Management first level

Niveau
Tijdsduur
Logo van Krauthammer International Netherlands B.V..

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Managers leren alles over de belangrijkste gedragselementen en communicatie-instrumenten die benodigd zijn voor het succesvol oplossen van dagelijkse problemen, zodat zij in staat zijn probleemsituaties met zelfvertrouwen tegemoet te treden. De verschillende thema’s die in dit trainingsprogramma worden behandeld helpen u de belangrijkste communicatietools en attitudes aan te leren om alle besprekingen in de dagelijkse praktijk tot een succesvol einde te brengen en beter om te gaan met kritieke situaties. Dit trainingsprogramma is met name bedoeld voor startende managers en teamleiders/coördinatoren.

Dag 1: Medewerkers motiveren

  • De grondbeginselen van interpersoonlijke communicatie
  • Het v…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Business Case Management, Schrijven, Management Algemeen, Projectmanagement en Casemanagement.

Managers leren alles over de belangrijkste gedragselementen en communicatie-instrumenten die benodigd zijn voor het succesvol oplossen van dagelijkse problemen, zodat zij in staat zijn probleemsituaties met zelfvertrouwen tegemoet te treden. De verschillende thema’s die in dit trainingsprogramma worden behandeld helpen u de belangrijkste communicatietools en attitudes aan te leren om alle besprekingen in de dagelijkse praktijk tot een succesvol einde te brengen en beter om te gaan met kritieke situaties. Dit trainingsprogramma is met name bedoeld voor startende managers en teamleiders/coördinatoren.

Dag 1: Medewerkers motiveren

  • De grondbeginselen van interpersoonlijke communicatie
  • Het verschil tussen de persoonlijke waarneming en de realiteit
  • Wanneer de manager zijn zekerheden in twijfel moet trekken: nieuwe werkhoudingen aanleren
  • Verandering: hoe om te gaan met de emotionele reacties van medewerkers
  • Delegeren in overeenstemming met individuele competenties
  • Vaststellen van concrete en realistische doelstellingen- Een thema, project of idee presenteren aan een groep

Dag 2: Voortgang monitoren

  • Actief luisteren: de belangrijkste gedragslijnen om zelfexpressie en wederzijds begrip te bevorderen
  • Van rapportagesessie tot jaarlijkse evolutiesessie: prestaties waarderen en medewerkers helpen zich te ontplooien
  • Complimenteren: een proces van zowel beloning en respect als motivatie
  • Verbale communicatie: verschillende gedragselementen en tools perfectioneren

Dag 3: Doelen bereiken

  • Omgaan met tegenstellingen, kritiek en agressie
  • Stress en zelfmanagement: tools voor een betere beheersing van spontane reacties
  • Inspireren van een werksessie en brainstorming - effectieve uitgangspunten
  • Een moeilijk besluit communiceren en omgaan met de reacties
  • Fouten erkennen: hoe gedraagt men zich in deze kwetsbare situatie?

Dag 4: Omgaan met moeilijkheden

  • Een project of aanbeveling naar boven communiceren
  • Taakplanning en -monitoring
  • Het bijsturingsgesprek: van de voorbereiding voor de analyse van het probleem tot het respecteren van afspraken
  • Conflictmanagement: van wederzijdse oveeenstemming tot arbitrage, hoe te ‘overwinnen’

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.