Leergang KCC-medewerker

Tijdsduur
Logo van Kjenning
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,0 Kjenning heeft een gemiddelde beoordeling van 8,0 (uit 114 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8
Gemiddeld cijfer voor Leergang KCC-medewerker
Gebaseerd op 4 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Lindo
9
Leergang KCC-medewerker

"Wat ik erg leuk en professioneel vond was dat de docent uit praktijk komt en daarmee zijn kennis goed genoeg was om ons mee te nemen door de cursus heen." - 06-07-2015 00:00

"Wat ik erg leuk en professioneel vond was dat de docent uit praktijk komt en daarmee zijn kennis goed genoeg was om ons mee te nemen door de… alles lezen - 06-07-2015 00:00

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Een professionele KCC-medewerker is het visitekaartje naar buiten van de corporatie. Hij of zij begroet de klant hartelijk en professioneel, geeft goede en actuele informatie en beantwoordt zoveel mogelijk vragen zelfstandig. Daarnaast is de KCC-medewerker ook de spin in het web naar binnen en zet reparatieverzoeken uit, verbindt wel of niet door met collega's en maakt afspraken voor de klant.

Veel corporaties hebben de doelstelling dat 80% van de vragen die binnenkomen door een KCC moeten kunnen worden opgelost. Dat vraagt nogal wat van een medewerker. Daarnaast is het ook nog zo dat dé klant niet bestaat. Iedere klant heeft andere vragen, andere behoeftes en vraagt een andere benadering o…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Omgaan met, Stress, Communicatieve vaardigheden, Communicatietechnieken en Omgaan met Agressie & Emotie.

Een professionele KCC-medewerker is het visitekaartje naar buiten van de corporatie. Hij of zij begroet de klant hartelijk en professioneel, geeft goede en actuele informatie en beantwoordt zoveel mogelijk vragen zelfstandig. Daarnaast is de KCC-medewerker ook de spin in het web naar binnen en zet reparatieverzoeken uit, verbindt wel of niet door met collega's en maakt afspraken voor de klant.

Veel corporaties hebben de doelstelling dat 80% van de vragen die binnenkomen door een KCC moeten kunnen worden opgelost. Dat vraagt nogal wat van een medewerker. Daarnaast is het ook nog zo dat dé klant niet bestaat. Iedere klant heeft andere vragen, andere behoeftes en vraagt een andere benadering of aanpak. Uitstekende communicatieve vaardigheden en goede gespreksvaardigheden zijn dan ook onontbeerlijk, evenals vertrouwd zijn met basisbegrippen van bouwkunde en techniek en met zelfvertrouwen hierover doorvragen.

In deze leergang staan de vaardigheden van de KCC medewerker centraal en wordt veel tijd besteed aan klantprofielen, klantgedrag, communicatie en goed doorvragen. Ook is er aandacht voor het omgaan met lastig gedrag. Want klanten lijken steeds meer eisen te hebben en worden steeds mondiger. Met deze vaardigheden op zak en een stevige basiskennis van techniek in woningen kunt u aan de slag.

Aanpak

In een telefonisch intakegesprek bespreekt de trainer uw persoonlijke leerdoelen om de leergang optimaal te laten aansluiten bij uw leervragen. Tussen de verschillende dagen gaat u aan de slag met enkele e-Learningmodules. 

Tijdens de leergang KCC-medewerker wordt veel geoefend met eigen praktijksituaties en krijgt u feedback voor uw eigen ontwikkeling van trainers, acteurs maar ook van uw collega-deelnemers. 

De leergang KCC-medewerker wordt afgesloten met een verslag, waarin zowel aandacht is voor inhoud als voor reflectie.

