Zakelijk flirten - gedrag voor gunnen
Startdata en plaatsen
Dit product heeft geen vaste startdata en/of plaatsen.Vraag informatie aan over deze Coaching
FlirtManagement biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: 's-Hertogenbosch, Alkmaar, Almere / Lelystad, Alphen aan den Rijn, Amersfoort, Amsterdam, Antwerpen, Apeldoorn, Arnhem, Assen, Breda, Brugge, Brussel, Delft, Den Haag, Deventer, Dordrecht, Drachten, Ede, Eindhoven, Emmen, Enschede, Gent, Gouda, Groningen, Haarlem, Haarlemmermeer, Heerenveen, Hilversum, Leeuwarden, Leiden, Luik, Maastricht, Middelburg, Nijmegen, Roermond, Rotterdam, Terneuzen, Tilburg, Utrecht, Veenendaal, Venlo, Westland, Zaanstad, Zoetermeer, Zwolle
Beschrijving
FlirtManagement staat al 20 jaar garant voor even leuke als leerzame communicatietrainingen.
Gunfactor
Ik heb meer dan 1150 trainingen, workshops en lezingen zakelijk flirten verzorgd voor ruim 57.500 deelnemers van Rabobank, Unilever, Gasunie, Mexx, Ernst&Young, Interpolis, Zwitserleven, Nationale Nederlanden, Suzuki België, Symantec België, Accenture, ING Bank, ABN Amro Bank, KPMG, PriceWaterhouseCoopers, Nederlands Spoorwegen, Effectory, Nautadutilh, KAS bank, UWV, Ministeries van RWS, van VROM, van VWS, BZ, EZ, Gemeente Amsterdam, Utrecht, Zeeland, Groningen, Ooststellingwerf, Emmen enz., Erasmus Universiteit, TU Delft, TU Eindhoven, Universiteiten van Amsterdam, Utrecht, Twente, Tilburg enz., ROC Amsterdam en Flevoland, en vele MKB bedrijven.
Ruim 20 jaar ervaring met organis…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
FlirtManagement staat al 20 jaar garant voor even leuke als leerzame communicatietrainingen.
Gunfactor
Ik heb meer dan 1150 trainingen, workshops en lezingen zakelijk flirten verzorgd voor ruim 57.500 deelnemers van Rabobank, Unilever, Gasunie, Mexx, Ernst&Young, Interpolis, Zwitserleven, Nationale Nederlanden, Suzuki België, Symantec België, Accenture, ING Bank, ABN Amro Bank, KPMG, PriceWaterhouseCoopers, Nederlands Spoorwegen, Effectory, Nautadutilh, KAS bank, UWV, Ministeries van RWS, van VROM, van VWS, BZ, EZ, Gemeente Amsterdam, Utrecht, Zeeland, Groningen, Ooststellingwerf, Emmen enz., Erasmus Universiteit, TU Delft, TU Eindhoven, Universiteiten van Amsterdam, Utrecht, Twente, Tilburg enz., ROC Amsterdam en Flevoland, en vele MKB bedrijven.
Ruim 20 jaar ervaring met organisaties leert mij dat de gunfactor vaak doorslaggevend is in het zakenleven.
“Likable people get things done. A study of 133 managers last year
by researchers at the University of Massachusetts found that if an
auditor is likable and gives a well-organized argument, managers
tend to comply with his suggestions, even if they disagree and the
auditor lacks supporting evidence.”
Wall Street Journal 2015, by Sue Shellenbarger
Omgaan met collega’s, verkopen, presenteren, overtuigen, netwerken,
communiceren in het algemeen, alles gaat makkelijker als anderen u
sympathiek vinden. En ze zullen u niet sympathiek vinden als u een
paar trucjes kent maar op basis van uw houding en gedrag. Daar gaat
de cursus over.
Gedrag voor meer gunfactor
Flirten is meer dan sjansen en minder dan echtbreuk. Het is de beste manier om leuk gevonden te worden. Training zakelijk flirten maakt u nog leuker. Het vergroot uw overtuigingskracht, uw contactuele vaardigheden en uw gunfactor.
