Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

Niveau
Tijdsduur
Trainers
Saar BressersMichaela Ehud
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats

Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

Learnit
Logo van Learnit
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,7 Learnit heeft een gemiddelde beoordeling van 8,7 (uit 772 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9,1
Gemiddeld cijfer voor Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal
Gebaseerd op 16 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Marlous Wieles
HR Officer
10
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Erg fijn! Ook het verplaatsen was geen probleem. Samen met de coach overleg gehad over de wensen van de groep, die daarna heel behendig kon switchen tussen meerdere informatiepakketten die voor ons toepasbaar waren. Marjorie is een echte aanrader." - 24-08-2023 14:55

"Erg fijn! Ook het verplaatsen was geen probleem. Samen met de coach overleg gehad over de wensen van de groep, die daarna heel behendig kon … alles lezen - 24-08-2023 14:55

Startdata en plaatsen

placeGroningen
20 mrt. 2024 tot 3 apr. 2024
check_circle Startgarantie
placeAmsterdam
2 apr. 2024 tot 16 apr. 2024
placeArnhem
2 apr. 2024 tot 16 apr. 2024
placeRotterdam
2 apr. 2024 tot 16 apr. 2024
computer Online: Virtuele locatie: Zoom
2 apr. 2024 tot 16 apr. 2024
placeRotterdam
5 apr. 2024 tot 19 apr. 2024
placeAmsterdam
12 apr. 2024 tot 26 apr. 2024
placeDen Haag
12 apr. 2024 tot 26 apr. 2024
placeAmsterdam
15 apr. 2024 tot 29 apr. 2024
placeDen Haag
15 apr. 2024 tot 29 apr. 2024
placeGroningen
15 apr. 2024 tot 29 apr. 2024
placeAmsterdam
17 apr. 2024 tot 1 mei. 2024
placeGroningen
25 apr. 2024 tot 10 mei. 2024
placeDen Haag
26 apr. 2024 tot 10 mei. 2024
computer Online: Virtuele locatie: Zoom
26 apr. 2024 tot 10 mei. 2024
placeGroningen
30 apr. 2024 tot 14 mei. 2024
placeUtrecht
30 apr. 2024 tot 14 mei. 2024
computer Online: Virtuele locatie: Zoom
30 apr. 2024 tot 14 mei. 2024
placeUtrecht
1 mei. 2024 tot 15 mei. 2024
placeRotterdam
6 mei. 2024 tot 21 mei. 2024

Beschrijving

Learnit TrainingVolg al onze trainingen nu ook Live Online, comfortabel vanuit huis! 

Het komt wel eens (of heel vaak!) voor dat we ons niet begrepen voelen, de ander niet begrijpen, niet op één lijn zitten of dat we anders overkomen dan we bedoeld hadden. Er is miscommunicatie ontstaan, wat de nodige frustraties met zich mee brengt. Zeker als je bijvoorbeeld met iemand moet samenwerken of als het belangrijk is dat je jezelf goed profileert. Er zijn allerlei vaardigheden en technieken die je kunnen helpen om de communicatie weer "recht" te trekken. Het is belangrijk om je hierbij te realiseren dat communiceren veel meer is dan een vaardigheid alleen. Het heeft alles te maken met wie je bent en hoe je je voelt. Zo kun je stress ervaren of niet zo goed in je vel zitten door oms…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Learnit TrainingVolg al onze trainingen nu ook Live Online, comfortabel vanuit huis! 

Het komt wel eens (of heel vaak!) voor dat we ons niet begrepen voelen, de ander niet begrijpen, niet op één lijn zitten of dat we anders overkomen dan we bedoeld hadden. Er is miscommunicatie ontstaan, wat de nodige frustraties met zich mee brengt. Zeker als je bijvoorbeeld met iemand moet samenwerken of als het belangrijk is dat je jezelf goed profileert. Er zijn allerlei vaardigheden en technieken die je kunnen helpen om de communicatie weer "recht" te trekken. Het is belangrijk om je hierbij te realiseren dat communiceren veel meer is dan een vaardigheid alleen. Het heeft alles te maken met wie je bent en hoe je je voelt. Zo kun je stress ervaren of niet zo goed in je vel zitten door omstandigheden. Dit heeft invloed op de manier waarop je je uitdrukt en hoe je overkomt op anderen.

