Met succes telefonisch verkopen
Startdata en plaatsen
placeVeenendaal 7 mrt. 2025 tot 21 mrt. 2025check_circle Startgarantie Toon roosterevent 7 maart 2025, 09.15-16.45, Veenendaal event 14 maart 2025, 09.15-16.45, Veenendaal event 21 maart 2025, 09.15-16.45, Veenendaal |
placeVeenendaal 19 jun. 2025 tot 3 jul. 2025check_circle Startgarantie Toon roosterevent 19 juni 2025, 09.15-16.45, Veenendaal event 26 juni 2025, 09.15-16.45, Veenendaal event 3 juli 2025, 09.15-16.45, Veenendaal |
placeVeenendaal 2 sep. 2025 tot 16 sep. 2025check_circle Startgarantie Toon roosterevent 2 september 2025, 09.15-16.45, Veenendaal event 9 september 2025, 09.15-16.45, Veenendaal event 16 september 2025, 09.15-16.45, Veenendaal |
placeVeenendaal 20 nov. 2025 tot 4 dec. 2025check_circle Startgarantie Toon roosterevent 20 november 2025, 09.15-16.45, Veenendaal event 27 november 2025, 09.15-16.45, Veenendaal event 4 december 2025, 09.15-16.45, Veenendaal |
Beschrijving
Het is een vak!
Telefonisch verkopen. Het is eigenlijk nog lastiger dan iets verkopen aan klanten die tegenover u staan, u ziet uw klant (letterlijk!) niet staan, iets aanwijzen kunt u niet en laten voelen al helemaal niet.
Uw hele sale is dus afhankelijk van uw stem, uw woordgebruik, uw gespreksvaardigheden en de manier waarop u het contact met uw klant weet op te bouwen en te behouden.
Tijdens de praktische training succesvol telefonisch verkopen krijgt u inzicht in de manier waarop u op dit moment telefoneert en waar nog kansen liggen. We leren u de regie te behouden in het gesprek, om te gaan met lastige klanten en interesse van de klant om te zetten in een verkoop of goede dienstverl…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Het is een vak!
Telefonisch verkopen. Het is eigenlijk nog lastiger dan iets verkopen aan klanten die tegenover u staan, u ziet uw klant (letterlijk!) niet staan, iets aanwijzen kunt u niet en laten voelen al helemaal niet.
Uw hele sale is dus afhankelijk van uw stem, uw woordgebruik, uw gespreksvaardigheden en de manier waarop u het contact met uw klant weet op te bouwen en te behouden.
Tijdens de praktische training succesvol telefonisch verkopen krijgt u inzicht in de manier waarop u op dit moment telefoneert en waar nog kansen liggen. We leren u de regie te behouden in het gesprek, om te gaan met lastige klanten en interesse van de klant om te zetten in een verkoop of goede dienstverlening.
Resultaat van de training
- Inzicht in de eigen kwaliteiten
- Met meer plezier en succes telefonisch adviseren en verkopen
- Aansluiting vinden bij de koopbehoeften van de klant
- Hogere conversie
- Groter klantbehoud
U als uitgangspunt
Bij Kleinveld Okkerse onderscheiden we ons door onze persoonlijke benadering: uw unieke capaciteiten en karakter staan hierbij centraal!
Doordat u vooraf uw persoonlijke vragenlijst in vult, gevolgd door een persoonlijk (telefonisch) intakegesprek, weten wij wat uw sterke punten en leerpunten zijn en sluiten de training daar op aan. Tijdens de training werken we sterk persoonsgericht. De groepsgrootte is daarop aangepast (max. 6 deelnemers), waardoor we u veel persoonlijke aandacht kunnen geven. In de training maken we veel gebruik van onze eigen TV-studio met opnamemogelijkheden, zodat u niet alleen van de trainer en de andere deelnemers feedback krijgt, maar ook het resultaat van uw eigen gedrag en uitstraling kunt zien. Tevens maken we tijdens deze training gebruik van een trainingsacteur en onze interne telefooncentrale voor het creëren van levensechte oefensituaties.
