Zakelijk flirten - gedrag voor gunnen

Tijdsduur

Zakelijk flirten - gedrag voor gunnen

FlirtManagement
Logo van FlirtManagement

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Dit product heeft geen vaste startdata en/of plaatsen.Vraag informatie aan over deze Coaching

FlirtManagement biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: 's-Hertogenbosch, Alkmaar, Almere / Lelystad, Alphen aan den Rijn, Amersfoort, Amsterdam, Antwerpen, Apeldoorn, Arnhem, Assen, Breda, Brugge, Brussel, Delft, Den Haag, Deventer, Dordrecht, Drachten, Ede, Eindhoven, Emmen, Enschede, Gent, Gouda, Groningen, Haarlem, Haarlemmermeer, Heerenveen, Hilversum, Leeuwarden, Leiden, Luik, Maastricht, Middelburg, Nijmegen, Roermond, Rotterdam, Terneuzen, Tilburg, Utrecht, Veenendaal, Venlo, Westland, Zaanstad, Zoetermeer, Zwolle

Beschrijving

FlirtManagement staat al 20 jaar garant voor even leuke als leerzame communicatietrainingen. 

Gunfactor

Ik heb meer dan 1150 trainingen, workshops en lezingen zakelijk flirten verzorgd voor ruim 57.500 deelnemers van Rabobank, Unilever, Gasunie, Mexx, Ernst&Young, Interpolis, Zwitserleven, Nationale Nederlanden, Suzuki België, Symantec België, Accenture, ING Bank, ABN Amro Bank, KPMG, PriceWaterhouseCoopers, Nederlands Spoorwegen, Effectory, Nautadutilh, KAS bank, UWV, Ministeries van RWS, van VROM, van VWS, BZ, EZ, Gemeente Amsterdam, Utrecht, Zeeland, Groningen, Ooststellingwerf, Emmen enz., Erasmus Universiteit, TU Delft, TU Eindhoven, Universiteiten van Amsterdam, Utrecht, Twente, Tilburg enz., ROC Amsterdam en Flevoland, en vele MKB bedrijven.

Ruim 20 jaar ervaring met organis…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Cultuur, Sociologie, Vertrouwen, Roadmap en Faillissement.

FlirtManagement staat al 20 jaar garant voor even leuke als leerzame communicatietrainingen. 

Gunfactor

Ik heb meer dan 1150 trainingen, workshops en lezingen zakelijk flirten verzorgd voor ruim 57.500 deelnemers van Rabobank, Unilever, Gasunie, Mexx, Ernst&Young, Interpolis, Zwitserleven, Nationale Nederlanden, Suzuki België, Symantec België, Accenture, ING Bank, ABN Amro Bank, KPMG, PriceWaterhouseCoopers, Nederlands Spoorwegen, Effectory, Nautadutilh, KAS bank, UWV, Ministeries van RWS, van VROM, van VWS, BZ, EZ, Gemeente Amsterdam, Utrecht, Zeeland, Groningen, Ooststellingwerf, Emmen enz., Erasmus Universiteit, TU Delft, TU Eindhoven, Universiteiten van Amsterdam, Utrecht, Twente, Tilburg enz., ROC Amsterdam en Flevoland, en vele MKB bedrijven.

Ruim 20 jaar ervaring met organisaties leert mij dat de gunfactor vaak doorslaggevend is in het zakenleven.


“Likable people get things done. A study of 133 managers last year by researchers at the University of Massachusetts found that if an auditor is likable and gives a well-organized argument, managers tend to comply with his suggestions, even if they disagree and the auditor lacks supporting evidence.”
Wall Street Journal 2015, by Sue Shellenbarger


Omgaan met collega’s, verkopen, presenteren, overtuigen, netwerken, communiceren in het algemeen, alles gaat makkelijker als anderen u sympathiek vinden. En ze zullen u niet sympathiek vinden als u een paar trucjes kent maar op basis van uw houding en gedrag. Daar gaat de cursus over.

