event_available

Inschrijven met laagste prijsgarantie

Klaar om te gaan leren? Schrijf je direct in.

266 ITIL Trainingen & Cursussen

ITIL is een verzameling van ‘best practices’ op het gebied van IT-management. Het doel van ITIL is om de service aan de klant te verbeteren op een efficiënte en kosteneffectieve manier. Wij helpen je graag in het maken van je keuze. Lees onze ITIL tips.

Bekijk ook: ITIL Foundation, ITIL Service Manager, Projectmanagement, ITIL v3 en ITIL Practitioner.

Bekijk ook: ITIL Foundation, ITIL Service Manager en Projectmanagement.

check_box_outline_blank

ITIL® Foundation

Logo van Management Explorers
Niet Goed Geld Terug
placeGouda

Na twaalf succesvolle jaren komt er een einde aan de levenscyclus van ITIL 3. Op 28 Februari 2019 wordt ITIL 4 gelanceerd. Is ITIL 3 daarme…

check_box_outline_blank

ITIL® Foundation

Logo van Capgemini Academy
Niet Goed Geld Terug
date_rangeMaandag 22 juli 2019 in 3543 KA Utrecht en 8 andere data

Korte beschrijving: ITIL® is de internationale standaard voor IT Service Management. Het maakt het mogelijk IT diensten nog efficienter en …

check_box_outline_blank

ITIL® Foundation

Logo van Capgemini Academy
Niet Goed Geld Terug
date_rangeDinsdag 30 juli 2019 in 3543 KA Utrecht en 2 andere data

Korte beschrijving: ITIL® is de internationale standaard voor IT Service Management. Het maakt het mogelijk IT diensten nog efficienter en …

check_box_outline_blank

ITIL® 4 Foundation - inclusief examen

Logo van ICM opleidingen & trainingen
Niet Goed Geld Terug
date_rangeZaterdag 15 juni 2019 in Amsterdam en 203 andere data

Wilt u concrete handvatten om de processen in uw IT-organisatie in te richten en te beheren? De opleiding brengt u de belangrijkste princip…

check_box_outline_blank

ITIL® Foundation - Examen

Logo van Capgemini Academy
date_rangeVrijdag 21 juni 2019 in 3543 KA Utrecht en 17 andere data

Korte beschrijving: Iedereen die het officiele ITIL Foundation certificaat wil halen, dient het Axelos ITIL Foundation examen te doen. Wann…

check_box_outline_blank

ITIL Foundation

Logo van 5ST3PS
Niet Goed Geld Terug

In 3 avonden leren hoe je IT Service Management neerzet en gebruikt terwijl je je voorbereidt op het ITIL Foundation examen? Dan is de IT F…

check_box_outline_blank

ITIL® Intermediate: Service Operation

Logo van D-ICT Solutions
Niet Goed Geld Terug
placeAmsterdam, Den Haag en 2 andere regio's

Inhoud van de trainingIn deze Lifecycle training krijgt u inzicht hoe u op operationeel niveau een service kunt beheren.De training 'ITIL® …

check_box_outline_blank

ITIL® Service Operation

Logo van Pink Elephant
Niet Goed Geld Terug
date_rangeJuli 2019 in Amsterdam en 2 andere data

De training ITIL Service Operation is een module voor iedereen die wil kennismaken met ITIL Service Operation, de principes, de processen, …

check_box_outline_blank

ITIL Foundation (ITIL met slagingsgarantie!)

Logo van IT Management Group BV
date_rangeDinsdag 18 juni 2019 in Amsterdam en 29 andere data

ITIL® FOUNDATION ITIL staat voor Information Technology Infrastructure Library. ITIL is ontstaan uit een verzameling best practices. ITIL r…

check_box_outline_blank

ITIL® Intermediate: Service Transition

Logo van D-ICT Solutions
Niet Goed Geld Terug
placeAmsterdam, Den Haag en 2 andere regio's

Inhoud van de trainingDeze training leert de principes en richtlijnen voor nieuwe en veranderde services en hoe deze naar de operationele o…

check_box_outline_blank

Masterclass Integratie ITIL, ASL, BiSL

Logo van IT Management Group BV
date_rangeMaandag 9 september 2019 in Amsterdam en 9 andere data

Masterclass Integratie ITIL, ASL, BiSL Steeds meer organisaties merken dat geen enkel beheermodel allesomvattend is. Zo geeft ITIL geen ade…

check_box_outline_blank

ITIL® Intermediate: Service Strategy

Logo van D-ICT Solutions
Niet Goed Geld Terug
placeAmsterdam, Den Haag en 2 andere regio's

Inhoud van de trainingIn deze lifecycle module krijgt u inzicht hoe u op strategisch niveau een servicekunt inregelen. De training 'ITIL® S…

check_box_outline_blank

ITIL Operational Support & Analysis

Logo van IT Management Group BV
date_rangeMaandag 8 juli 2019 in Amsterdam en 9 andere data

ITIL OPERATIONAL SUPPORT & ANALYSIS Binnen de certificering van ITIL® worden vier niveaus onderscheiden: Foundation, Intermediate, Expert e…

check_box_outline_blank

ITIL Service Offerings & Agreements

Logo van IT Management Group BV
date_rangeDinsdag 1 oktober 2019 in Amsterdam en 4 andere data