In de training Communicatieve vaardigheden ontdek je jouw eigen stijl van communiceren en ga je op zoek naar jouw normen, kwaliteiten en valkuilen. Welke factoren dragen voor jou bij aan een effectieve vorm van communiceren? Waar zul jij op moeten letten en wat maakt je krachtig? Je leert in deze training jezelf effectief uit te drukken, waardoor je meer controle hebt over de manier waarop je overkomt. Er wordt aandacht besteed aan de wijze waarop wij met elkaar communiceren en je komt erachter op welke manier ons referentiekader een belangrijke bron van miscommunicatie is. Je leert jezelf uit te drukken zoals jíj bent, zonder de ander daarmee voor het hoofd te stoten.

Onderwerpen

Tijdens de training komen onder andere onderstaande onderwerpen aan bod:

  • Hoe communiceren wij met elkaar?:

    Inzicht in de manier waarop het communicatieproces werkt

  • Verbale, non-verbale en paralinguale communicatie:

    Wat zeg je letterlijk, wat doe je met je lichaam en hoe klinkt je stem? En welk effect heeft dit op jouw manier van communiceren?

  • Ontdekken van jouw persoonlijke communicatiestijl: Kernkwaliteiten en valkuilen onderzoeken:

    Achter elke valkuil gaat een kwaliteit schuil en vice versa schuilt in elke kwaliteit een valkuil. Inzicht in eigen kwaliteiten en valkuilen helpt je effectiever te communiceren.

  • Primair en secundair reageren:

    Reageer je snel en uit emotie of neem je de tijd om bedachtzaam en tactvol te reageren?

  • Een actieve luisterhouding aannemen:

    Hoe laat je zien dat je aandacht hebt voor de ander? Dat je echt luistert naar iemands boodschap?

  • Welke oorzaken liggen ten grondslag aan miscommunicatie?:

    Bewustwording van ruisfactoren en in het bijzonder ons eigen referentiekader als bron voor miscommunicatie.

  • Feedback geven en ontvangen:

    Uitleggen welk effect andermans gedrag op jou heeft zonder de ander te veroordelen of verwijten te maken, zodat de ander open staat voor jouw boodschap.

  • Inzicht krijgen in jezelf en anderen:

    Je leert jezelf (nog) beter kennen en snapt waar dit bij jou vandaan komt en je leert dat dit voor ieder ander ook geldt.

Resultaten

  • Je bent je bewust van jouw persoonlijke manier van communiceren en kent je kwaliteiten en aandachtspunten hierin;
  • Je hebt jouw verbale, non-verbale en/of paralinguale communicatie versterkt;
  • Je kent de basisvaardigheden feedback geven en ontvangen en hebt hiermee geoefend en
  • Je weet je beter staande te houden in lastige situaties in de communicatie.

Doelgroep

De training is heel geschikt voor iedereen die aan de slag wil met het aanscherpen en optimaliseren van de eigen manier van communiceren. Herken je jezelf in één of meer van onderstaande punten?

  • Je weet dat er werk aan de winkel is binnen je eigen stijl van communiceren (dit heb je zelf opgemerkt of te horen gekregen vanuit je omgeving en je kunt je hierin vinden)
  • Je reageert vanuit je eerste emotie en raakt boos, geïrriteerd of ongeduldig
  • Je komt anders over dan je bedoelt en wilt graag begrijpen hoe dit komt
  • Je wilt graag meer inzicht in jouw persoonlijke manier van communiceren
  • Je bent geneigd soms te stellig te reageren (bijvoorbeeld te direct of bot) of je bent juist te voorzichtig
  • Je zou graag wat steviger of overtuigender overkomen in jouw manier van communiceren
  • Je wilt graag leren feedback op een effectieve manier te geven of te ontvangen

Deze lijst is natúúrlijk niet compleet. Iedereen is immers anders. Waar wil jij aandacht aan besteden binnen jouw communicatieve vaardigheden?

Werkwijze

  • Maatwerk staat bij ons centraal: door een telefonisch intakegesprek inventariseert de trainer jouw persoonlijke leerdoelen. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.
  • We vinden een veilige trainingssfeer belangrijk, omdat je je prettig moet voelen bij het experimenteren met nieuwe kennis en vaardigheden.
  • We geloven sterk in het doen en ervaren, in plaats van vertellen over de inhoud van trainingen, waardoor al onze trainingen actief van aard zijn.
  • Om de kwaliteit van de training te kunnen garanderen, hanteren wij voor de training een maximale groepsgrootte van acht deelnemers, zodat we het leereffect en rendement kunnen waarborgen.
9,1
Gemiddeld cijfer voor Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal
Gebaseerd op 16 ervaringen
starstarstarstarstar
Marlous Wieles
HR Officer
10
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Erg fijn! Ook het verplaatsen was geen probleem. Samen met de coach overleg gehad over de wensen van de groep, die daarna heel behendig kon switchen tussen meerdere informatiepakketten die voor ons toepasbaar waren. Marjorie is een echte aanrader." - 24-08-2023 14:55

