285 ITIL Trainingen & Cursussen
ITIL is een verzameling van ‘best practices’ op het gebied van IT-management. Het doel van ITIL is om de service aan de klant te verbeteren op een efficiënte en kosteneffectieve manier. Wij helpen je graag in het maken van je keuze. Lees onze ITIL tips.
Bekijk ook: Projectmanagement, ITIL Service Manager, ITIL Practitioner, ITIL Foundation, IT Management & Strategie, ITIL v3 en ITIL v4.
Bekijk ook: Projectmanagement, ITIL Service Manager en ITIL Practitioner.
ITIL®4 Foundation inclusief examen voucher

Korte beschrijving Deze training geeft je een overzicht op Foundation niveau van het hele ITIL®4 kwaliteits framework. Na het volgen van de…
ITIL®4 Foundation including exam voucher

Korte beschrijving During this training you will get an overview of what the discipline entails and how the practices and activities from I…
ITIL® 4 Foundation - inclusief examen

Wil je concrete handvatten om de processen in je IT-organisatie in te richten en te beheren? De opleiding brengt je de belangrijkste princi…
ITIL®4 Strategist Direct, Plan and Improve inclusief examen voucher

Korte beschrijving Deze training biedt je de praktische vaardigheden die nodig zijn om een 'leren en verbeteren' IT-organisatie te creëren,…
ITIL®4 Specialist Drive Stakeholder Value including exam voucher

Korte beschrijving This module covers the 'core' all types of engagement and interaction between a service provider and their customers, us…
ITIL® 4 Foundation inclusief examen (ook Live Online)

Algemene informatie ITIL® 4 Foundation ITIL® is de standaard als het gaat om IT Service Management. De methode is niet meer gebaseerd op pr…
ITIL®4 Strategist Direct, Plan and Improve including exam voucher

Korte beschrijving This training offers you the practical skills needed to create a 'learning and improving' IT organization, with a strong…
ITIL®4 Specialist High-velocity IT inclusief examen voucher

Korte beschrijving Deze module is bedoeld voor ITSM-medewerkers die betrokken zijn bij digitale services of digitale transformatieprojecten…
ITIL®4 Specialist Create, Deliver and Support inclusief examen voucher

Korte beschrijving Deze training bestrijkt de 'core' service management activiteiten en breidt de huidige scope van ITIL uit tot de 'creati…
ITIL® 4 Foundation - e-learning

De ITIL® 4 Foundation e-learning biedt IT-professionals inzichten en handvatten om een stap voorwaarts te maken bij de levering of onderste…
ITIL® Intermediate: Service Operation (ook Live Online) examen verplicht!

Inhoud van de trainingIn deze Lifecycle training krijgt u inzicht hoe u op operationeel niveau een service kunt beheren.De training 'ITIL® …
- 1 van 15
- Volgende chevron_right
Tips voor het maken van een goede keuze
ITIL kun je zien als richtlijnen hoe bedrijven het IT-proces moeten inrichten om goede kwaliteit te kunnen leveren aan hun klanten. Wanneer je een opleiding ITIL volgt, volg je een opleiding die ervoor zorgt dat jij op de hoogte bent van de beste oplossingen voor de IT-dienstverlening.
Wat leer je tijdens een ITIL training?
Jij leert hoe jij de IT-processen binnen een organisatie kunt stroomlijnen en verbeteren. ITIL zorgt er dus eigenlijk voor dat de infrastructuur van de huidige diensten verbeterd wordt. Hierdoor kunnen klanten van deze organisaties de producten en diensten op een goede manier geleverd krijgen. Aangezien veel bedrijven gebruik maken van IT, betekent het dat jij de expert wordt om dit proces te vergemakkelijken.

Wat zijn de verschillen tussen de 4 typen ITIL trainingen?
Deze indeling is gebaseerd op ITIL v3. Lees onderaan de pagina meer over de verschillen tussen v2 en v3.1.
ITIL Foundation: de basis van alle ITIL trainingen
Tijdens een ITIL foundation training leer de concepten en processen die nodig zijn om de IT-dienstverlening effectief te managen. Ben jij een IT-professional in een organisatie die werkt met ITIL, of wil je dat worden? Dan is de Foundation training je basis. In deze training worden de belangrijkste ITIL begrippen behandeld. Je leert onder andere over procesmatig werken, IT-servicemanagement, en de belangrijkste rollen en verantwoordelijkheden hierin.
ITIL Practitioner: maak het praktisch
Tijdens de ITIL Practitioner training leer de begrippen uit ITIL Foundation toe te passen in de praktijk. Vertaal de ITIL begrippen naar de praktijk, en leer hoe je ze in kunt zetten om de doelstellingen van je bedrijf te behalen. Je leert met name hoe je de Continual Service Improvement (CSI) richtlijnen kunt toepassen in jouw organisatie. Het ITIL Practitioner examen is geen vereiste voor het volgen van de ITIL Intermediate en ITIL MALC modules.
ITIL Intermediate: maak de volgende stap
Tijdens een ITIL Intermediate training verdiep je in een of meerdere van de modules die dieper ingaan op specifieke IT-processen. Het Intermediate niveau bestaat uit twee‘stromingen’. De Lifecycle modules zijn vooral strategisch van aard, en de Capability modules zijn meer operationeel van aard.Ben je verantwoordelijk voor de algehele lifecycle van een IT-product? Dan zijn de zogenaamde Lifecycle Modules interessant voor jou:
- Service Strategy
- Service Desig
- Service Transition
- Service Operation
- Continual Service Improvement
ITIL specialisatie: Capability Modules
Beheer je specifieke processen binnen het IT Service Management? Kies dan voor een of meerdere van de Capability Modules:
- Operational Support and Analysis (OSA)
- Planning, Protection and Optimization (PPO)
- Release, Control and Validation (RCV
- Service Offerings and Agreements (SOA)
ITIL Managing Across the Lifecycle: krijg een overzicht van het geheel
Dit is een strategische module. Je leert hoe ITIL bij kan dragen aan doelstellingen van je bedrijf. De module is met name geschikt voor IT Managers, Service Managers, Teamleiders, Beheerders en Proceseigenaren.
Waarom ITIL een goede keuze is
- Vergroot je kans op een baan en promotie: kennis van ITIL wordt door veel werkgevers als noodzakelijke basis gezien.
- Ga effectiever werken door je deze set best practices eigen te maken.
- Leer de methodologie die zich al 30 jaar heeft bewezen.
- Internationaal erkend ITIL certificaat voor op je CV.

Waar komt ITIL vandaan, en wat is het verschil tussen de versies?
ITIL is in de jaren tachtig ontstaan in het Verenigd Koninkrijk. De Britse overheid zag haar afhankelijk van IT groeien, en miste daarin heldere standaarden. De overheid ontwikkelde toen een set aan aanbevelingen: ITIL v1.
Hoe zit het precies met de ITIL versies?
- ITIL v2 - deze versie is met name proces-georiënteerd, en kwam uit in 2000.
- ITIL v3 - ontwikkeld in 2007, en de focus verschoof hierbij van processen naar serviceverlening.
- ITIL v4 – naar verwachting komt ITIL v4 uit in het eerste kwartaal van 2019. Deze versie focust zich op het integrerenvan nieuwe praktijken zoals Agile en Lean.