SIAM® (Service Integration and Management) virtuele training

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Lagant
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 Lagant heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 43 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
6 dec. 2021 tot 20 dec. 2021
Toon rooster
event 6 december 2021, 09:00-16:30, Utrecht, Bijeenkomst 1
event 13 december 2021, 09:00-16:30, Utrecht, Bijeenkomst 2
event 20 december 2021, 09:00-16:30, Utrecht, Bijeenkomst 3
placeUtrecht
7 jan. 2022 tot 21 jan. 2022
Toon rooster
event 7 januari 2022, 09:00-16:30, Utrecht, Bijeenkomst 1
event 14 januari 2022, 09:00-16:30, Utrecht, Bijeenkomst 2
event 21 januari 2022, 09:00-16:30, Utrecht, Bijeenkomst 3
placeUtrecht
7 mrt. 2022 tot 21 mrt. 2022
Toon rooster
event 7 maart 2022, 09:00-16:30, Utrecht, Bijeenkomst 1
event 14 maart 2022, 09:00-16:30, Utrecht, Bijeenkomst 2
event 21 maart 2022, 09:00-16:30, Utrecht, Bijeenkomst 3
placeUtrecht
6 jun. 2022 tot 20 jun. 2022
Toon rooster
event 6 juni 2022, 09:00-16:30, Utrecht, Bijeenkomst 1
event 13 juni 2022, 09:00-16:30, Utrecht, Bijeenkomst 2
event 20 juni 2022, 09:00-16:30, Utrecht, Bijeenkomst 3
placeUtrecht
5 sep. 2022 tot 19 sep. 2022
Toon rooster
event 5 september 2022, 09:00-16:30, Utrecht, Bijeenkomst 1
event 12 september 2022, 09:00-16:30, Utrecht, Bijeenkomst 2
event 19 september 2022, 09:00-16:30, Utrecht, Bijeenkomst 3
placeUtrecht
5 dec. 2022 tot 19 dec. 2022
Toon rooster
event 5 december 2022, 09:00-16:30, Utrecht, Bijeenkomst 1
event 12 december 2022, 09:00-16:30, Utrecht, Bijeenkomst 2
event 19 december 2022, 09:00-16:30, Utrecht, Bijeenkomst 3

Beschrijving

Probeer nu zelf uit via onze demo via:

https://lagant.eu/landing/demo-zelfstudies/ 

  • Agile Scrum Master1
  • Agile Scrum Product Owner1
  • Timemanagement
  • PRINCE2 Foundation

SIAM® (Service Integration and Management) is een verzameling van best practices die ervoor zorgen dat de klantorganisatie maximale waarde haalt uit al haar serviceproviders.

Een goed geïmplementeerde SIAM organisatie voorziet de organisatie van één enkel ‘transparante’ end-to-end IT levering van waarde. Het integreert hiermee de IT levering zodat deze tegemoet komt aan de vraag van de IT eindgebruikersorganisatie.
Door dit te doen voor alle leveranciers verbetert een goed geïmplementeerde SIAM organisatie continu de waarde en efficiëntie van de IT waardestromen en is hij wendbaar om voortdurend te kunnen meebewegen met de veranderende vraag van de klant van de IT organisatie.
SIAM is hierme…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: SIAM, Netwerken (IT), Microsoft netwerk, Netwerkmanagement / Netwerkbeheer en Veeam.

Probeer nu zelf uit via onze demo via:

https://lagant.eu/landing/demo-zelfstudies/ 

  • Agile Scrum Master1
  • Agile Scrum Product Owner1
  • Timemanagement
  • PRINCE2 Foundation

SIAM® (Service Integration and Management) is een verzameling van best practices die ervoor zorgen dat de klantorganisatie maximale waarde haalt uit al haar serviceproviders.

Een goed geïmplementeerde SIAM organisatie voorziet de organisatie van één enkel ‘transparante’ end-to-end IT levering van waarde. Het integreert hiermee de IT levering zodat deze tegemoet komt aan de vraag van de IT eindgebruikersorganisatie.
Door dit te doen voor alle leveranciers verbetert een goed geïmplementeerde SIAM organisatie continu de waarde en efficiëntie van de IT waardestromen en is hij wendbaar om voortdurend te kunnen meebewegen met de veranderende vraag van de klant van de IT organisatie.
SIAM is hiermee een effectieve manier om het aanleveren van verschillende IT diensten te integreren, aan te sturen en te controleren zodat de totale IT levering aansluit bij de vraag van de organisatie.