Tenslotte houden we ook na de training contact, zodat we samen met u uw ontwikkelingen in de eigen ‘Ik-BV’ kunnen volgen.
Inhoud van de training
Het belang van de 'Ik-BV':
- Bewustwording huidige en gewenste presentatie en uitstraling aan de telefoon
- Bewustwording huidige en gewenste kwaliteiten en vaardigheden
- De ‘durf’ om te veranderen
- Uw werk goed georganiseerd.
Uw organisatie als grote succesfactor!
- Wie is de klant?
- Een goede sale is teamwork
- Voorwaarden voor een tevreden (interne) klant
- Trots op de eigen organisatie en producten!
Wat is verkoop?
- Ontwikkelen van een eigen visie op (telefonische) verkoop
- Verkoop je een product, dienst, oplossing of afspraak?
- Het verschil tussen telefonisch en persoonlijk verkopen
Communicatieve vaardigheden voor medewerkers binnendienst en servicemedewerkers
- Gespreks- en luistervaardigheden voor aan de telefoon
- De kunst van het vragen stellen
- Het houdt niet op bij open en gesloten vragen…
- Omgaan met verschillende soorten klanten: gedragskenmerken
- De kracht van uw stem: non-verbale signalen via de telefoon
- Telefonisch bezoekafspraken ‘verkopen’
- Uw netwerk: een gouden kans!
- Uw enthousiasme overbrengen op uw klant
Telefonisch verkopen
- Het belang van een goede voorbereiding
- Vertrouwensrelatie opbouwen? Contact maken!
- Hoe u koopsignalen signaleert
- De vraag: inventarisatie van de klant en zijn probleem/behoefte
- Uw reactie (1): Aansprekende offertes maken en opvolgen
- Uw reactie (2): De presentatie van uw oplossingen en de kunst van het argumenteren
- De reactie van uw klant: omgaan met vragen en tegenwerpingen
- Sluiten van de deal: afsluittechnieken en vragen om de opdracht
Nazorg
- Relatiebeheer
- Winstgroei door klantentrouw
- Klachtenopvang
Programma van de training
Voor de training
- Invullen persoonlijke vragenlijst
- Invullen feedback-vragenlijst door de leidinggevende
- (Telefonisch) intakegesprek met de trainer
Tijdens de training
- Ontvangst op maat gemaakt naslagwerk
- Zelfanalyse 'kenmerken van een goede verkoper'
- ‘Leren door doen’ en ‘leren met elkaar’
- Volledig verzorgde lunches
- Simulatiegesprekken in onze TV-studio
- Inzet van een trainingsacteur
- Gebruik van de interne telefooncentrale
- Doelstellingen voor de toekomst
Na de training
- Ontvangst trainingscertificaat
- Persoonlijk (telefonisch) evaluatiegesprek
- (Telefonische) nazorg
- Individuele resultatenmeting
- Rapportage aan direct leidinggevende
t.a.v. uw persoonlijke leerdoelen
Kleinveld Okkerse Training en Begeleiding
onderscheid zich door haar écht persoonlijke
benadering:
* Kleine trainingsgroepen (max. 8 deelnemers)
* Persoonlijke vragenlijst + (telefonisch) intakegesprek vooraf
* Feedback-vragenlijst voor de leidinggevende
* Individueel samengesteld naslagwerk
* Nazorg & individuele coaching tot 3 maanden na de
training.
Uniek in ons aanbod:
Het gebruik
van onze opnamestudio en ons gesloten TV-circuit: zodat je niet
alleen van de andere deelnemers feedback kunt krijgen, maar ook het
resultaat van je eigen gedrag ziet.
Trainingsmethode:
De trainingen
hebben vooral een praktisch karakter waarbij 'leren door doen' en
'leren van elkaar' centraal staan
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.