ITIL SERVICE OFFERINGS & AGREEMENTS Binnen de certificering van ITIL® worden vier niveaus onderscheiden: Foundation, Intermediate, Expert e…

check_box_outline_blank

ITIL Managing Across the Lifecycle

Logo van IT Management Group BV

ITIL MANAGING ACROSS THE LIFECYCLE Binnen de certificering van ITIL® worden vier niveaus onderscheiden: Foundation, Intermediate, Expert en…

Tips voor het maken van een goede keuze

ITIL kun je zien als richtlijnen hoe bedrijven het IT-proces moeten inrichten om goede kwaliteit te kunnen leveren aan hun klanten. Wanneer je een opleiding ITIL volgt, volg je een opleiding die ervoor zorgt dat jij op de hoogte bent van de beste oplossingen voor de IT-dienstverlening.

Wat leer je tijdens een ITIL training?

Jij leert hoe jij de IT-processen binnen een organisatie kunt stroomlijnen en verbeteren. ITIL zorgt er dus eigenlijk voor dat de infrastructuur van de huidige diensten verbeterd wordt. Hierdoor kunnen klanten van deze organisaties de producten en diensten op een goede manier geleverd krijgen. Aangezien veel bedrijven gebruik maken van IT, betekent het dat jij de expert wordt om dit proces te vergemakkelijken.

ITIL-foundation

Wat zijn de verschillen tussen de 4 typen ITIL trainingen?

Deze indeling is gebaseerd op ITIL v3. Lees onderaan de pagina meer over de verschillen tussen v2 en v3.1.

ITIL Foundation: de basis van alle ITIL trainingen

Tijdens een ITIL foundation training leer de concepten en processen die nodig zijn om de IT-dienstverlening effectief te managen. Ben jij een IT-professional in een organisatie die werkt met ITIL, of wil je dat worden? Dan is de Foundation training je basis. In deze training worden de belangrijkste ITIL begrippen behandeld. Je leert onder andere over procesmatig werken, IT-servicemanagement, en de belangrijkste rollen en verantwoordelijkheden hierin.

ITIL Practitioner: maak het praktisch

Tijdens de ITIL Practitioner training leer de begrippen uit ITIL Foundation toe te passen in de praktijk. Vertaal de ITIL begrippen naar de praktijk, en leer hoe je ze in kunt zetten om de doelstellingen van je bedrijf te behalen. Je leert met name hoe je de Continual Service Improvement (CSI) richtlijnen kunt toepassen in jouw organisatie. Het ITIL Practitioner examen is geen vereiste voor het volgen van de ITIL Intermediate en ITIL MALC modules.

ITIL Intermediate: maak de volgende stap

Tijdens een ITIL Intermediate training verdiep je in een of meerdere van de modules die dieper ingaan op specifieke IT-processen. Het Intermediate niveau bestaat uit twee‘stromingen’. De Lifecycle modules zijn vooral strategisch van aard, en de Capability modules zijn meer operationeel van aard.Ben je verantwoordelijk voor de algehele lifecycle van een IT-product? Dan zijn de zogenaamde Lifecycle Modules interessant voor jou:

  1. Service Strategy
  2. Service Desig
  3. Service Transition
  4. Service Operation
  5. Continual Service Improvement

ITIL specialisatie: Capability Modules

Beheer je specifieke processen binnen het IT Service Management? Kies dan voor een of meerdere van de Capability Modules:

  1. Operational Support and Analysis (OSA)
  2. Planning, Protection and Optimization (PPO)
  3. Release, Control and Validation (RCV
  4. Service Offerings and Agreements (SOA)

ITIL Managing Across the Lifecycle: krijg een overzicht van het geheel

Dit is een strategische module. Je leert hoe ITIL bij kan dragen aan doelstellingen van je bedrijf. De module is met name geschikt voor IT Managers, Service Managers, Teamleiders, Beheerders en Proceseigenaren.

Waarom ITIL een goede keuze is

  • Vergroot je kans op een baan en promotie: kennis van ITIL wordt door veel werkgevers als noodzakelijke basis gezien.
  • Ga effectiever werken door je deze set best practices eigen te maken.
  • Leer de methodologie die zich al 30 jaar heeft bewezen.
  • Internationaal erkend ITIL certificaat voor op je CV.
ITIL service-design-strategy-operation

Waar komt ITIL vandaan, en wat is het verschil tussen de versies?

ITIL is in de jaren tachtig ontstaan in het Verenigd Koninkrijk. De Britse overheid zag haar afhankelijk van IT groeien, en miste daarin heldere standaarden. De overheid ontwikkelde toen een set aan aanbevelingen: ITIL v1.

Hoe zit het precies met de ITIL versies?

  1. ITIL v2 - deze versie is met name proces-georiënteerd, en kwam uit in 2000.
  2. ITIL v3 - ontwikkeld in 2007, en de focus verschoof hierbij van processen naar serviceverlening.
  3. ITIL v4 – naar verwachting komt ITIL v4 uit in het eerste kwartaal van 2019. Deze versie focust zich op het integrerenvan nieuwe praktijken zoals Agile en Lean.