business

Ook voor leren in je organisatie

Social learning met collega's.

272 ITIL Trainingen & Cursussen

ITIL is een verzameling van ‘best practices’ op het gebied van IT-management. Het doel van ITIL is om de service aan de klant te verbeteren op een efficiënte en kosteneffectieve manier. Wij helpen je graag in het maken van je keuze. Lees onze ITIL tips.

Bekijk ook: Projectmanagement, ITIL Service Manager, ITIL Practitioner, ITIL Foundation, IT Management & Strategie, ITIL v3 en ITIL v4.

Bekijk ook: Projectmanagement, ITIL Service Manager en ITIL Practitioner.

check_box_outline_blank

AangeradenITIL® Foundation E-Learning

Logo van D-ICT Solutions
place

Aanpak U krijgt van D-ICT Solutions toegang tot de E-Learning omgeving, waar u in uw eigen tempo door het materiaal kan gaan. De E-Learning…

check_box_outline_blank

ITIL® Foundation

Logo van Management Explorers
Niet Goed Geld Terug
Startgarantie
computerOnline: Donderdag 7 mei 2020 en 3 andere datums
placeOp locatie: Donderdag 1 oktober 2020 in Gouda en 2 andere datums

Leer in twee dagen alles over ITIL 4 bij één van de beste opleiders van Nederland! Wij zijn specialist op het gebied van ITIL en Service Ma…

check_box_outline_blank

ITIL® 4 Foundation

Logo van Pink Elephant
Niet Goed Geld Terug
placeOp locatie: Maandag 15 juni 2020 in Naarden en 1 andere datum

ITIL® is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse markt geïntroduceerd. In deze tijd heeft ITIL® zich ontwikkeld tot de “Be…

check_box_outline_blank

ITIL®4 Foundation inclusief examen voucher

Logo van Capgemini Academy
Niet Goed Geld Terug
placeOp locatie: Woensdag 8 april 2020 in Online Virtual en 17 andere datums

Korte beschrijving: Deze training geeft je een overzicht op Foundation niveau van het hele ITIL®4 kwaliteits framework. Na het volgen van d…

check_box_outline_blank

ITIL® 4 Foundation - e-learning

Logo van Pink Elephant
Niet Goed Geld Terug
place

De ITIL® 4 Foundation e-learning biedt IT-professionals inzichten en handvatten om een stap voorwaarts te maken bij de levering of onderste…

check_box_outline_blank

ITIL® 4 Managing Professional - Transition Module

Logo van Pink Elephant
Niet Goed Geld Terug
placeOp locatie: Maandag 20 april 2020 in Naarden

Deze vijfdaagse cursus bereidt u voor op het examen dat leidt tot het ITIL 4 certificaat: Managing Professional en is alleen beschikbaar vo…

check_box_outline_blank

USM BOOSTCAMP: maak een succes van ESM, ITIL, ASL en BiSL, voor Facility en IT service management, en verbeter je dienstverlening met een u…

Logo van Inform-IT
Niet Goed Geld Terug
Startgarantie
placeOp locatie: Donderdag 7 mei 2020 in Harderwijk en 1 andere datum

Wie een succes wil maken van ITIL (v3 of 4), ASL, BiSL, of enige andere set van practices (ISO27001, NEN7510, ISO41000, COBIT, etc.), heeft…

check_box_outline_blank

ITIL® Foundation

Logo van ExplainiT
Niet Goed Geld Terug
placeOp locatie: Dinsdag 23 juni 2020 in Amsterdam en 109 andere datums

In de ITIL Foundation training ontdek je de basis en processen van ITIL v3. De training is geschikt voor IT-professionals en andere medewer…

check_box_outline_blank

ITIL®4 Managing Professional Transition inclusief examen voucher

Logo van Capgemini Academy
Niet Goed Geld Terug
placeOp locatie: Woensdag 24 juni 2020 in 3543 KA Utrecht en 3 andere datums

Korte beschrijving: Deze ITIL 4 Managing Professional training is wat we voorheen noemde een bridge training. Je moet al bekend zijn met de…

check_box_outline_blank

ITIL® Service Operation

Logo van Pink Elephant
Niet Goed Geld Terug
place's-Hertogenbosch en Amsterdam

De training ITIL Service Operation is een module voor iedereen die wil kennismaken met ITIL Service Operation, de principes, de processen, …

check_box_outline_blank

ITIL® Service Transition

Logo van Pink Elephant
Niet Goed Geld Terug
place's-Hertogenbosch en Amsterdam

De training ITIL® Service Transition geeft u praktische richtlijnen hoe u nieuw (of bestaande) service kunt doorvoeren in uw IT omgeving. E…

check_box_outline_blank

ITIL® 4 Foundation

Logo van ExplainiT
placeOp locatie: Woensdag 24 juni 2020 in Amsterdam en 119 andere datums

In de ITIL 4 Foundation training ontwikkel je kennis over de kern van ITIL 4 en de toepassing ervan in de praktijk. De methode kan een sign…

check_box_outline_blank

ITIL® Continual Service Improvement

Logo van Pink Elephant
place

Het continu verbeteren van de kwaliteit van services is een must voor iedere organisatie. Het bewijst dat je de gebruikers van je services …

check_box_outline_blank

ITIL®4 Foundation including exam voucher - (English spoken)

