Masterclass Online Marketing

Niveau
Tijdsduur
Trainer
Wilco Verdoold
Logo van Loyals

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Loyals biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Alphen aan den Rijn, Zoetermeer

Beschrijving

Wil jij...

  • Nu eens écht een goed overzicht en inzicht in hoe online marketing werkt?
  • Up-to-date zijn en beter kunnen kiezen welke middelen je wanneer inzet?
  • Zelf stappen kunnen zetten met online marketing en weten hoe je anderen daartoe activeert?
  • Onder de streep zorgen dat je met online marketing sneller, beter en/of goedkoper je doelen realiseertt?

Dan is deze Masterclass Online Marketing echt iets voor jou. Je leert alles over online marketing van onze meest ervaren trainer. Onze ambitie? Dat jij na elke lesdag de geleerde onderwerpen direct in de praktijk brengt. Gewoon, omdat je super enthousiast bent. En omdat je geleerd hebt hoe te starten of juist verder te optimaliseren.

H…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen voor dit product. Heb jij een vraag? Neem contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Online marketing, SEO, Google Analytics, Copywriting en Google Ads.

Wil jij...

  • Nu eens écht een goed overzicht en inzicht in hoe online marketing werkt?
  • Up-to-date zijn en beter kunnen kiezen welke middelen je wanneer inzet?
  • Zelf stappen kunnen zetten met online marketing en weten hoe je anderen daartoe activeert?
  • Onder de streep zorgen dat je met online marketing sneller, beter en/of goedkoper je doelen realiseertt?

Dan is deze Masterclass Online Marketing echt iets voor jou. Je leert alles over online marketing van onze meest ervaren trainer. Onze ambitie? Dat jij na elke lesdag de geleerde onderwerpen direct in de praktijk brengt. Gewoon, omdat je super enthousiast bent. En omdat je geleerd hebt hoe te starten of juist verder te optimaliseren.

Het goed inzetten van online marketing zorgt voor meer relevante bezoekers op je website. Bijvoorbeeld door zoekmachine optimalisatie, social media en online advertising. Maar online marketing is veel meer dan dat. Een goede website en content zorgen niet alleen dat je gevonden wordt, maar óók dat bezoekers daadwerkelijk converteren.

Wil jij leren hoe je online marketing optimaal benut? En wil je praktische handvatten en tips om direct aan de slag te gaan?

Meld je dan aan voor onze intensieve, driedaagse Masterclass Online Marketing. Daar leer je alles wat je moet weten om de komende jaren online marketing effectief op te zetten en uit te voeren. Bij actieve en succesvolle deelname aan het programma ontvang je een certificaat. Eentje om in te lijsten. Verder ontvang je – als dit van toepassing is – 15 PE punten voor het behouden van je NIMA kwalificatie: Register Marketeer, Senior Marketing Professional, Senior Communication Professional en/of Qualified Lecture.

Voor wie?
Voor (online) marketeers, ondernemers en professionals die (mede)verantwoordelijk zijn of willen worden voor (online) marketing, die willen weten

wat online marketing precies inhoudt,
wat de belangrijkste ontwikkelingen zijn en
hoe jij online marketing gebruikt om potentiële klanten te bereiken én te laten converteren.

Wat gaan we doen?
Het programma bestaat uit de volgende onderdelen:

Blok 1 – Online Marketing: Van trends en ontwikkelingen naar het bereiken van businessdoelen
We starten de Masterclass met het introduceren van de verschillende deelnemers. Natuurlijk kijken we naar je indivuele leerdoelen, maar de rode draad tijdens deze dag (en de rest van de masterclass) wordt gevormd door de zakelijke doelen van de deelnemende organisaties. En verder?

We besteden aandacht aan de belangrijkste trends en ontwikkelingen in online marketing & wat jij ermee kunt. Hoe laat je deze trends bijdragen aan jouw ambities, doelen en activiteiten? Kan een customer journey map helpen bij het nog beter in kaart brengen van de kansen en bedreigingen? Of geeft een online sales funnel juist meer houvast?
Naast trends worden ook alle belangrijkste onderdelen van de masterclass en de onderlinge relatie tussen de onderdelen geintroduceerd.
Leuk extraatje: na blok 1 schat je de komende jaren nieuwe ontwikkelingen snel op daadwerkelijk relevantie.

