Basiscursus Sociale Vaardigheid
Beschrijving
Doel
In de training staan die sociale vaardigheden centraal die medewerkers nodig hebben in de dagelijkse werksituatie, bijvoorbeeld in de omgang met collega’s en leidinggevenden.
In de oefeningen krijgen de deelnemers constant een spiegel voorgehouden: ze zien daarin hoe ze zelf omgaan met anderen (en anderen met hen) en leren wat zij daar nog aan kunnen verbeteren.
Inhoud
De vaardigheden die in de training aan bod komen zijn:
• luisteren en waarnemen
• luisteren en samenvatten
• vragen stellen en doorvragen
• informatie overbrengen
• mening ventileren en onderbouwen
• een gesprek voeren
• overleggen in groepsverband
• samenwerken
• omgaan met conflicten
Werkwijze
De deelnemers oefenen zowel in twe…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Doel
In de training staan die sociale vaardigheden centraal die
medewerkers nodig hebben in de dagelijkse werksituatie,
bijvoorbeeld in de omgang met collega’s en leidinggevenden.
In de oefeningen krijgen de deelnemers constant een spiegel voorgehouden: ze zien daarin hoe ze zelf omgaan met anderen (en anderen met hen) en leren wat zij daar nog aan kunnen verbeteren.
Inhoud
De vaardigheden die in de training aan bod komen zijn:
• luisteren en waarnemen
• luisteren en samenvatten
• vragen stellen en doorvragen
• informatie overbrengen
• mening ventileren en onderbouwen
• een gesprek voeren
• overleggen in groepsverband
• samenwerken
• omgaan met conflicten
Werkwijze
De deelnemers oefenen zowel in tweetallen als in groepsverband.
Bij het nabespreken van de oefeningen maakt de trainer gebruik van
video-opnames en van waarnemingen van de deelnemers. Aan het eind
van iedere bijeenkomst krijgen de deelnemers een opdracht mee, die
betrekking heeft op de werksituatie. De trainer bespreekt de
opdracht tijdens de volgende bijeenkomst.
De Basiscursus Sociale Vaardigheid legt een goede basis voor andere trainingen op het terrein van sociale en communicatieve vaardigheden.
Wij maken voor ieder bedrijf altijd een offerte op maat, waarin programma, prijs & duur gespecifieerd worden.
Wij bieden iedere training ook aan als in-company training.
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.