van Kans Kwadraat is speciaal ontwikkeld voor medewerkers, leidinggevenden en managers die werkzaam zijn in de sectoren kinderopvang, jeugdzorg, welzijn en onderwijs.

Basisprogramma

  • Wat is Geweldloze Communicatie
  • Het model van Geweldloze Communicatie
  • Onbevooroordeeld luisteren
  • Verantwoordelijkheid nemen voor de kwaliteit van je eigen leven
  • Inleven in de ander
  • Oplossen en voorkomen van conflicten
  • Omgaan met (ogenschijnlijk) tegengestelde belangen

Methodiek
Kernwoorden voor deze resultaat- en praktijkgerichte training zijn: enerverend, verrassend leerzaam, diepgaand, confronterend en bewustwordingVoor aanvang van de training vullen de deelnemers een intakeformulier in, zodat de trainer rekening kan houden met individuele wensen en leerbehoeften. Tijdens de training leren de deelnemers door te doen, te ervaren, te observeren en te reflecteren. Aan de vele oefeningen en rollenspelen gaan korte theoretische inleidingen vooraf. Tussen de trainingsdagen door gaan de deelnemers aan de slag met gerichte praktijkopdrachten en e-learning. De laatste trainingsbijeenkomsten brengen deelnemers eigen gesprekssituaties in die door een trainingsacteur worden nagespeeld. Dit geeft de gelegenheid te onderzoeken wat er gebeurt, waarop iemand vastloopt en hoe daarmee kan worden omgegaan. Voor de toepassing in de eigen praktijk wordt gebruik gemaakt van het sjabloon Geweldloze Communicatie.

Kans² is het trainingsbureau voor training, coaching en management development in kinderopvang, (jeugd)zorg, welzijn, overheid en onderwijs. Kans² helpt organisaties door training en coaching zich succesvol aan te passen aan de veranderende omgeving. Elke training is een maatwerktraject en ontwikkelen we op basis van ontwikkeldoelstellingen en behoeften.

Kans² stimuleert deelnemers om in hun kracht te komen en te blijven. Onderwerpen waar we veel voor gevraagd worden zijn:

  • Communicatie
  • Talentontwikkeling
  • Oplossingsgericht werken
  • Ambassadeurschap
  • Klantgerichtheid
  • Teamcoaching
  • Planmatig werken
  • Management development
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.