We leren zakelijk flirten met behulp van grote filosofen en grote
persoonlijkheden zoals Montaigne, Rousseau, Nietzsche, Mandela,
Aristoteles, Schopenhauer, Spinoza.
U zult zakelijk flirtwijs worden!
De cursus biedt tevens een leuke gelegenheid om andere
professionals te leren kennen in een ontspannen en inspirerende
sfeer. Ik verheug me op de kennismaking!
Lichaamstaal
Uw woorden zijn de dragers van de informatie. Maar u praat niet met
de woorden alleen. Uw tongval en uw mondbewegingen om maar wat te
noemen zijn onderdelen van uw lichaamstaal. Lichaamstaal is wat u
communiceert met uw hele lichaam inclusief uw lippen, uw stembanden
(klank, melodie, intonatie, volume en dergelijke) en last but not
least, uw ogen.
Soms zegt uw blik of uw klank of uw gebaar (of alles samen)
onbewust meer dan uw woorden. Of het tegenovergestelde van uw
woorden!
Uw lichaamsbewegingen tellen ook mee: inclusief knipperen,
ademhaling en zelfs zweten en geur. Alles wat u ziet, voelt of
ruikt aan de ander is lichaamstaal. Zelfs de kleding is een
verlengstuk van uw persoonlijkheid. Ook alles wat u hoort is
lichaamstaal behalve de betekenis van de woorden, die is uiteraard
inhoudelijk. De betekenis kunt u veranderen als u voor andere
woorden kiest of als u het nadruk legt op steeds verschillende
woorden van een zin maar ook als u uw lichaamstaal aanpast.
Elke tekst die u uitspreekt wordt levendiger, overtuigender en
indrukwekkender naarmate u de juiste accenten en emoties weet te
leggen op de juiste woorden.
Wat zijn de belangrijkste woorden (keywords) bij deze bekende
tv-commercial?
“Hoe korter de weg van het land naar de supermarkt, hoe verser en
lekkerder u het op uw bord krijgt en daar gaat het om, toch?
Dit zijn lamsoortjes, die komen net vers uit Zeeland en laat Edgar
nou toevallig staan bij onze vaste teler. Over naar Edgar.”
Met welke lichaamstaal kunt u deze tekst het best tot leven
brengen?
Verschillende lichaamstaal
-boos kijkend
-zwoel kijkend
-afwezig kijkend
-geintereseerd overkomen
-schreeuwend
-fluisterend
-lachend …
Het verbale gebeurt overwegend bewust in tegenstelling tot de
non-verbale, dat vooral onbewust geschiedt. U kunt dus A zeggen en
B denken en uitstralen. De oren van de luisteraar horen dan ook A
maar de ogen zien – B en de luisteraar gelooft B. Daarom wordt
gezegd dat waarheid vaker gezien wordt dan gehoord.
Woorden kunt u wegredeneren. Tegen onbewuste dingen bent u
weerloos. In die zin heeft de lichaamstaal inderdaad een voorsprong
op het gesproken woord. Het werkt direct op onze ‘emotionele
hersenen’, het gedeelte van de hersenen dat voor de tussenkomst van
het denken razendsnel beslist: ‘vechten of vluchten’ of minder
dierlijk verwoordt: ‘inlaten of nalaten’.
Uw lichaamstaal kan bepalen of iemand u leuk vindt of niet. Of u
iemand boeit/raakt of niet. Of iemand u betrouwbaar vindt of niet
enz. Inderdaad: of iemand zich met u wil inlaten of dat hij het
liever wil nalaten.
Tip – verloochen uw worden niet met een ongepaste lichaamstaal.
Bijvoorbeeld: ‘het was toch een stomme baan, ik ben eigenlijk blij
dat ik hem niet gekregen heb’. U straalt uit: ‘verrek, wat had ik
graag die baan willen hebben.’