"Erg fijn! Ook het verplaatsen was geen probleem. Samen met de coach overleg gehad over de wensen van de groep, die daarna heel behendig kon … alles lezen - 24-08-2023 14:55

starstarstarstarstar
van Gils
IT Beheerder
10
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Learnit kan maatwerk bieden. Geweldige cursus en trainer!! Concepten worden op een eenvoudige en effectieve manier uitgelegd en dat maakt de weg vrij om alle punten gemakkelijk met elkaar te verbinden" - 10-03-2022 14:10

"Learnit kan maatwerk bieden. Geweldige cursus en trainer!! Concepten worden op een eenvoudige en effectieve manier uitgelegd en dat maakt de… alles lezen - 10-03-2022 14:10

starstarstarstarstar
Anoniem
10
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Ik vindt de cursus erg interessant. Het is overzichtelijk en duidelijk. Ik ben er onwijs enthousiast over!
Het is een fijne en leuke leerzame cursus/opleiding. De cursus werd door Anna Maria Bezemer verzorgd." - 09-03-2022 09:11

"Ik vindt de cursus erg interessant. Het is overzichtelijk en duidelijk. Ik ben er onwijs enthousiast over! Het is een fijne en leuke leerz… alles lezen - 09-03-2022 09:11

starstarstarstarstar_border
Leidy van Hasselt
8
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Dit was een nuttige training met tips hoe beter om te gaan in moeilijke situatie, eerst na te denken voordat je iets zegt en open/gesloten vragen te stellen in bepaalde situaties." - 24-09-2020 09:31

"Dit was een nuttige training met tips hoe beter om te gaan in moeilijke situatie, eerst na te denken voordat je iets zegt en open/gesloten v… alles lezen - 24-09-2020 09:31

starstarstarstarstar_half
Vincent Maris
Commissioning Engineer
9
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Zijn zeer klant gericht. Door autopech kon ik dag 1 van de cursus niet bijwonen. In overleg met de organisatie, gezocht naar een andere datum, met geduld van beide partijen" - 09-12-2019 07:10

"Zijn zeer klant gericht. Door autopech kon ik dag 1 van de cursus niet bijwonen. In overleg met de organisatie, gezocht naar een andere datu… alles lezen - 09-12-2019 07:10

starstarstarstarstar
Dorina Antoons
Secretaresse
10
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"in totaal 3 deelnemers, maar een ontzettend inspirerende en leerzame training. de trainer speelde goed in op de vraag van de cursisten. Ik heb er veel aan gehad en kan het goed in de praktijk brengen" - 19-03-2019 09:36

"in totaal 3 deelnemers, maar een ontzettend inspirerende en leerzame training. de trainer speelde goed in op de vraag van de cursisten. Ik h… alles lezen - 19-03-2019 09:36

starstarstarstarstar
Ricardo Ristie
Customer Contact Advisor
10
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Goed dat karolien niet alleen maar heleboel theorie doorliep. Ze vroeg om situaties warmee wijzelf problemen hadden. Ze betrok je er echt bij door oefeningen, liet ons vragen beantwoorden, commentaren geven.En ze gaf heel fijne tips en oplossingen die ook werden geoefend." - 30-11-2018 14:52

"Goed dat karolien niet alleen maar heleboel theorie doorliep. Ze vroeg om situaties warmee wijzelf problemen hadden. Ze betrok je er echt bi… alles lezen - 30-11-2018 14:52

starstarstarstarstar_border
Eric Lagrand
Bedrijfsleider
8
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Cursus was prima afgestemd op de kandidaten. Voldoende informatie en veel praktijk. Fijn met vier cursisten zodat een ieder veel aan bod komt. Locatie was minder zeker de stoelen op de tweede dag." - 09-10-2018 07:28

"Cursus was prima afgestemd op de kandidaten. Voldoende informatie en veel praktijk. Fijn met vier cursisten zodat een ieder veel aan bod kom… alles lezen - 09-10-2018 07:28

starstarstarstarstar_border
Andeweg
Juridisch medewerker
8
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Bij deze training wordt je een spiegel voorgehouden en krijg je een aantal concrete handvaten aangereikt om je manier van communiceren te verbeteren. Door het geringe aantal deelnemers is het erg persoonsgericht. " - 15-08-2018 06:21