Logo van Capgemini Academy
placeOp locatie: Woensdag 6 mei 2020 in Online Virtual en 9 andere datums

Korte beschrijving: During this training you will get an overview of what the discipline entails and how the practices and activities from …

check_box_outline_blank

ITIL 4 Foundation + examen [ILFN4]

Logo van Global Knowledge Network Netherlands B.V.
3 gegarandeerde startdata
placeOp locatie: Maandag 20 april 2020 in Virtual Training Centre en 40 andere datums

OVERVIEW IT is al lang niet meer weg te denken uit onze samenleving. Daar waar IT vroeger ondersteunend was aan het primaire bedrijfsproces…

Tips voor het maken van een goede keuze

ITIL kun je zien als richtlijnen hoe bedrijven het IT-proces moeten inrichten om goede kwaliteit te kunnen leveren aan hun klanten. Wanneer je een opleiding ITIL volgt, volg je een opleiding die ervoor zorgt dat jij op de hoogte bent van de beste oplossingen voor de IT-dienstverlening.

Wat leer je tijdens een ITIL training?

Jij leert hoe jij de IT-processen binnen een organisatie kunt stroomlijnen en verbeteren. ITIL zorgt er dus eigenlijk voor dat de infrastructuur van de huidige diensten verbeterd wordt. Hierdoor kunnen klanten van deze organisaties de producten en diensten op een goede manier geleverd krijgen. Aangezien veel bedrijven gebruik maken van IT, betekent het dat jij de expert wordt om dit proces te vergemakkelijken.

ITIL-foundation

Wat zijn de verschillen tussen de 4 typen ITIL trainingen?

Deze indeling is gebaseerd op ITIL v3. Lees onderaan de pagina meer over de verschillen tussen v2 en v3.1.

ITIL Foundation: de basis van alle ITIL trainingen

Tijdens een ITIL foundation training leer de concepten en processen die nodig zijn om de IT-dienstverlening effectief te managen. Ben jij een IT-professional in een organisatie die werkt met ITIL, of wil je dat worden? Dan is de Foundation training je basis. In deze training worden de belangrijkste ITIL begrippen behandeld. Je leert onder andere over procesmatig werken, IT-servicemanagement, en de belangrijkste rollen en verantwoordelijkheden hierin.

ITIL Practitioner: maak het praktisch

Tijdens de ITIL Practitioner training leer de begrippen uit ITIL Foundation toe te passen in de praktijk. Vertaal de ITIL begrippen naar de praktijk, en leer hoe je ze in kunt zetten om de doelstellingen van je bedrijf te behalen. Je leert met name hoe je de Continual Service Improvement (CSI) richtlijnen kunt toepassen in jouw organisatie. Het ITIL Practitioner examen is geen vereiste voor het volgen van de ITIL Intermediate en ITIL MALC modules.

ITIL Intermediate: maak de volgende stap

Tijdens een ITIL Intermediate training verdiep je in een of meerdere van de modules die dieper ingaan op specifieke IT-processen. Het Intermediate niveau bestaat uit twee‘stromingen’. De Lifecycle modules zijn vooral strategisch van aard, en de Capability modules zijn meer operationeel van aard.Ben je verantwoordelijk voor de algehele lifecycle van een IT-product? Dan zijn de zogenaamde Lifecycle Modules interessant voor jou:

  1. Service Strategy
  2. Service Desig
  3. Service Transition
  4. Service Operation
  5. Continual Service Improvement

ITIL specialisatie: Capability Modules

Beheer je specifieke processen binnen het IT Service Management? Kies dan voor een of meerdere van de Capability Modules:

  1. Operational Support and Analysis (OSA)
  2. Planning, Protection and Optimization (PPO)
  3. Release, Control and Validation (RCV
  4. Service Offerings and Agreements (SOA)

ITIL Managing Across the Lifecycle: krijg een overzicht van het geheel

Dit is een strategische module. Je leert hoe ITIL bij kan dragen aan doelstellingen van je bedrijf. De module is met name geschikt voor IT Managers, Service Managers, Teamleiders, Beheerders en Proceseigenaren.

Waarom ITIL een goede keuze is

  • Vergroot je kans op een baan en promotie: kennis van ITIL wordt door veel werkgevers als noodzakelijke basis gezien.
  • Ga effectiever werken door je deze set best practices eigen te maken.
  • Leer de methodologie die zich al 30 jaar heeft bewezen.
  • Internationaal erkend ITIL certificaat voor op je CV.
ITIL service-design-strategy-operation

Waar komt ITIL vandaan, en wat is het verschil tussen de versies?

ITIL is in de jaren tachtig ontstaan in het Verenigd Koninkrijk. De Britse overheid zag haar afhankelijk van IT groeien, en miste daarin heldere standaarden. De overheid ontwikkelde toen een set aan aanbevelingen: ITIL v1.

Hoe zit het precies met de ITIL versies?

  1. ITIL v2 - deze versie is met name proces-georiënteerd, en kwam uit in 2000.
  2. ITIL v3 - ontwikkeld in 2007, en de focus verschoof hierbij van processen naar serviceverlening.
  3. ITIL v4 – naar verwachting komt ITIL v4 uit in het eerste kwartaal van 2019. Deze versie focust zich op het integrerenvan nieuwe praktijken zoals Agile en Lean.

keyboard_arrow_upTerug naar boven