De telefoniste/receptioniste als visitekaartje van de organisatie
"De communIkatie vooraf aan de cursus was erg goed. Monique is spontaan erg goed in haar vak. We werden voorzien van veel bruikbare info en tips als ook een lekkere lunch. " - 08-03-2022 08:23
"De communIkatie vooraf aan de cursus was erg goed. Monique is spontaan erg goed in haar vak. We werden voorzien van veel bruikbare info en t… alles lezen - 08-03-2022 08:23
Startdata en plaatsen
placeVeenendaal 23 jan. 2025 |
placeVeenendaal 8 apr. 2025 |
placeVeenendaal 4 jul. 2025 |
placeVeenendaal 5 sep. 2025 |
placeVeenendaal 10 nov. 2025 |
Beschrijving
De eerste indruk
De telefoniste of receptioniste is de eerste persoon in de organisatie waar een klant contact mee heeft als hij of zij belt of op bezoek komt. Zij verzorgt vaak de eerste opvang van klanten bij een bezoek aan of telefoontje naar de organisatie, variërend van vertegenwoordigers, adviseurs en klanten tot mensen met klachten. Zij, meestal is het een zij, heeft daarmee meer invloed op de klantbeleving dan een mooie website of mooie productcatalogus waar veel in geïnvesteerd is.
Daarnaast ondersteund de telefoniste / receptioniste ook vaak het management. De functie van telefoniste / receptioniste is daarmee veelomvattend.
Om de functie goed uit te kunnen voeren zal de reception…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
De eerste indruk
De telefoniste of receptioniste is de eerste persoon in de
organisatie waar een klant contact mee heeft als hij of zij belt of
op bezoek komt. Zij verzorgt vaak de eerste opvang van klanten bij
een bezoek aan of telefoontje naar de organisatie, variërend van
vertegenwoordigers, adviseurs en klanten tot mensen met klachten.
Zij, meestal is het een zij, heeft daarmee meer invloed op de
klantbeleving dan een mooie website of mooie productcatalogus waar
veel in geïnvesteerd is.
Daarnaast ondersteund de telefoniste / receptioniste ook vaak het
management. De functie van telefoniste / receptioniste is daarmee
veelomvattend.
Om de functie goed uit te kunnen voeren zal de receptioniste /
telefoniste zowel technisch als sociaal vaardig dienen te zijn,
maar ook kunnen multi-tasken, organiseren en stressbestendig zijn.
Een goede reden dus om haar goed voorbereid te laten zijn op haar
taak.
Tijdens de praktische training 'De telefoniste/receptioniste als
visitekaartje van de organisatie' staan we stil bij zowel de
technische als de menselijke kant van het vak, aan de orde komen
bijvoorbeeld: empathie, hart voor de klant, stemgebruik, opnemen en
doorverbinden, telefoonnotities maken, omgaan met onbereikbare
collega’s, interne (onbewuste) tegenwerking, etc. zodat effectief
en efficiënt vorm gegeven kan worden aan de functie.
Want u weet: een eerste indruk kunt u maar één keer maken!
Resultaat van de training
- Inzicht in de eigen kwaliteiten
- Met meer plezier en meer succes klanten ontvangen en te woord staan
- Effectief omgaan met lastige klanten
- Efficiënt klanten doorverbinden
- Goede klachtafhandeling
- Groter klantbehoud
U als uitgangspunt
Bij Kleinveld Okkerse onderscheiden we ons door onze persoonlijke benadering: uw unieke capaciteiten en karakter staan hierbij centraal!
Doordat u vooraf uw persoonlijke vragenlijst in vult, gevolgd door een persoonlijk (telefonisch) intakegesprek, weten wij wat uw sterke punten en leerpunten zijn en sluiten de training daar op aan. Tijdens de training werken we sterk persoonsgericht. De groepsgrootte is daarop aangepast (max. 5 deelnemers), waardoor we u veel persoonlijke aandacht kunnen geven. In de training maken we veel gebruik van onze eigen TV-studio met opnamemogelijkheden, zodat u niet alleen van de trainer en de andere deelnemers feedback krijgt, maar ook het resultaat van uw eigen gedrag en uitstraling kunt zien. Tevens maken we tijdens deze training gebruik van een trainingsacteur en onze interne telefooncentrale voor het creëren van levensechte oefensituaties.
