Omgaan met agressie

Tijdsduur

Omgaan met agressie

Kjenning
Logo van Kjenning
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,0 Kjenning heeft een gemiddelde beoordeling van 8,0 (uit 115 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,7
Gemiddeld cijfer voor Omgaan met agressie
Gebaseerd op 6 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
Arno Raaijmakers
8
Omgaan met agressie

"Alles was zeer naar wens en Bernadette weet de cursisten te boeien met haar ervaring. Ook de acteur kon de juiste persoon spelen voor de het te behandelende voorval. Kortom het wazs een leerzame dag. " - 29-05-2016 08:16

"Alles was zeer naar wens en Bernadette weet de cursisten te boeien met haar ervaring. Ook de acteur kon de juiste persoon spelen voor de het… alles lezen - 29-05-2016 08:16

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

’Je MOET me helpen!’ ’Ik weet je te vinden.’ ’Dit kan niet waar zijn!’ Klanten stellen zich steeds mondiger en veeleisender op. Ze staan geregeld zo onder druk dat ze hun emoties niet meer de baas kunnen. Landelijk gezien neemt de agressie sterk toe. Klanten accepteren minder en worden soms zelfs persoonlijk. In hun frustraties kunnen klanten te ver gaan en dit laat weinig medewerkers koud. De impact van zulke emotionele gesprekken op medewerkers is vaak fors. Een training omgaan met agressie kan u helpen om goed en adequaat te reageren.

In deze training leert u hoe kunt omgaan met agressie en hoe u agressieve klanten het beste kunt benaderen. U leert hoe u escalatie van een gesprek kunt he…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Omgaan met Agressie & Emotie, Omgaan met, Assertiviteit, Conflicthantering en Klachtenbehandeling.

’Je MOET me helpen!’ ’Ik weet je te vinden.’ ’Dit kan niet waar zijn!’ Klanten stellen zich steeds mondiger en veeleisender op. Ze staan geregeld zo onder druk dat ze hun emoties niet meer de baas kunnen. Landelijk gezien neemt de agressie sterk toe. Klanten accepteren minder en worden soms zelfs persoonlijk. In hun frustraties kunnen klanten te ver gaan en dit laat weinig medewerkers koud. De impact van zulke emotionele gesprekken op medewerkers is vaak fors. Een training omgaan met agressie kan u helpen om goed en adequaat te reageren.

In deze training leert u hoe kunt omgaan met agressie en hoe u agressieve klanten het beste kunt benaderen. U leert hoe u escalatie van een gesprek kunt herkennen en wat u kunt doen om agressie te verminderen of zelfs te voorkomen. Daarnaast leert u omgaan met de effecten van agressief gedrag. Zo vergroot u uw eigen werkplezier en veiligheid en die van uw collega’s.

Het gaat hier om de meest voorkomende vorm van agressie: agressie die voortkomt uit frustratie. In de training omgaan met agressie werken we met een gedragsacteur. In de oefening met de acteur krijgen de deelnemers gerichte feedback op het effect van hun gedrag en oefenen ze nieuwe vaardigheden. Dit vergroot de impact van de training op hun dagelijkse werk.

Voor wie?

Iedereen met directe klantcontacten, zowel in directe communicatie als via de telefoon.

Leerresultaten

  • U hebt uw weerbaarheid vergroot en meer zelfvertrouwen gekregen.
  • U kent verschillende soorten agressie.
  • U kunt de mate van escalatie van een gesprek herkennen.
  • U kunt door gebruik van de juiste communicatieve vaardigheden gesprekken de-escaleren.
  • U bent assertiever en kunt beter grenzen stellen.
  • U kunt de veiligheid van uzelf en de ander waarborgen door de juiste beslissingen te nemen.
  • U kent de effecten van agressie op uzelf.
  • U kent technieken om agressieve incidenten beter te verwerken.


Programma

  • Het belang van "omgaan met agressie"
  • Verschil tussen emotie en agressie
  • De verschillende vormen van agressie
  • Wat bevordert het ontstaan van agressie?
  • Hoe merkt u of een gesprek escaleert?
  • Hoe kunt u frustratieagressie verminderen?
  • Gevolgen van frustratieagressie
  • Preventie van agressie: welke mogelijkheden zijn er om agressie te voorkomen?
  • Verwerking van zeer emotionele gesprekken: hoe raakt u de spanning hiervan kwijt?