"Bij deze training wordt je een spiegel voorgehouden en krijg je een aantal concrete handvaten aangereikt om je manier van communiceren te ve… alles lezen - 15-08-2018 06:21

starstarstarstarstar_border
Sandra Redeker
8
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Veel afwisseling en persoonsgerichtprogramma. Flexibele mogelijkheden gericht op vraag/behoefte van cursusten.
Duidelijk programma met basisbenodigdheden. Video-opnames waren in het begin minder prettig, maar wel heel leerzaam
Een aanrader voor iedereen die zich bewust wil worden van houding en gedrag en effect hiervan op de omgeving. " - 10-10-2017 10:19

"Veel afwisseling en persoonsgerichtprogramma. Flexibele mogelijkheden gericht op vraag/behoefte van cursusten. Duidelijk programma met basi… alles lezen - 10-10-2017 10:19

starstarstarstarstar
Anita Bolland
Senior medewerker financiële administratie
10
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Doordat de groep uit slechts 3 cursisten bestond, was er veel gelegenheid voor oefeningen tijdens de 2-daagse cursus. De trainer was erg enthousiast en dat had zijn weerslag op de cursisten. Veel plezier gehad en veel geleerd, ook over mezelf." - 02-10-2017 14:05

"Doordat de groep uit slechts 3 cursisten bestond, was er veel gelegenheid voor oefeningen tijdens de 2-daagse cursus. De trainer was erg ent… alles lezen - 02-10-2017 14:05

starstarstarstarstar_border
Anton van der Grift
Beleidsmedewerker
8
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Deskundige en enthousiaste trainer, nuttig intake-telefoongesprek, goede trainingsvormen met afwisseling theorie/praktijk, leuke en kleine trainingsgroep. Goede afsluiting gericht op de persoonlijke doelstellingen. Op 27 september koude trainingsruimte. Verder waren de faciliteiten prima." - 28-09-2017 09:41

"Deskundige en enthousiaste trainer, nuttig intake-telefoongesprek, goede trainingsvormen met afwisseling theorie/praktijk, leuke en kleine t… alles lezen - 28-09-2017 09:41

starstarstarstarstar_half
Ria Aerts
medewerker coordinatie vrijwilligers
9
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"De training was erg goed. Speelde in op de behoefte van de individuele cursisten en houdt rekening met de mogelijkheden van ieder persoonlijk. Je krijgt tips die praktisch toepasbaar zijn." - 02-02-2016 14:53

"De training was erg goed. Speelde in op de behoefte van de individuele cursisten en houdt rekening met de mogelijkheden van ieder persoonlij… alles lezen - 02-02-2016 14:53

starstarstarstarstar_half
H V
9
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Goede communicatietraining gegeven op mooie ruime locatie en gegeven door een goede trainer.
Goed toepasbaar in de praktijk van alledag.
" - 27-08-2014 20:35

"Goede communicatietraining gegeven op mooie ruime locatie en gegeven door een goede trainer. Goed toepasbaar in de praktijk van alledag. " - 27-08-2014 20:35

starstarstarstarstar
Andries Frederik
Floormanager bij Hommerson Casino
10
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"In twee dagen wordt er ruim aandacht geschonken aan Communiceren en de gevolgen van verbaal&non-verbaal communiceren. Deze training houdt je een spiegel voor en dit zorgt voor een reële kijk op jezelf. " - 18-10-2013 08:13

"In twee dagen wordt er ruim aandacht geschonken aan Communiceren en de gevolgen van verbaal&non-verbaal communiceren. Deze training houdt je… alles lezen - 18-10-2013 08:13

starstarstarstarstar_half
Vanessa Ali
8,6
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

""Communicatie training met gebruik van rol spellen en met zoektocht naar diepere inzichten in de echte redenen achter het verzoek de communicatie te willen verbeteren. Het vraagt wel diepgaand inzicht in wat voor type persoon je bent (solo, in team, prive enz). Bijna een psychologisch assessment zou ik zeggen." " - 02-04-2012 15:03

""Communicatie training met gebruik van rol spellen en met zoektocht naar diepere inzichten in de echte redenen achter het verzoek de communi… alles lezen - 02-04-2012 15:03

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)

Aanmelden voor nieuwsbrief

We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.