Gedrag voor meer gunfactor

Flirten is meer dan sjansen en minder dan echtbreuk. Het is de beste manier om leuk gevonden te worden. Training zakelijk flirten maakt u nog leuker. Het vergroot uw overtuigingskracht, uw contactuele vaardigheden en uw gunfactor.


We leren zakelijk flirten met behulp van grote filosofen en grote persoonlijkheden zoals Montaigne, Rousseau, Nietzsche, Mandela, Aristoteles, Schopenhauer, Spinoza.
U zult zakelijk flirtwijs worden!


De cursus biedt tevens een leuke gelegenheid om andere professionals te leren kennen in een ontspannen en inspirerende sfeer. Ik verheug me op de kennismaking!


Lichaamstaal


Uw woorden zijn de dragers van de informatie. Maar u praat niet met de woorden alleen. Uw tongval en uw mondbewegingen om maar wat te noemen zijn onderdelen van uw lichaamstaal. Lichaamstaal is wat u communiceert met uw hele lichaam inclusief uw lippen, uw stembanden (klank, melodie, intonatie, volume en dergelijke) en last but not least, uw ogen.


Soms zegt uw blik of uw klank of uw gebaar (of alles samen) onbewust meer dan uw woorden. Of het tegenovergestelde van uw woorden!


Uw lichaamsbewegingen tellen ook mee: inclusief knipperen, ademhaling en zelfs zweten en geur. Alles wat u ziet, voelt of ruikt aan de ander is lichaamstaal. Zelfs de kleding is een verlengstuk van uw persoonlijkheid. Ook alles wat u hoort is lichaamstaal behalve de betekenis van de woorden, die is uiteraard inhoudelijk. De betekenis kunt u veranderen als u voor andere woorden kiest of als u het nadruk legt op steeds verschillende woorden van een zin maar ook als u uw lichaamstaal aanpast.


Elke tekst die u uitspreekt wordt levendiger, overtuigender en indrukwekkender naarmate u de juiste accenten en emoties weet te leggen op de juiste woorden.
Wat zijn de belangrijkste woorden (keywords) bij deze bekende tv-commercial?


“Hoe korter de weg van het land naar de supermarkt, hoe verser en lekkerder u het op uw bord krijgt en daar gaat het om, toch?
Dit zijn lamsoortjes, die komen net vers uit Zeeland en laat Edgar nou toevallig staan bij onze vaste teler. Over naar Edgar.”


Met welke lichaamstaal kunt u deze tekst het best tot leven brengen?


Verschillende lichaamstaal
-boos kijkend
-zwoel kijkend
-afwezig kijkend
-geintereseerd overkomen
-schreeuwend
-fluisterend
-lachend …


Het verbale gebeurt overwegend bewust in tegenstelling tot de non-verbale, dat vooral onbewust geschiedt. U kunt dus A zeggen en B denken en uitstralen. De oren van de luisteraar horen dan ook A maar de ogen zien – B en de luisteraar gelooft B. Daarom wordt gezegd dat waarheid vaker gezien wordt dan gehoord.


Woorden kunt u wegredeneren. Tegen onbewuste dingen bent u weerloos. In die zin heeft de lichaamstaal inderdaad een voorsprong op het gesproken woord. Het werkt direct op onze ‘emotionele hersenen’, het gedeelte van de hersenen dat voor de tussenkomst van het denken razendsnel beslist: ‘vechten of vluchten’ of minder dierlijk verwoordt: ‘inlaten of nalaten’.


Uw lichaamstaal kan bepalen of iemand u leuk vindt of niet. Of u iemand boeit/raakt of niet. Of iemand u betrouwbaar vindt of niet enz. Inderdaad: of iemand zich met u wil inlaten of dat hij het liever wil nalaten.


Tip – verloochen uw worden niet met een ongepaste lichaamstaal.


Bijvoorbeeld: ‘het was toch een stomme baan, ik ben eigenlijk blij dat ik hem niet gekregen heb’. U straalt uit: ‘verrek, wat had ik graag die baan willen hebben.’

