Schrijven van Klantgerichte Adviezen

Niveau
Tijdsduur
Startdatum en plaats
Logo van Lindenhaeghe Trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 Lindenhaeghe Trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 93 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Bilthoven (Midden Nederland)
14 nov. 2019 tot 28 nov. 2019
Toon rooster
event 14 november 2019, 09:30-16:30, Lesdag 1
event 28 november 2019, 09:30-16:30, Lesdag 2
Capelle a/d IJssel NH Hotel
14 nov. 2019 tot 28 nov. 2019
Toon rooster
event 14 november 2019, 09:30-16:30, Lesdag 1
event 28 november 2019, 09:30-16:30, Lesdag 2
Bilthoven (Midden Nederland)
12 mrt. 2020 tot 26 mrt. 2020
Toon rooster
event 12 maart 2020, 09:30-16:30, Lesdag 1
event 26 maart 2020, 09:30-16:30, Lesdag 2
Bilthoven (Midden Nederland)
8 jun. 2020 tot 22 jun. 2020
Toon rooster
event 8 juni 2020, 09:30-16:30, Lesdag 1
event 22 juni 2020, 09:30-16:30, Lesdag 2

Beschrijving

Accountants, controllers, financieel adviseurs/planners en fiscalisten moeten hun bevindingen en adviezen vaak presenteren aan mensen die weinig inhoudelijke voorkennis hebben.

Hoe presenteer je je boodschap in een beknopte en begrijpelijke tekst waarbij de kernboodschap voorop staat? Hoe zorg je voor een goede verantwoording van je conclusies, zonder dat je doorschiet in pagina’s vol detailinformatie? Op welke manier overtuig je je publiek van je advies? Dit alles leer je in de training Schrijven van klantgerichte adviezen.

De inhoud van Training Schrijven van Klantgerichte Adviezen

De training Schrijven van Klantgerichte Adviezen bestaat uit twee bijeenkomsten van een hele dag. Tussen de …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Klantgerichtheid, Schrijven, Accountmanagement, Contractmanagement en Klantvriendelijkheid.

Accountants, controllers, financieel adviseurs/planners en fiscalisten moeten hun bevindingen en adviezen vaak presenteren aan mensen die weinig inhoudelijke voorkennis hebben.

Hoe presenteer je je boodschap in een beknopte en begrijpelijke tekst waarbij de kernboodschap voorop staat? Hoe zorg je voor een goede verantwoording van je conclusies, zonder dat je doorschiet in pagina’s vol detailinformatie? Op welke manier overtuig je je publiek van je advies? Dit alles leer je in de training Schrijven van klantgerichte adviezen.

De inhoud van Training Schrijven van Klantgerichte Adviezen

De training Schrijven van Klantgerichte Adviezen bestaat uit twee bijeenkomsten van een hele dag. Tussen de bijeenkomsten ligt een periode van enkele weken. In die periode pas je het geleerde toe en werk je aan een opdracht. Er kunnen maximaal tien mensen per groep deelnemen. Zo kan de trainer persoonlijke aandacht garanderen.

De volgende onderwerpen worden behandeld

  • Denken vanuit de klant: voorkennis, belangen en informatiebehoeften
  • Informatieselectie: hoe baken je de inhoud af?
  • De opbouw van de tekst: piramidevorm of traditioneel.
  • Financiële gegevens vertalen naar een helder uitleg of advies.
  • De tekst scanbaar maken: informatieve titels en andere structuurmiddelen.
  • Eenvoudig, kernachtig en concreet formuleren.
  • Je advies onderbouwen: helder en lezergericht argumenteren. 

Over de docent
Drs. E.S. (Eline) Janssen is Neerlandica en werkt al ruim twintig jaar als schrijftrainer/coach en tekstschrijver. Haar uitdaging is om schrijvers in minder tijd sterkere teksten te laten schrijven, die daadwerkelijk overtuigen. Of het nu gaat om financiële rapportages, webteksten of e-mails. Mensen die met Eline werken, noemen haar deskundig, betrokken en resultaatgericht. Eline is coauteur van het boek ‘De kracht van het piramideprincipe’, dé gids voor helder denken en schrijven. Dit boek is gebaseerd op het Pyramid Principle van Barbara Minto.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.