Feedback geven en ontvangen

Type product
Tijdsduur
Logo van Logikos Trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Logikos Trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 18 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Sommige mensen vinden het lastig om anderen aan te spreken op hun gedrag. Ze durven niet goed uiting te geven aan hun gevoelens, verlangens, verwachtingen en ideeën. De training Feedback geven en ontvangen leert mensen beter voor zichzelf op te komen op een assertieve manier.

In de oefeningen krijgen de deelnemers een spiegel voorgehouden: ze zien daarin hoe ze zelf omgaan met anderen (en anderen met hen) en leren wat zij daar nog aan kunnen verbeteren.

Doel

Het doel van de training is om individuele communicatieve vaardigheden te ontwikkelen, met name feedback geven en ontvangen.
De deelnemers krijgen inzicht in hun eigen manier van omgaan met anderen. Ook wordt eraan gewerkt houding en v…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Feedback geven en ontvangen, Assertiviteit, Communicatieve vaardigheden, Zelfvertrouwen en Samenwerken.

Sommige mensen vinden het lastig om anderen aan te spreken op hun gedrag. Ze durven niet goed uiting te geven aan hun gevoelens, verlangens, verwachtingen en ideeën. De training Feedback geven en ontvangen leert mensen beter voor zichzelf op te komen op een assertieve manier.

In de oefeningen krijgen de deelnemers een spiegel voorgehouden: ze zien daarin hoe ze zelf omgaan met anderen (en anderen met hen) en leren wat zij daar nog aan kunnen verbeteren.

Doel

Het doel van de training is om individuele communicatieve vaardigheden te ontwikkelen, met name feedback geven en ontvangen.
De deelnemers krijgen inzicht in hun eigen manier van omgaan met anderen. Ook wordt eraan gewerkt houding en vaardigheden te versterken die specifiek van belang zijn.

Inhoud
Onderwerpen die aan bod komen:
• feedback geven en ontvangen
• complimenten geven en ontvangen
• assertief, onderdanig en agressief gedrag
• verbale- en non-verbale communicatie
• mening ventileren en onderbouwen
• ‘nee’ zeggen
• omgaan met conflicten
• Johari-raam en 360 graden feedback
• kwaliteitenspel: kwaliteit, valkuil, irritatie en uitdaging

Werkwijze

De deelnemers oefenen zowel individueel, in tweetallen als in groepsverband. Bij het nabespreken van de oefeningen maakt de trainer gebruik van eigen waarnemingen en die van de deelnemers. Aan het eind van iedere bijeenkomst ontvangen de deelnemers een opdracht die betrekking heeft op de werksituatie. Deze bespreekt de trainer tijdens de volgende bijeenkomst.

Wij maken voor ieder bedrijf altijd een offerte op maat, waarin programma, prijs & duur gespecifieerd worden.

Wij bieden iedere training ook aan als in-company training. 

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.