Omgaan met agressie

Type product
Tijdsduur
Logo van KsH training & consulting
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 KsH training & consulting heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 2 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

8,3
Gemiddeld cijfer voor Omgaan met agressie
Gebaseerd op 2 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_border
OGGZ team GGDZHW
8,2
Omgaan met agressie

"De training heeft ons meer bewust gemaakt van de gevaren die wij lopen bij het contact leggen met zieke clienten. Door de informatie over de diverse soorten agressie en de daarbij horende attitude van de professional hebben wij handvatten gekregen in het omgaan met agressie. Het oefenen met de acteur gaf ons de gelegenheid diverse methodieken uit te testen en was zinvol.
De fysieke weerbaarheidsoefeningen waren leuk om te doen. Wij denken echter dat deze kennis snel weer weg zal zakken." - 01-11-2011 08:54

"De training heeft ons meer bewust gemaakt van de gevaren die wij lopen bij het contact leggen met zieke clienten. Door de informatie over de… alles lezen - 01-11-2011 08:54

Beschrijving

Agressie op het werk?

Kunnen uw medewerkers voldoende omgaan met de agressie van klanten?

Reageren zij adequaat genoeg? Nemen zij voldoende preventieve maatregelen en werken ze goed samen tijdens situaties waarbij de spanning oploopt? Kunnen ze hun grenzen goed aangeven en zijn ze zich bewust van de impact van hun eigen lichaamstaal, woordkeus en gedrag? Staat agressie regelmatig op de agenda?

In een training omgaan met agressie van KsH training & consulting bieden we hiervoor oplossingen aan.

Programma van onze maatwerk agressietraining

Tijdens een verkennend gesprek wordt gekeken naar het soort situaties en het soort agressie dat uw medewerkers tegen kunnen komen. De doelstellingen vo…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Agressie op het werk?

Kunnen uw medewerkers voldoende omgaan met de agressie van klanten?

Reageren zij adequaat genoeg? Nemen zij voldoende preventieve maatregelen en werken ze goed samen tijdens situaties waarbij de spanning oploopt? Kunnen ze hun grenzen goed aangeven en zijn ze zich bewust van de impact van hun eigen lichaamstaal, woordkeus en gedrag? Staat agressie regelmatig op de agenda?

In een training omgaan met agressie van KsH training & consulting bieden we hiervoor oplossingen aan.

Programma van onze maatwerk agressietraining

Tijdens een verkennend gesprek wordt gekeken naar het soort situaties en het soort agressie dat uw medewerkers tegen kunnen komen. De doelstellingen voor de training worden samen met u vastgesteld. Hierna wordt een voorstel gedaan voor het programma van de in-company agressietraining.

Onderwerpen die hierin opgenomen kunnen worden zijn:

  • Wat is agressie?
  • Welke vormen van agressie kom je tegen tijdens het werk?
  • Frustratie agressie
  • Instrumentele agressie
  • Psychopathologische agressie
  • Verbale, non-verbale en fysieke agressie
  • Hoe schat je de agressie in?
  • Welke strategie past het best bij de vorm van agressie die je tegenkomt?
  • Hoe stel je op een respectvolle manier grenzen?
  • Hoe de-escaleer je een agressieve situatie.
  • Welke invloed heeft je eigen lichaamstaal, houding en woordkeus?
  • Wat kan je doen om veilig weg te komen als een situatie fysiek bedreigend wordt?
  • Welke preventieve maatregelen kan je nemen?
  • Hoe kun je als team samenwerken tijdens escalerende situaties?
  • Hoe maak je een risico analyse?
  • Welke grenzen stel je als team aan het gedrag van cliënten?

Resultaten

Deelnemers aan onze agressietraining geven aan een zinvolle, nuttige training gevolgd te hebben. Ze hebben geoefend in bijna echt situaties en geven aan dat de trainers een veilige sfeer weten te scheppen. Verder geeft men aan dat het resultaat is:

  • Meer zelfvertrouwen
  • Betere samenwerking
  • Eigen grenzen beter aanvoelen en beter kunnen aangeven
  • Beter inzicht in gevaarlijke situaties
  • Meer aandacht voor preventie en risico - inventarisatie vooraf
  • Meer inzicht in verschillende strategieën en hier een aantal van kunnen toepassen

Training omgaan met agressie van KsH training & consulting

Werkgevers zijn verplicht hun werknemers te beschermen tegen agressie. Protocollen en veiligheidsmaatregelen zijn daar een belangrijke stap in. Het trainen van medewerkers is ook een belangrijk aandachtspunt. Veel organisaties kiezen er voor om door KsH training & consulting een maatwerk training “Omgaan met agressie” te laten uitvoeren. Ons bureau is al sinds 1980 gespecialiseerd in trainingen in het omgaan met agressie. Onze trainingen worden afgestemd op uw praktijk. Er wordt gewerkt met een professioneel trainingsacteur in praktijksimulaties. Ons doel is een veilige werkomgeving voor medewerkers in maatschappelijke dienstverlening. Wij hebben onder andere ervaring in de jeugdhulpverlening, zorg, onderwijs, welzijnswerk en het onderwijs. Na afloop van de training vindt een schriftelijke evaluatie plaats en wordt in een afrondingsgesprek de training met u nabesproken.

Oefening in een veilige omgeving baart kunst en een werknemer die zich zeker en veilig voelt zal beter functioneren. Wij lichten graag onze oplossingen toe in een persoonlijk gesprek. Ofvraagt u  nu meer informatie of een offerte aan.

Belt u vrijblijvend voor meer informatie over al onze maatwerktrainingen

E-zine met tips

Op onze website kunt u zich opgeven voor onze E-zine, de nieuwsbrief met tips over: Omgaan met agressie, communicatie, samenwerking en empowerment.

8,3
Gemiddeld cijfer voor Omgaan met agressie
Gebaseerd op 2 ervaringen
starstarstarstarstar_border
OGGZ team GGDZHW
8,2
Omgaan met agressie

"De training heeft ons meer bewust gemaakt van de gevaren die wij lopen bij het contact leggen met zieke clienten. Door de informatie over de diverse soorten agressie en de daarbij horende attitude van de professional hebben wij handvatten gekregen in het omgaan met agressie. Het oefenen met de acteur gaf ons de gelegenheid diverse methodieken uit te testen en was zinvol.
De fysieke weerbaarheidsoefeningen waren leuk om te doen. Wij denken echter dat deze kennis snel weer weg zal zakken." - 01-11-2011 08:54

"De training heeft ons meer bewust gemaakt van de gevaren die wij lopen bij het contact leggen met zieke clienten. Door de informatie over de… alles lezen - 01-11-2011 08:54

starstarstarstarstar_border
Jantina
8,4
Omgaan met agressie

"De training sluit heel goed aan bij je persoonlijke ervaringen. Niet zo zeer kennis en trucjes staan centraal, maar meer je eigen grenzen, deze te leren herkennen en daar vervolgens op te leren handelen.
Het oefenen met een echte acteur maakt de ervaring compleet. Juist om dan situaties in te brengen die je zelf lastig vindt, maakt de training efficiënter.
Al met al een zeer leerzame training, die ik anderen zeker aan zou raden. De trainer is ervaren, ziet goed waar de deelnemers moeite mee hebben en kan dit op een prettige en kundige manier aangeven. " - 23-09-2010 10:01

"De training sluit heel goed aan bij je persoonlijke ervaringen. Niet zo zeer kennis en trucjes staan centraal, maar meer je eigen grenzen, d… alles lezen - 23-09-2010 10:01

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.