Onze open opleidingen worden verzorgd in diverse accommodaties.
Voor uw verblijf wordt door Kjenning een verblijfsarrangement geboekt.
Het arrangement bestaat uit verblijfskosten zoals zaalhuur, koffie/thee en lunch.

Wij hanteren de navolgende vaste verblijfskosten:

  • Arrangement per opleidingsdag van 2 dagdelen: : € 85,00
  • Arrangement per opleidingsdag van 3 dagdelen met diner: : € 120,00
  • Arrangement bij 2-daags programma van 5 dagdelen met diner, overnachting en ontbijt: : € 270,00


Bij opleidingen van meerdere losse dagen wordt het arrangement berekend op basis van het aantal dagen.

Arrangementskosten zijn onlosmakelijk verbonden aan de opleiding en zijn vrij van BTW.

8,7
Gemiddeld cijfer voor Omgaan met agressie
Gebaseerd op 6 ervaringen
starstarstarstarstar_border
Arno Raaijmakers
8
Omgaan met agressie

"Alles was zeer naar wens en Bernadette weet de cursisten te boeien met haar ervaring. Ook de acteur kon de juiste persoon spelen voor de het te behandelende voorval. Kortom het wazs een leerzame dag. " - 29-05-2016 08:16

"Alles was zeer naar wens en Bernadette weet de cursisten te boeien met haar ervaring. Ook de acteur kon de juiste persoon spelen voor de het… alles lezen - 29-05-2016 08:16

starstarstarstarstar_border
Carla van der Zwet
verhuurmakelaar
8
Omgaan met agressie

"Ik vond de opfristraining een goede zet. Het maakt me heel bewust en ben daardoor weer gefocust op mijn gedrag en dat van anderen. Zeker weer toepasbaar. Heel erg bedankt." - 27-05-2016 09:21

"Ik vond de opfristraining een goede zet. Het maakt me heel bewust en ben daardoor weer gefocust op mijn gedrag en dat van anderen. Zeker wee… alles lezen - 27-05-2016 09:21

starstarstarstarstar
Tim Reiners
Flexpool Gebiedsbeheerder
10
Omgaan met agressie

"Erg goede training, omdat de groep klein was (3 personen) heel veel praktijk ervaring opgedaan samen met acteur. Trainer was top. Ik heb nu meer handvaten als het gaat om herkenning van en omgaan met agressieve situaties" - 28-10-2015 08:28

"Erg goede training, omdat de groep klein was (3 personen) heel veel praktijk ervaring opgedaan samen met acteur. Trainer was top. Ik heb nu … alles lezen - 28-10-2015 08:28

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Omgaan met agressie

"Wij hadden deze training aan huis en met e-learning vooraf kon er in de training veel geoefend worden ondanks dat deze maar een dag duurde. Er werd ook aandacht besteedt aan enkele recente agressie incidenten. Dat maakt het wel wat confronterend maar ook heet praktisch toepasbaar." - 08-07-2015 00:00

"Wij hadden deze training aan huis en met e-learning vooraf kon er in de training veel geoefend worden ondanks dat deze maar een dag duurde. … alles lezen - 08-07-2015 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8

"mijn ervaring met Kjenning is goed, vanuit de cursisten kant heb ik de training Agressie als zeer positief ervaren en vanuit de werkgeverskant ben ik contactpersoon en ervaar ik Kjenning als deskundig, betrouwbaar, eerlijk en afspraak is afspraak. Zeer belangrijke aspecten!" - 17-11-2014 00:00

"mijn ervaring met Kjenning is goed, vanuit de cursisten kant heb ik de training Agressie als zeer positief ervaren en vanuit de werkgeverska… alles lezen - 17-11-2014 00:00

starstarstarstarstar_border
Anoniem
8

"Samen met Kjenning hebben wij een op maat gemaakte training voor omgaan met agressie en geweld georganiseerd en ook de training opvang van medewerkers na een agressie-incident. Zowel inhoudelijk als op het vlak van organiseren van de training verliep de samenwerking met Kjenning bijzonder prettig. De leidinggevenden en de medewerkers waren ook qua inhoud erg enthousiast over de training en ook de trainer/acteurs!" - 14-11-2014 00:00

"Samen met Kjenning hebben wij een op maat gemaakte training voor omgaan met agressie en geweld georganiseerd en ook de training opvang van m… alles lezen - 14-11-2014 00:00

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.