Tip – U doet het goed als uw lichaamstaal overeenkomt met wat u zegt. U doet het nog beter als uw lichaamstaal uw woorden extra bekrachtigt. Dus, nog aannemelijker, betrouwbaarder, boeiender enz. maakt.

Verleiden met uw lichaamstaal 

En daartoe moet u een zakelijk flirten mind hebben. Geloven in uzelf en in wat u vertelt. Zich op uw gemak voelen en plezier hebben tijdens het presenteren, gesprekvoeren, overtuigen…


Als u uzelf te serieus neemt kan het u verlammen. Een te hevig verlangen naar succes is de voorbode van de faalangst. Hevig verlangen, te graag willen scoren is een valkuil van uw ego. Het is juist tegenovergestelde van charmeren.


Verleiden is nergens naar verlangen! Verlangen is tegenovergestelde van het verleiden. Iemand die verlangt is al zelf verleid, en dat is hartverscheurend maar niet verleidelijk.
Tip – richt uw aandacht naar buiten. Weg van uzelf. Het gaat om anderen, niet om u. Wat hebben ze nodig? Wat kan ik voor ze doen? Dat leidt af, ontspant en het komt ten goede aan uw uitstraling.


Boven zag u dat een juiste mindset heilzaam is voor uw uitstraling. Het spelen met uw lichaamstaal helpt natuurlijk ook. Het kan soms om subtiele details gaan.


• U bent zenuwachtig maar u doet een dappere poging om uw wenkbrauwen lichtelijk omhoog te trekken. U merkt dat uw ogen het grappig vinden! Uw mondhoeken volgen uw wenkbrauwen en daardoor krijgt u een leukere uitstraling.
• Of een situatie waarin u zich klein voelt maar u gaat juist staan, bewegen en kijken alsof u zich helemaal op uw gemak voelt. Uw angstvallige oogopslag verandert in vrolijke pretoogjes. Uw durf activeert beloningscentra in uw hersenen. U komt veel beter over en u voelt zich stukken groter.


Let op, hierbij belazert u de boel niet, u gebruikt uw eigen lichaamsdoping, u boort uw eigen slapende krachten aan. Het komt uit uzelf. Denk ook aan de pretoogjes van boven. Uw lichaamstaal kan dus voor de toevoer van de juiste hormonen in uw lijf zorgen: lichaamsdoping. Hierdoor kunt u positiever, energieker of juist rustiger voelen en overkomen.


Leer meer over je lichaamstaal!


Anderen kan je overtuigen alleen als je én geloofwaardig én sympathiek overkomt. De rol van je lichaamstaal is daarbij cruciaal. Mensen luisteren naar je woorden en kijken of het allemaal klopt. Ze kijken naar je uitstraling, naar je lichaamstaal.


Als die je woorden afzwakt kan je het schudden. Als die je woorden versterkt ben je een goede overtuiger.
Maar let op, overtuigen is niet ‘drammen’ met je lichaamstaal.
Neem de volgende voorbeeld:
‘Om die redenen ben ik er stellig van overtuigd dat onze software de beste oplossing is voor uw organisatie.’


Stel dat je de bovenste uitsprak doet met een zeer krachtige, zeer vastbesloten lichaamstaal. Zouden mensen je dan meer geloven? Dat denk ik niet. Ze zouden je juist minder geloven.
Ze zouden je eerder geloven als je lichaamstaal meer ontspannen zou zijn. In de trant van: ik geloof in wat ik zeg en tegelijkertijd doe ik niet hard mijn best om dat te bewijzen. Te graag willen overtuigen maakt je minder overtuigend.


De gouden regel blijft: versterk je woorden met je lichaamstaal. Maar dat betekent iets veel subtieler dan het ‘drammen’ met een krachtige en compromisloze lichaamstaal.


Leer je gunfactor vergroten, begin met coaching!

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op, en delen ze met FlirtManagement, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.