Tenslotte houden we ook na de training contact, zodat we samen met u uw ontwikkelingen in de eigen ‘Ik-BV’ kunnen volgen.
Inhoud van de training
Kennismaking
Bewustwording huidige en gewenste:
- Persoonlijke presentatie via de telefoon
- Kwaliteiten en vaardigheden
Persoonlijke effectiviteit en efficiency
- Stellen van prioriteiten
- Verbeteren van de interne bereikbaarheid
- Controle bereikbaarheid
- De ‘beren op de weg’: denken in kansen en mogelijkheden
Communicatieve vaardigheden voor aan de telefoon
- De eerste indruk
- De èchte vraag: het belang van vragen stellen
- Tussen de regels door luisteren
- Irritaties voorkomen
Verschillende soorten telefoongesprekken afhandelen:
- Klantgericht opnemen
- Doorverbinden
- Positief afsluiten
- Wachtstandbehandeling
- Verslaglegging
Effectief omgaan met:
- Verschillende soorten klanten (klanttypologiën)
- Emoties van bezoekers en klanten
- Lastige klanten
- Klachten
Combineren van receptiewerkzaamheden en telefonie
Opstellen persoonlijk actieplan
Programma
Voor de training
- Invullen persoonlijke vragenlijst
- Invullen feedback-vragenlijst door de leidinggevende
- (Telefonisch) intakegesprek met de trainer
Tijdens de training
- Ontvangst op maat gemaakt naslagwerk
- ‘Leren door doen’ en ‘leren met elkaar’
- Volledig verzorgde lunch
- Simulatiegesprekken in onze TV-studio
- Inzet van een trainingsacteur
- Gebruik van de interne telefooncentrale
- Doelstellingen voor de toekomst
Na de training
- Ontvangst trainingscertificaat
- Persoonlijk (telefonisch) evaluatiegesprek
- (Telefonische) nazorg
- Individuele resultatenmeting
- Rapportage aan direct leidinggevende t.a.v. uw persoonlijke leerdoelen
Kleinveld Okkerse Training en Begeleiding
onderscheid zich door haar écht persoonlijke
benadering:
* Kleine trainingsgroepen (max. 8 deelnemers)
* Persoonlijke vragenlijst + (telefonisch) intakegesprek vooraf
* Feedback-vragenlijst voor de leidinggevende
* Individueel samengesteld naslagwerk
* Nazorg & individuele coaching tot 3 maanden na de
training.
Uniek in ons aanbod:
Het gebruik
van onze opnamestudio en ons gesloten TV-circuit: zodat je niet
alleen van de andere deelnemers feedback kunt krijgen, maar ook het
resultaat van je eigen gedrag ziet.
Trainingsmethode:
De trainingen
hebben vooral een praktisch karakter waarbij 'leren door doen' en
'leren van elkaar' centraal staan
"De communIkatie vooraf aan de cursus was erg goed. Monique is spontaan erg goed in haar vak. We werden voorzien van veel bruikbare info en tips als ook een lekkere lunch. " - 08-03-2022 08:23
"De communIkatie vooraf aan de cursus was erg goed. Monique is spontaan erg goed in haar vak. We werden voorzien van veel bruikbare info en t… alles lezen - 08-03-2022 08:23
"Prettige manier van trainen, inspelend op de behoefte van de cursisten, duidelijk sprekend, mooie praktijkvoorbeelden, praktische tips!
Locatie ideaal gelegen aan snelweg dus goed bereikbaar. Netjes en schoon, lekkere lunch, vriendelijke en behulpzame collega's binnen de organisatie. Een aanrader." - 08-07-2021 13:48
"Prettige manier van trainen, inspelend op de behoefte van de cursisten, duidelijk sprekend, mooie praktijkvoorbeelden, praktische tips! Loc… alles lezen - 08-07-2021 13:48
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.