Programma

Dag 1) Klantcommunicatie aan de telefoon

  • Kennismaken en introductie
  • Klanten: wie zijn ze?
  • Wat verwachten klanten van u?
  • Gespreksopbouw van een telefoongesprek
    • Een juiste introductie
    • Leiding nemen, regie houden en grenzen stellen
    • Luisteren, Samenvatten en Doorvragen (LSD)
    • Sturen in gesprekken
    • Informatie geven
    • Samenvatten van gemaakte afspraken
    • Afsluiten van het gesprek
  • Klantgericht doorverbinden
  • Oefenen met communicatie aan de telefoon

Tussen de trainingsdagen e-Learningmodule en praktijkopdracht

Dag 2) Omgaan met de klant aan de balie

  • Een klantgerichte houding; hoe ziet dat eruit?
  • Kernkwaliteiten 
  • Omgaan met de verwachtingen van de klant
  • Verbale en non-verbale communicatie
  • Een goede eerste indruk
  • Stemgeluid en aandachtspunten
  • Klantgericht gedrag
  • Contact maken en in contact blijven
  • Nee verkopen en slecht nieuws brengen
  • Omgaan met weerstanden en emoties
  • Oefenen met klantgericht gedrag aan de balie

Tussen de trainingsdagen e-Learningmodule en praktijkopdracht

Dag 3) Basistechniek en wettelijk kader

  • Huurders- en verhuurdersonderhoud: wettelijke bepalingen
    • Besluit kleine herstellingen
    • Het onderhouds-abc
  • Installaties
  • Beoordeling reparatieverzoeken vanuit eerste lijn
  • Vaardigheden en balans tussen klantgerichtheid en efficiëntie
  • Schriftelijk rapporteren aan collega’s
    • Heldere informatie over de opdracht naar de vakman
    • E-mails aan collega’s, gericht informeren

Tussen de trainingsdagen e-Learningmodule en praktijkopdracht

 Dag 4) Lastig gedrag

  • Wat is lastig gedrag?
  • Oorzaken van lastig gedrag
  • Agressief gedrag
  • Gedrag bij klachtafhandeling
  • Slecht nieuwsgesprek
  • Nee zeggen
  • Oefenen lastig gedrag met acteur

Afronding Leergang KCC-medewerker

  • Reflectieverslag
8
Gemiddeld cijfer voor Leergang KCC-medewerker
Gebaseerd op 4 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Lindo
9
Leergang KCC-medewerker

"Wat ik erg leuk en professioneel vond was dat de docent uit praktijk komt en daarmee zijn kennis goed genoeg was om ons mee te nemen door de cursus heen." - 06-07-2015 00:00

"Wat ik erg leuk en professioneel vond was dat de docent uit praktijk komt en daarmee zijn kennis goed genoeg was om ons mee te nemen door de… alles lezen - 06-07-2015 00:00

starstarstarstarstar_border
Arne
8
Leergang KCC-medewerker

"Ik verkeerde in select gezelschap van nog 2 bouwkundigen en één makelaar en een financieel deskundig docent. De opleiding werd afgestemt op ons kennisniveau. We hebben aan de hand van oefeningen in Excel de basisberekeningen leren maken op het gebied van exploitatie van vastgoed. Dit heeft mijn beperkte kennis vergroot. Ervarig in Excel is overigens wel vereist. " - 03-07-2015 00:00

"Ik verkeerde in select gezelschap van nog 2 bouwkundigen en één makelaar en een financieel deskundig docent. De opleiding werd afgestemt op … alles lezen - 03-07-2015 00:00

starstarstarstarstar_border
Anton
8
Leergang KCC-medewerker

"Hele mooie berekeningen, echter deze mogen als corporatie niet worden toegepast.
Die zijn verplicht om te rekenen met een door het WSW vastgesteld rentepercentage.
Pas als dat wordt bijgesteld, kun je er mee aan de slag." - 03-07-2015 00:00

"Hele mooie berekeningen, echter deze mogen als corporatie niet worden toegepast. Die zijn verplicht om te rekenen met een door het WSW vast… alles lezen - 03-07-2015 00:00

starstarstarstar_halfstar_border
Diana Heurkens
7

"Goede cursus met een flexibele trainer, die de stof behandelde, maar ook praktische handvaten had om vragen tijdens de cursus te kunnen beantwoorden." - 07-12-2014 00:00

"Goede cursus met een flexibele trainer, die de stof behandelde, maar ook praktische handvaten had om vragen tijdens de cursus te kunnen bean… alles lezen - 07-12-2014 00:00

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.