GDP Verantwoordelijk Persoon

Type product
Tijdsduur
Logo van KTL Nederland

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

De richtlijn voor de Goede Distributie Praktijken, ook wel Good Distribution Practice of GDP-richtlijn genoemd, bepaalt dat alle medewerkers die met geneesmiddelen werken regelmatig training moeten krijgen. Er wordt daarbij onderscheid gemaakt tussen een Verantwoordelijk Persoon en logistiek medewerkers.

De complete training Verantwoordelijk Persoon bestaat uit de module logistiek medewerker én de aanvullende module Verantwoordelijk Persoon

De inhoud van deze training voldoet aan de Richtsnoeren GDP d.d. 5-11-2013 (2013/C343/01) en GDP API d.d. 19-3-2015 (2015/C95/01).

De training duurt 2 dagdelen. Dit is inclusief een kennistoets en (na voldoende vragen juist te hebben beantwoord) een …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

De richtlijn voor de Goede Distributie Praktijken, ook wel Good Distribution Practice of GDP-richtlijn genoemd, bepaalt dat alle medewerkers die met geneesmiddelen werken regelmatig training moeten krijgen. Er wordt daarbij onderscheid gemaakt tussen een Verantwoordelijk Persoon en logistiek medewerkers.

De complete training Verantwoordelijk Persoon bestaat uit de module logistiek medewerker én de aanvullende module Verantwoordelijk Persoon

De inhoud van deze training voldoet aan de Richtsnoeren GDP d.d. 5-11-2013 (2013/C343/01) en GDP API d.d. 19-3-2015 (2015/C95/01).

De training duurt 2 dagdelen. Dit is inclusief een kennistoets en (na voldoende vragen juist te hebben beantwoord) een (digitaal) certificaat.

In deze module leert een medewerker:

  • basiskennis geneesmiddelen (incl. serialisatie en omgaan met vervalsingen);
  • het doel van de GDP-richtlijn;
  • welke wetgeving en vergunningen van toepassing zijn;
  • wat zijn/haar verantwoordelijkheden zijn;
  • hoe leveranciers en klanten beoordeeld moeten worden;
  • wat vereisten zijn aan opslag, vervoer en uitrusting (o.a. mapping, validatie, uitbestede activiteiten);
  • hoe het kwaliteitsmanagementsysteem beheerd kan worden (incl. controles, afwijkingen, CAPA en documentbeheer);
  • hoe om te gaan met klachten, retouren, recalls en quarantaine.
Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.