Gespreksvaardigheid

Type product
Tijdsduur
Trainer
Anouk Brinkhoff
Logo van Logikos Trainingen
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Logikos Trainingen heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 18 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

Waar mensen samenwerken, wordt gepraat over taken en werkzaamheden, over planningen, over problemen ......

Goede gespreksvaardigheid is vaak een voorwaarde voor het goed functioneren in de werksituatie. Toch zijn maar weinig mensen in staat om een gesprek goed te structureren, informatie duidelijk over te dragen aan hun gesprekspartner(s) en samen de juiste sfeer te bepalen.

In de training ‘Gespreksvaardigheid’ verbeteren de deelnemers vaardigheden die voor ieder gesprek van belang zijn, bijvoorbeeld luisteren en samenvatten. Daarnaast komen specifieke gespreks-soorten aan bod. De deelnemers leren strategieën hanteren om hun doelen te bereiken in verschillende gesprekssituaties. Daarbij kr…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.

Waar mensen samenwerken, wordt gepraat over taken en werkzaamheden, over planningen, over problemen ......

Goede gespreksvaardigheid is vaak een voorwaarde voor het goed functioneren in de werksituatie. Toch zijn maar weinig mensen in staat om een gesprek goed te structureren, informatie duidelijk over te dragen aan hun gesprekspartner(s) en samen de juiste sfeer te bepalen.

In de training ‘Gespreksvaardigheid’ verbeteren de deelnemers vaardigheden die voor ieder gesprek van belang zijn, bijvoorbeeld luisteren en samenvatten. Daarnaast komen specifieke gespreks-soorten aan bod. De deelnemers leren strategieën hanteren om hun doelen te bereiken in verschillende gesprekssituaties. Daarbij krijgen ze inzicht in hun eigen manier van gespreksvoering.

Inhoud

  • het communicatieproces
  • algemene communicatietheorie
  • waarnemen en interpreteren: objectiviteit en subjectiviteit
  • soorten gesprekken, zoals: 
    - slechtnieuwsgesprekken
    - informatieve gesprekken
    - adviesgesprekken
  • algemene basisvaardigheden, zoals: 
    - luisteren
    - samenvatten
    - vragen stellen
    - interviewtechnieken
  • doel, start en afsluiting van een gesprek
  • betekenis van non-verbale signalen

Als afsluiting ontvangt u

‘Als u begrijpt wat ik bedoel; kleine gids voor de spreker’, geschreven door Jack Diekstra, uitgeverij Logikos

ISBN 90-74734-18-9

Werkwijze

De deelnemers oefenen veel, zowel in tweetallen als in groeps-verband. De trainer bespreekt de oefeningen aan de hand van video-opnames, checklisten en commentaren van medecursisten.

Ter verdieping van de leerstof houdt de trainer korte uiteen-zettingen aangevuld met schriftelijk materiaal. Bovendien vertoont hij instructieve videobanden.

Aan het eind van de training ontvangt elke deelnemer als naslagwerk een samenvatting van de training.

Wij maken voor ieder bedrijf altijd een offerte op maat, waarin programma, prijs & duur gespecifieerd worden.

Wij bieden iedere training ook aan als in-company training. 

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op 085 7440830 of e-mail naar info@springest.nl.