Training klassenmanagement

Tijdsduur
Logo van LOC l Landelijke organisatie voor coaching in het onderwijs

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

LOC, de Landelijke Organisatie voor Coaching in het onderwijs

Klassenmanagement is de manier waarop een leerkracht zijn onderwijs organiseert. Het omvat alle maatregelen die een leerkracht neemt om een ideaal leer- en werkklimaat te creëren.

Een optimale leeromgeving vraagt om orde in de school en in de klas. Hoe zorg je, als docent, er nu voor dat de klas luistert? Welke regels gebruik je en hoe handhaaf je ze?

De weg naar orde in de klas wordt bepaalt door de grondhouding van de docent. Wanneer je als docent rust en kalmte uitstraalt doordat je de juiste inzicht en handvatten in huis hebt, dan wordt orde houden gemakkelijk en leuk.

Deze docent is vrij van angst en weet wat hij/zij in v…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

LOC, de Landelijke Organisatie voor Coaching in het onderwijs

Klassenmanagement is de manier waarop een leerkracht zijn onderwijs organiseert. Het omvat alle maatregelen die een leerkracht neemt om een ideaal leer- en werkklimaat te creëren.

Een optimale leeromgeving vraagt om orde in de school en in de klas. Hoe zorg je, als docent, er nu voor dat de klas luistert? Welke regels gebruik je en hoe handhaaf je ze?

De weg naar orde in de klas wordt bepaalt door de grondhouding van de docent. Wanneer je als docent rust en kalmte uitstraalt doordat je de juiste inzicht en handvatten in huis hebt, dan wordt orde houden gemakkelijk en leuk.

Deze docent is vrij van angst en weet wat hij/zij in verschillende situaties moet doen, om het proces in de groep te beïnvloeden. In deze training gaan leraren aan de slag om deze grondhouding te bereiken.

Het theoretische kader van Emotieleer en weerstandsgedrag gebruiken we als leidraad om inzicht te verkrijgen. Via diverse werkvormen  krijgt u een trainingsprogramma op maat en neemt u mee wat voor u van belang is om meer grip te krijgen op de klas.

Deze training is bedoeld voor leraren in het VO, MBO en de hoogste klassen van het PO

Werkwijze training klassenmanagement

In twee dagdelen bestuderen we de theorie op actieve wijze. We gaan vervolgens met de handreikingen vanuit de theorie aan de slag en kijken hoe jij dit zou kunnen toepassen in jouw beroepspraktijk.
Er is dan ook veel ruimte voor inbreng vanuit de eigen werksituatie; leren van en met elkaar is het uitgangspunt.

Tijdens de training komt onderstaande onder andere aan bod:

√   Beïnvloeden van groepsprocessen.
√   Basisvoorwaarden voor klassenmanagement.
√   Creëren van een goed pedagogisch en didactisch groepsklimaat.
√   Linken van de theorie aan de eigen beroepspraktijk
√   Toepassen geleerde in de beroepspraktijk.

Middels de theorie, persoonlijke opdrachten, activerende werkvormen, overleg en discussie, gerelateerd aan de eigen praktijk, wordt deze training vormgegeven.

Op deze wijze kom je als leraar goed onderlegd en voorbereid uit de cursus om het geleerde direct toe te kunnen passen in het klaslokaal.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.