TRAINING ACTIVERENDE WERKVORMEN EN SAMENWERKEND LEREN
Startdata en plaatsen
Beschrijving
ACTIVERENDE WERKVORMEN EN SAMENWERKEND LEREN
Uit onderzoek blijkt dat leerlingen beter leren door gebruik van actieve werkvormen en coöperatief leren of samenwerkend leren. De opbrengst bij samenwerkend leren, mits goed vormgegeven, is vrijwel altijd groter dan bij competitief of individueel leren. Bovendien heeft de leraar meer tijd en ruimte om leerlingen te observeren en te begeleiden én ontwikkelen leerlingen hun sociale vaardigheden tijdens het leren.
Bij leraren roept dat vragen op als: “Mits goed vormgegeven… Hoe doe ik dat, goed vormgeven?”, of “Wat komt er allemaal bij kijken als ik mijn leerlingen samenwerkend wil laten leren?”, of “Hoe kan ik dit in mijn lessen toepassen?” In de…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
ACTIVERENDE WERKVORMEN EN SAMENWERKEND LEREN
Uit onderzoek blijkt dat leerlingen beter leren door gebruik van actieve werkvormen en coöperatief leren of samenwerkend leren. De opbrengst bij samenwerkend leren, mits goed vormgegeven, is vrijwel altijd groter dan bij competitief of individueel leren. Bovendien heeft de leraar meer tijd en ruimte om leerlingen te observeren en te begeleiden én ontwikkelen leerlingen hun sociale vaardigheden tijdens het leren.
Bij leraren roept dat vragen op als: “Mits goed vormgegeven… Hoe doe ik dat, goed vormgeven?”, of “Wat komt er allemaal bij kijken als ik mijn leerlingen samenwerkend wil laten leren?”, of “Hoe kan ik dit in mijn lessen toepassen?” In deze training wordt de basis gelegd voor het goed toepassen van actieve en coöperatieve werkvormen.
VOOR WIE?
Training activerende werkvormen en samenwerkend leren is bedoeld als voor bijscholing onderwijsprofessionals: leraren in bo, vo, mbo en hbo.
Werkwijze training activerende werkvormen en samenwerkend leren
In deze training worden theorie en praktijk afgewisseld. Er wordt uitgegaan van praktijksituaties van de docenten. In twee dagdelen bestuderen we de theorie op actieve wijze. We gaan vervolgens met de handreikingen vanuit de theorie aan de slag en kijken hoe jij dit zou kunnen toepassen in jouw beroepspraktijk. Na de training kun je direct het geleerde direct toepassen in de klas.
Onderwerpen die aan behandeld worden:
- Structuur en opbouw van je les
- leergedrag en leerdoelen
- Principes activerende werkvormen
- Toepasbare opdrachten activerende werkvormen
- Principes Samenwerkend leren
- Systematiek samenwerkend leren
- 5 manieren om te differentiëren in je les
- Tips en handreikingen
- Vragen en antwoorden
Middels de theorie, persoonlijke opdrachten, activerende werkvormen, overleg en discussie, gerelateerd aan de eigen praktijk, wordt deze training vormgegeven.
Op deze wijze kom goed onderlegd en voorbereid uit de cursus om het geleerde direct toe te kunnen passen.
Resultaat training activerende werkvormen en samenwerkend leren:
De training Timemanagement is bedoeld voor onderwijspersoneel die graag effectiever en efficiënter wil werken. Hierdoor haal je op een prettigere manier, meer uit je dag met meer rust.
Na deze training:
√ Ben je thuis in de principes van activerende werkvormen.
√ Kun je tenminste 10 activerende werkvormen toepassen in je les.
√ Ben je thuis in de systematiek van het samenwerkend leren.
√ Kun je het samenwerkend leren toepassen in je lessen.
√ Kun je recht doen aan leerverschillen tussen leerlingen in jouw les middels werkvormen.
√ Heb je geleerd leerlingen intensiever te betrekken bij de les.
√ Kun je intrinsieke motivatie van leerlingen verhogen middels werkvormen
√ Kun je leerresultaten van leerlingen beinvloeden door het gebruik van werkvormen.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.