Blok 2 – Social media – the next step
De meeste bedrijven doen maar wat als het om social media gaat. Zonde, want je wilt natuurlijk wél dat jouw social media activiteiten bijdragen aan je bedrijfsdoelen. Daarom behandelen we in blok 2 het volgende:

Je leert hoe social media bij kan dragen aan jouw bedrijfsdoelen
Welke social media activiteiten hierbij horen
Je legt de basis voor je eigen social media plan & leert deze analyseren en optimaliseren
Je leert de belangrijkste tools kennen die jou helpen meer te doen in minder tijd.
Na dit blok wordt social media leuker, gemakkelijker en effectiever en motiveer jij jezelf en collega's om veel gerichter met social media aan de slag te gaan.

BLOK 3 – Zoekmachine optimalisatie (SEO)
Iedereen snapt dat het belangrijk is dat je site ‘goed scoort’ in zoekmachines als Google en Bing. Maar hoe doe je dat anno 2018? Vooraf aan dit blok ontvang je een door Loyals gemaakte SEO-quickscan van je site.

En dan? Let the SEO-games begin! Waar we in ieder geval mee aan de slag gaan:

Je leert de basics van een goed zoekwoordenonderzoek. Waar liggen de kansen en hoe herken je deze?
Hoe kan je profiteren van een zoekwoordenonderzoek?
Wat moet er sowieso goed geregeld zijn in termen van techniek en content en hoe doe je dat?
Waarmee kan je nu en in de toekomst het verschil maken qua online vindbaarheid?
Heb je genoeg aan goed geoptimaliseerde landingspagina's en relevante backlinks of ga je het verschil maken met cornerstone content en het doorgronden van Google's RankBrain?

Blok 4: Content marketing: van keywords naar verhalen
Contentmarketing is een belangrijk onderdeel van online marketing. Maar waar moeten we het dan over hebben? Is een veel gestelde vraag. Tijdens dit blok creëren we stap voor stap alle ingrediënten voor een goed contentplan voor het komende jaar. We introduceren een makkelijke methode en verschillende suggesties om voortaan:

Makkelijker content te maken
Meer gelezen te worden
Beter aan te sluiten bij de doelen
Kortom: We bespreken niet alleen wat je moet vertellen, maar ook wáár en hoe je het moet vertellen. Het eindresultaat? Je bent in staat om het complete contentplan verder vorm te geven, beter uit te voeren of (als je dit wilt) beter uit te besteden.


BLOK 5 – Online Adverteren
Tijdens dit blok delen we onze belangrijkste inzichten en geleerde lessen op het gebied van Online Adverteren. Van adverteren in zoekmachines (SEA) via adverteren op de tijdslijn van social media kanalen tot Display Advertising.

Hoe bereik jij mensen die nu actief op zoek zijn naar jouw product of dienst?
En hoe bereik je latent zoekenden die nog helemaal niet van je bestaan afweten?
Remarketing, is dat super irritant of juist heel relevant?
Wanneer zet je welk middel in?
Waar moet je op letten bij het maken van je keuzes?
We geven tips voor het zelf adverteren met Googls Ads, Bing Ads, Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat, Pinterest en Linkedin maar vertellen ook waar je op moet letten bij het uitbesteden van campagnes aan medewerkers of externe bureaus.

We gaan verder nog in op programmatic advertising en real time bidding, de rol van uitgevers, marktplaatsen en de display netwerken van Google, Facebook en Linkedin. Zo weet jij aan het eind van blok 5 precies hoe online adverteren werkt.


Blok 6 – Conversie optimalisatie: Van 'bezoekers' naar 'boekers'
De focus van dit blok? Conversie. Leuk, al die bezoekers op je site, maar hoe zorg je ervoor dat ze ook daadwerkelijk doen wat je wil dat ze doen?

Het eerste onderdeel is gericht op data:

Wat kun je leren van de data over jouw websitebezoekers en sociale kanalen?
Hoe maak je jouw online marketing activiteiten meetbaar?
Hoe experimenteer je zelf met het verbeteren van je conversie?
Het laatste onderdeel van de masterclass zoomt in op de mogelijkheden van neuromarketing. Met welke principes kan je bezoekers verleiden om te doen wat je wil dat ze doen. Op je site, maar ook op social media en in je advertenties.

Al onze trainingen worden ook in-company verzorgd, desgewenst in het Engels. In Nederland, op Curacao, Suriname of in Medellin.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Wilco Verdoold - Head of Online Marketing / Digitaal Strateeg
Wilco Verdoold
Head of Online Marketing / Digitaal Strateeg

Er zijn nog geen veelgestelde vragen voor dit product. Heb jij een vraag? Neem contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.