Examen:

* Duration: 1 hour

* Number of questions: 40 (Multiple Choice)

* Pass mark: 65%

* Open book: No

* Electronic equipment allowed: No

* Level: Foundation

* ECTS credits: 2

* Available languages: Brazilian Portuguese, Chinese, English, German, Japanese, Finnish

* Requirements for certification: A Service Integration and Management (SIAM™) Foundation training is the recommended preparation for the certification exam. Also recommended is knowledge of IT Service Management terminology, for instance through the EXIN IT Service Management based on ISO/IEC 20000 certification.

In deze 3-daagse training maak je kennis met de benodigde processen om een SIAM organisatie en IT-ecosysteem te bouwen. Je maakt natuurlijk kennis met de potentiële voordelen, uitdagingen en risico's van het implementeren van SIAM.
Ook leer je de verschillende SIAM structuren voor de service integrator laag te beschrijven en kan je de belangrijkste doelen van de SIAM implementation roadmap benoemen en de bijbehorende activiteiten van iedere fase toelichten.
Tijdens de training worden ook oefenexamenvragen besproken als voorbereiding op het SIAM Foundation examen.
Te behandelen onderwerpen:

* Service Integratie, SIAM Technologie, bijbehorende kernbegrippen, voordelen, benodigde processen om een SIAM organisatie en IT-ecosysteem te bouwen, en de relatie naar andere processtandaarden zoals ITIL en Cobit;
* SIAM vanuit sourcing perspectief, Sourcing Governance en algemene governance-structuren, SIAM Governance; Meetwaarden, restatieanalyse en Key Performance Indicators (KPI’s);
* Sturen op prestatie, IT-waardestromen, workflow en flow efficiency, SIAM software en data-overwegingen, de verhouding tot Lean IT, Agile, DevOps (CICD) en automatisering van IT levering en orkestratie (IT4IT);
* De business case voor SIAM;
* Uitdagingen, risico’s en de organisatorische verandering (Management of Change) bij het implementeren van SIAM.

In deze training komen onder andere de volgende onderwerpen aan bod:

* SIAM Technologie;
* Service Integratie; de kernbegrippen, voordelen en benodigde processen om een SIAM organisatie en IT-ecosysteem te bouwen;
* relaties met bijvoorbeeld Lean IT, Agile, DevOps, ITIL en Cobit, Sourcing;
* IT-waardestromen, workflow en flow efficiency;
* SIAM software en data-overwegingen, en de business case voor SIAM.

Aan het eind van de training begrijp je de belangrijkste concepten en processen van SIAM die in organisaties worden gebruikt;

* kan je een SIAM-ecosysteem opzetten om de middelen van de organisatie beter te organiseren;
* kan je betere ondersteuning bieden tijdens een SIAM-implementatie door inzicht te hebben in de belangrijkste overwegingen voor de belangrijkste processen;
* weet je de risico’s te verminderen die samenhangen met Integrated Services en het SIAM-ecosysteem;
* kan je diensten integreren door gebruik te maken van verschillende structuren op basis van SIAM-praktijken en -methodologie;
* herken je de belangrijkste fasen van de SIAM-implementatie om de uitrol ervan beter te plannen;
* je kan de SIAM rollen bepalen en bent optimaal voorbereid voor het officiële Engelstalige EXIN examen.

Deze SIAM Foundation training is voor alle professionals die werken in een omgeving die IT-dienstverlening afneemt van verschillende in- en externe leveranciers (en hier verantwoording in hebben), of overweegt om dit te gaan doen.
Er is voorafgaand geen specifieke voorkennis. Enige kennis van IT-Service Management is een pré.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.
  • Vraag informatie aan over deze training. Je ontvangt vanaf dan ook een seintje wanneer iemand een ervaring deelt. Handige manier om jezelf eraan te herinneren dat je wilt blijven leren!
  • Bekijk gerelateerde producten mét ervaringen: SIAM.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Lagant, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.