Tip – U doet het goed als uw lichaamstaal overeenkomt met wat u zegt. U doet het nog beter als uw lichaamstaal uw woorden extra bekrachtigt. Dus, nog aannemelijker, betrouwbaarder, boeiender enz. maakt.
Verleiden met uw lichaamstaal
En daartoe moet u een zakelijk flirten mind hebben. Geloven in uzelf en in wat u vertelt. Zich op uw gemak voelen en plezier hebben tijdens het presenteren, gesprekvoeren, overtuigen…
Als u uzelf te serieus neemt kan het u verlammen. Een te hevig
verlangen naar succes is de voorbode van de faalangst. Hevig
verlangen, te graag willen scoren is een valkuil van uw ego. Het is
juist tegenovergestelde van charmeren.
Verleiden is nergens naar verlangen! Verlangen is tegenovergestelde
van het verleiden. Iemand die verlangt is al zelf verleid, en dat
is hartverscheurend maar niet verleidelijk.
Tip – richt uw aandacht naar buiten. Weg van uzelf. Het gaat om
anderen, niet om u. Wat hebben ze nodig? Wat kan ik voor ze doen?
Dat leidt af, ontspant en het komt ten goede aan uw
uitstraling.
Boven zag u dat een juiste mindset heilzaam is voor uw uitstraling.
Het spelen met uw lichaamstaal helpt natuurlijk ook. Het kan soms
om subtiele details gaan.
• U bent zenuwachtig maar u doet een dappere poging om uw
wenkbrauwen lichtelijk omhoog te trekken. U merkt dat uw ogen het
grappig vinden! Uw mondhoeken volgen uw wenkbrauwen en daardoor
krijgt u een leukere uitstraling.
• Of een situatie waarin u zich klein voelt maar u gaat juist
staan, bewegen en kijken alsof u zich helemaal op uw gemak voelt.
Uw angstvallige oogopslag verandert in vrolijke pretoogjes. Uw durf
activeert beloningscentra in uw hersenen. U komt veel beter over en
u voelt zich stukken groter.
Let op, hierbij belazert u de boel niet, u gebruikt uw eigen
lichaamsdoping, u boort uw eigen slapende krachten aan. Het komt
uit uzelf. Denk ook aan de pretoogjes van boven. Uw lichaamstaal
kan dus voor de toevoer van de juiste hormonen in uw lijf zorgen:
lichaamsdoping. Hierdoor kunt u positiever, energieker of juist
rustiger voelen en overkomen.
Leer meer over je lichaamstaal!
Anderen kan je overtuigen alleen als je én geloofwaardig én
sympathiek overkomt. De rol van je lichaamstaal is daarbij
cruciaal. Mensen luisteren naar je woorden en kijken of het
allemaal klopt. Ze kijken naar je uitstraling, naar je
lichaamstaal.
Als die je woorden afzwakt kan je het schudden. Als die je woorden
versterkt ben je een goede overtuiger.
Maar let op, overtuigen is niet ‘drammen’ met je lichaamstaal.
Neem de volgende voorbeeld:
‘Om die redenen ben ik er stellig van overtuigd dat onze software
de beste oplossing is voor uw organisatie.’
Stel dat je de bovenste uitsprak doet met een zeer krachtige, zeer
vastbesloten lichaamstaal. Zouden mensen je dan meer geloven? Dat
denk ik niet. Ze zouden je juist minder geloven.
Ze zouden je eerder geloven als je lichaamstaal meer ontspannen zou
zijn. In de trant van: ik geloof in wat ik zeg en tegelijkertijd
doe ik niet hard mijn best om dat te bewijzen. Te graag willen
overtuigen maakt je minder overtuigend.
De gouden regel blijft: versterk je woorden met je lichaamstaal.
Maar dat betekent iets veel subtieler dan het ‘drammen’ met een
krachtige en compromisloze lichaamstaal.
Leer je gunfactor vergroten, begin met coaching!
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.